PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Gamla kartor


Blondie992
26.07.10, 15:59
Hej!

Känner mig lite dum, men jag önskar att någon skulle kunna berätta åt mig var man kan hitta gamla kartor över områden så som Geta, Åland från 1700-talet eller 1800-talet. Det är många hemman som inte ens dagens äldre är säkra på var finns och de, så som jag hoppas att få tag på en karta så att vi skulle tillsammans med den äldre befolkningen kunna bygga upp en miniatyr kommun.
Sedan måste jag tacka alla Er som har hjälpt mig i min släktforsking. Har kommit en hel del, men visst saknas det ännu, men sakta men säkert kommer jag att få det färdigt.
Blondie992:)

Antero Westerlund
26.07.10, 16:32
http://palvelut.virtuaaliyliopisto.fi/maakirjakartat/

Där finns gamla kartor från 1600-talet. Tyvärr inte Geta, men det kanske vore väl värt att leta efter andra orter. Jag hittade fina kartor över Snappertuna.

mvh, Antero W

Blondie992
26.07.10, 17:27
Hej!

Tack Antero W! Det var verkligen en givande sida du gav till mig även om nu inte Geta finns där, men det finns så många andra orter som jag kan ha nytta av.

Tusen tack!

Blondie992