PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Asikkalan Reivilä


Helena V.
24.07.10, 12:56
Siirsin Reiviläkeskustelun tänne...

SKöykkä kirjoitti:
Meidän suvussa ei Anna Sofia Grönqvist-Grahnia ole, mutta on kyllä Sofia Reivilä-Polonin lapsenlapsen lapsi Anna Sofia Mikkola-Mattila s.01.10.1777.

Aika yksitoikkoisesti nuo etunimet toistuvat sukupolvesta toiseen, mutta onpa tällä hetkelläkin taas ainakin yksi Sofia ja pari Anna suvussa. file:///C:/DOCUME%7E1/Owner/LOCALS%7E1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif
Hei Seija,
Sofia-nimi Reivilään juurtunee viimeistään rsth Carl Mattsonin puolison Sophia Berendtsdr Gååsmanin, haud. 10.4.1704 peruja.

Siis tämä Anna Sophia Carlsdr (Reivilä), joka avoiduttuaan (kuten sisaruksensakin Anna Margaretaa lukuunottamatta ) käytti sukunimeä Grönqvist:
28.3.1743 29.3.1743 Reivilä Carl Carlsson Margareta Arenia Anna Sophia

Reivilän rpk:ssa, merkitty menneen naimisiin 1763
http://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/jasenille/paikat.php?bid=6041&pnum=59

avio:
31.5.1763 Nastola klock.s. Carl Grahn rsth.dotter Anna Soph. Grönqvist Reivilä
- Heille 10 lasta…

ja Nastolan Lukkarilan rpk:ssa
http://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/jasenille/paikat.php?bid=6041&pnum=59
"ho Anna Sophia Grönqvist ( ylipyyhittynä) s. 43, k. 83"
(lukkari Carl Carlsson Grahnin uusi pso 1784 Elisabet Jacobsdr Anthon)

12.1.1783 2.2.1783 Nastola Klock: Wärd:nan Anna Soph: Grönqvist narnsb: 39
alkup - ALKUPKOMM: gift

Olen näistä Reivilän Grönqvist-sukunimen käyttöön ottaneista kirjoittanut muistaakseni aiemminkin. Ensimmäinen havaintojeni mukaan Grönqvist-nimen käyttöön ottanut oli ensin (kylän?) valvojana (uppsyningsman) ja sittemmin Jämsän Kerkkolaan avioiduttuaan rusthollarina toiminut Gustaf Henriksson Grönqvist (s. 19.9.1702, Reivilä, k. 25.6.1769, Jämsä, pso Anna Stefansdr Svanstrupe) – samaisen mainitsemasi Sophia Henriksdr:n veli, joka nai Anders Eriksson Polonin.
t. Helena V.

skoykka
24.07.10, 14:55
Kiitos Helena! Kyllä olet kertonut aikaisemminkin Reivilöistä, mutta minulta on jäänyt pois kokonaan Sofian Kustaa-veli, eikä Mattiakaan ollut aikaisemmin. Täytyypä paneutua tarkemmin koko perheeseen.

hoitsu
27.07.10, 21:10
Hei taas ja hyvää kesän jatkoa.
Minun esivanhempiani ovat nämä Kustaa Grönqvist ja Anna Tapanintr Svanstrupe. Kustaan vanhemmat oli minulle sekä monille muille pimennossa, kunnes tämän foorumin kautta ne löytyi hyvällä avustuksella. Heidän jälkipolvet ovat minulla melko hyvin tiedossa.
Hoitsu