PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Perniö: Haarla,Lindqvist-Lindgren


Pippe
07.08.10, 17:36
Hej olen uusi jäsen foorumissa ja olen itse etsinyt tietoa suvustani mutta nytten tarvitsisin apua koska en pääse etenpäin joten, onko kellään tietoa August Reinhold Lindqvist s.Haarlassa 23.12.1836 ja hänen vaimostaan Klara Wilhelmiina Lindgren s. Mäkisaurussa 12.12.1826 tiedän että heillä on yksi poika Karl Reinhold Lindqvist s. Lupajassa 9.3.1864-26.8.1934 ja oli naimisissa Jenny Lovisa Gustafsdotter s. Lupajassa 26.2.1868-21.2.1957 joka on isäni äidinisoisä. Kiitän tiedosta etukäteen jos joku voi auttaa.
Inger Syrjäläinen

APe
11.08.10, 21:10
Hei Perniöstä!
Aug. R. Lindqvistin vanhemmat olivat Isak Lindqvist ja Lena Gustafsdotter.
Oliko August ainoa poika, pitää selvittää, mutta Augustilla oli vaimojensa kanssa kuusi lasta. (I plso Klara Lindgren, s. 1835, II plso Charlotta Achrén, s. 1840.) Muistelen, että näitä molempia sukuja on myös tutkittu...
Tästä linkistä löydät Augustin vielä jyvätorpparina Perniön Pappilan kylässä.
http://www.sukuhistoria.fi/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/pernio/rippikirja_1855-1861_jk854-855/496.htm
Myöh. he ovat Pappilan Lehtikankareen eli Kolingin trp.
Terveisin APe

Pippe
11.08.10, 21:31
Hei Perniöstä!
Aug. R. Lindqvistin vanhemmat olivat Isak Lindqvist ja Lena Gustafsdotter.
Oliko August ainoa poika, pitää selvittää, mutta Augustilla oli vaimojensa kanssa kuusi lasta. (I plso Klara Lindgren, s. 1835, II plso Charlotta Achrén, s. 1840.) Muistelen, että näitä molempia sukuja on myös tutkittu...
Tästä linkistä löydät Augustin vielä jyvätorpparina Perniön Pappilan kylässä.
http://www.sukuhistoria.fi/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/pernio/rippikirja_1855-1861_jk854-855/496.htm
Myöh. he ovat Pappilan Lehtikankareen eli Kolingin trp.
Terveisin APe
Kiitos, nytten pitää vai etsiä lisää tietoa tästä II- puolisosta. Kiitos.

APe
11.08.10, 22:11
Just!
Charlotta on Metsäkylän Juvelasta, sepän tytär, vht: Joseph Achrén ja Maja Stina Johansdotter
Josef tuli Halikosta Perniöön ja suvun jälkiä löytyy edelleen.
Josefin isä oli Eric Ersson,s 1.3. 1771 Halikko Kavasto, äiti Wallborg Johansdotter. Ericin isä oli Uskelän Mököisten landbonden son Eric Mattson ja äiti Maria Ericsdotter Valtilasta. Avioliitto 4.10. 1767.
Heidän pojistaan Joseh muutti v. 1825 sepänoppiin Kokkilaan. Muutti sieltä vaimonsa kanssa v. 1829 Perniön Blomängin smedstorp'paan.
Sukunimi Kokkilassa Achrén (Akren).
Palailllaan, APe

Pippe
12.08.10, 09:53
Just!
Charlotta on Metsäkylän Juvelasta, sepän tytär, vht: Joseph Achrén ja Maja Stina Johansdotter
Josef tuli Halikosta Perniöön ja suvun jälkiä löytyy edelleen.
Josefin isä oli Eric Ersson,s 1.3. 1771 Halikko Kavasto, äiti Wallborg Johansdotter. Ericin isä oli Uskelän Mököisten landbonden son Eric Mattson ja äiti Maria Ericsdotter Valtilasta. Avioliitto 4.10. 1767.
Heidän pojistaan Joseh muutti v. 1825 sepänoppiin Kokkilaan. Muutti sieltä vaimonsa kanssa v. 1829 Perniön Blomängin smedstorp'paan.
Sukunimi Kokkilassa Achrén (Akren).
Palailllaan, APe
Kiitos yritin eilen etsiä tietoa mutta en löytänyt hänestä, olen uusi forumissa ja vähän tökkii tämä etsiminen, mutta kiitos tiedoista APe.

APe
13.08.10, 16:32
Hei taas!
Muistiinpanoissani on epätarkkuutta, koska suku ei liity esipolviini.
Eric Ericsson synryi 1.3. 1771 Angelniemen Valtilassa, oli paljon myöhemmin Halikkoa!
Linkki:
http://hiski.genealogia.fi/hiski/2gvclj
Siis Suomen Sukututkimusseuran sivuilta, kastettujen kirja.
Suomen Sukuhistoriallisen Seuran sivuilla (rippikirjassa):
http://www.sukuhistoria.fi/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/angelniemi/rippikirja_1774-1785_mko16-19/24.htm
ovat selkeästi ylinnä, helpompi lukea.
APe

Seija Randell
20.08.10, 21:34
- Pieni kommentti: Angelniemi oli Halikon kappeliseurakunta, ja joskus kannattaa katsoa molemmista. Joinakin kausina rippikirjat ovat yhdessä, tai ainakin Halikon kirjoisssa on myös kappeliseurakunnan kylät.
Varsinkin pohjoisosan kylistä käytiin emäkirkossa, jolloin kasteet ja hautaukset saattavat löytyä emäseurakunnan puolelta.
- Kirjoitusasusta en tiedä, mutta Halikossa on Kavantolan kylä, vanhemmissa kirjoissa näkyy myös muoto Kavanto.

APe
22.09.17, 17:43
Inger!
Oletkohan vielä kuulolla?? Jotenkin ymmärrän tuolta internet-maailmasta, että Annikki Virta-Merikoski kuuluu myös tutkimuspiiriisi. Onkohan näin?
Vastausta odotelleen "se sama APe"

Seija Randell
24.09.17, 10:23
Josefin isän äiti oli syntynyt Salossa Kirjolassa, josta on lähtöisin pappissuku Achren/Achrenius. Yksi haara on levinnyt laajalti pohjoisemmaksi Suomeen, ja olen ollut yhteydessä Jan Achrenius-nimisen sukua tutkivan kanssa. Olen itse suvun jälkeläinen kahtakin kautta. Mielenkiintoista on ollut todeta se, että sukunimi Achren on ainakin parissa tapauksessa otettu käyttöön naislinjankin kautta parinkin sukupolven jälkeen. Toinen tapaus on se, kun Johan Abrahamsson ryhtyi luotsiksi Angelniemellä ja sitä ennen (lainaus muistiinpanoistani) "Kysymyksessä on Kavantolan Keskitalon poika, joka on ottanut sukunimen Achren (Kirjolan sukua) muuttaessaan rengiksi Kokkilan Keskitaloon (rk 1850-1856)". Hän oli Erikin pojanpoika. Sukua on edelleen Angelniemellä. - Kun maaseudulla sukunimeä ei entisaikaan juurikaan tarvittu, niin sukunimi sitten otettiin käyttöön tarvittaessa ja ehkä vähän muodinkin mukaan.
Toinen vastaava oli Kirjolassa 1734 syntyneen Katarinan pojanpoika Johan Gabriel Johansson, joka (lainaus) "Muuttanut perheineen Ristikartanon Ylistalosta Uskelaan 1846." Hän oli rusthollari Pullolan Ylistuvassa. Vaimo oli Ristikartanon Ylistuvan tytär ja myös minun sukuani. Nykyinen Ristikartanon suku on toisen puolikkaan sukua. Tämä haaran jälkeläiset muuttivat nimensä Arveloksi.

Seija Randell
24.09.17, 10:40
Josefin äiti oli Valborg Halikossa Kierlassa syntynyt 21.4.1765 Valborg, jonka äiti oli Kierlasta ja isästä minulla on vain syntymävuosi, mutta isän isä oli Henrik Mattson, Vaskiolla Kuttilassa syntynyt 19.1.1702, ja Henrikin isä Kihisten Matts Jakobsson, kirkkoväärti, josta on olemassa perukirja eläkkelle siirtymisen ajalta 1756. Kihisissä minulla oli myös sukua kahtakin kautta tai useampaankin potenssiin. Minulla on näistä osin tarkistettua tietoa.

Seija Randell
24.09.17, 12:33
Taisi mennä hiukan sivuun, kun en ihan tarkkaan alkua katsonut. Nämähän koskevat toisen vaimon syntyperää. Siis nämä minun kommenttini.

APe
24.09.17, 18:55
Seija! Et Sinä mennyt sivuun niinkään. Minä menin, kun aloin keskustelemaan suvun sivujuonteista... Hyvää kaunista syksyä!