PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Medlemsnummer/Jäsennumero


Martin Josefsson
08.10.07, 01:21
Då man går med i Suku Forum så önskas det att man skriver sitt medlemsnummer i sin profil. Kanske det är för att andra skall få veta ungefär hur länge man har varit medlem i föreningen?

Jag har sett att det är väldigt få som vet vilket medlemsnummer de har. Jag vill därför i första hand berätta att mitt medlemsnummer nog fanns på baksidan av Sukutieto, men åtminstone på MINA tidningar så trycktes medlemsnumret endast under tidsperioden mellan Sukutieto 4/2000 och 4/2002, på adresslappen som då ännu bestod av en pappersetikett.

Jag blev medlem (i Sukutietotekniikka ry/Datateknik för släktforskning rf) ungefär 1994 och mitt medlemsnummer har därför endast tre siffror. Är det det medlemsnumret som gäller också efter att föreningen gick ihop med GSF/SSS?

JaskaS
08.10.07, 09:50
Tuota jäsennumerotietoa olen myös yrittänyt kaivella esiin. Genoksen ja Sukutiedon osoitetietojen yhteyteen painettu P3C ei sellainen liene.

Edellinen jäsenmaksukuitti löytyi - onko siinä mainittu "asiakasnumero" kenties sama kuin jäsennumero?

:) Jaska

Ulla Juva
08.10.07, 11:59
Hei Jaska!

Tuo jäsennumero löytyy ainakin laskusta. Siinä on mainittu erikseen jäsen /As nro eli on sama kuin asiakasnumero

JaskaS
08.10.07, 12:20
Tuo jäsennumero löytyy ainakin laskusta. Siinä on mainittu erikseen jäsen /As nro eli on sama kuin asiakasnumeroEi vaikuta ihan yhteismitalliselta, jos sulla on profiilin mukaan kuusinumeroinen luku ja mulla laskussa nelinumeroinen :confused:


:) Jaska

Ulla Juva
08.10.07, 12:25
Heissan!

Luulen, että tuo luku tulee siitä monesko liittyjä olet. Minähän olen liittynyt vasta tänä vuonna ja sinä olet ollut jäsen joskus vuodesta xxxx, paljon, paljon aiemmin. Todennäköisesti se kertoo paljonko jäseniä on aikojen saatossa ollut, ei monta tällä hetkellä on.
t. Ulla

Ulla Juva
08.10.07, 12:35
Heippa
Vastaan edelleen edelliseen.
Tarkistin vielä laskut myös tilauksista. Kaikissa on sama Jäsen /as.nro. Laskun numero on ihan eri.
Todennäköisesti he ovat muuttaneet joskus jäsenten numeroimissysteemiä. En usko kuitenkaan että jäseniä on ollut toistasataa tuhatta. Asia varmistuu soittamalla Seuran toimistoon.

JaskaS
08.10.07, 12:43
Hei,

Martinin lailla olen liittynyt aikoinaan Sukutietotekniikan jäseneksi ja SSS:aan vasta näiden yhdistyttyä. Alle 2000:n oleva jäsennumero verrattuna sinun yli 100000:n ei edelleenkään kuullosta uskottavalta.
Ehkä joku toimistolta voisi valaista asiaa täällä...

:) Jaska

Toimistosihteeri
08.10.07, 14:01
Suomen Sukututkimusseuran jäsennumeroa ei ole ollut lehtien osoitetiedoissa syystä, että osoiteohjelma ei ota sitä mukaan tietoihin.
Sukutietotekniikka ry:n toimintojen yhdistyessä Suomen Sukututkimusseuraan luotiin täysin uusi jäsenrekisteri.
Jäsennumerot 1- noin 3000 ovat ennen vuotta 1999 Sukutietotekniikka ry:een liittyneitä jäseniä. Nämä jäsennumerot piti säilyttää, sillä Sukuohjelmisto 8.0:aa myytiin vain jäsenille ja käyttäjätunnuksen ensimmäinen osa oli jäsennumero.
Suomen Sukututkimusseuran jäsenille annettiin uusi jäsennumero 3000 eteenpäin.
Jäsenrekisterissä on myös paljon muita osoitetietoja kuin jäsenten osoitteita, joten numero ei kerro tämän hetkistä jäsenmäärää.

Ystävällisesti

Ulla Juva
08.10.07, 14:58
Kiitos tarkemmista tiedoista! Ehkä asia selvisi - myös minulle.
Jotain tämmöistä minä uumoilin eli jotain uutta systeemiä jäsennumeroiden antoon vuonna X. Näin käynyt joissain muissakin yhdistyksissä.
Joissakin todella tuo jäsennumero on myös monesko liittynyt olet, ei montako jäsentä on parhaillaan yhdistyksessä:rolleyes:

jjj
25.10.07, 09:23
Jäsenrekisterissä on myös paljon muita osoitetietoja kuin jäsenten osoitteita, joten numero ei kerro tämän hetkistä jäsenmäärää

Tuntuu erikoiselta pitää jäsenrekisterissä muita osoitetietoja. Ovatko nämä ns kuolleita sieluja rahoitustarkoituksiin vai mitä? Onko siis kyseessä mahdollisesti laiton rekisteri?

Viestistä ei kuitenkaan selviä mistä jäsen voi tarkistaa jäsennumeronsa helposti. Eikö sellainen mahdollisuus tulisi avata yhdistyksen sivuille?

Toimistosihteeri
29.10.07, 11:24
Muut osoitteet ovat pääasiassa lehtien tilaajia ja vaihtoja. Määrällisesti niitä ei kuitenkaan ole niin paljon, että kannattaisi pitää erillisiä rekistereitä.

Make
11.05.08, 16:47
Joillain on tuolla käyttäjäprofiilissa kenttä SSS:n jäsennumeroa varten. Minulle sellaista ei ole näkyvissä, miksiköhän.

Erkki Järvinen
11.05.08, 17:16
Suomen Sukututkimusseuran jäsennumeroa ei ole ollut lehtien osoitetiedoissa syystä, että osoiteohjelma ei ota sitä mukaan tietoihin.
Sukutietotekniikka ry:n toimintojen yhdistyessä Suomen Sukututkimusseuraan luotiin täysin uusi jäsenrekisteri.
Jäsennumerot 1- noin 3000 ovat ennen vuotta 1999 Sukutietotekniikka ry:een liittyneitä jäseniä. Nämä jäsennumerot piti säilyttää, sillä Sukuohjelmisto 8.0:aa myytiin vain jäsenille ja käyttäjätunnuksen ensimmäinen osa oli jäsennumero.
Suomen Sukututkimusseuran jäsenille annettiin uusi jäsennumero 3000 eteenpäin.
Jäsenrekisterissä on myös paljon muita osoitetietoja kuin jäsenten osoitteita, joten numero ei kerro tämän hetkistä jäsenmäärää.

Ystävällisesti

Lainaus tuolta edeltä;
"Jäsennumerot 1- noin 3000 ovat ennen vuotta 1999 Sukutietotekniikka ry:een liittyneitä jäseniä."

SSS:n Jäseneksi olen liittynyt loppupuolella vuoden 1988, mutta en suinkaan Sukutietotekniikka ry:n joten jos viimeisimmässä jäsenmaksulaskussa mainittu asiakasnumero (minulla 591) olisi yhtä kuin SSS:n jäsennumero niin edellä oleva toimistosihteerin teksti ei siinä tapauksessa voi pitää paikkaansa. - En ole koskaan tietääkseni ollut Sukutietotekniikka ry:n jäsen.

tellervoranta
11.05.08, 18:50
Hei :)
minä olen rykässyt itselleni jäsennumeron näköjään Sukutiedossa olevasta merkkisarjasta. :D: Vai haitanneeko tuo mittään.
Laskussa on mukavasti kaksi eri numeroa, joten se siitä.

Toimistosihteeri
12.05.08, 13:25
Seuraavan Sukutiedon (2/2008) takana osoitetietojen yhteydessä tulee olemaan myös jäsennumero.

Ystävällisesti

tellervoranta
31.07.08, 19:16
Nyt on jäsennumero :), mutta millälailla saan numeroni vaihdettua? Olen n.viikko sitten Moderaattorilta kysynyt asiaa, antanut oikean numeron varalta mutta vastausta en ole saanut enkä korjausta. Tulkitsenko asian niin, ettei a) toimenpidettä voi suorittaa vai niin b), että moderaattorit ovat kyllästyneet minun eri kokeiluihin; Ja antavat asian olla :eek::eek:.
Jk.otan vastaan onnitteluja, kiitos.

Juha
31.07.08, 19:46
Keneltä mahdoit asiaa kysyä? Jopa moderaattorit lomailevat toisinaan :)

Pistäppä tietoa minulle suoraan webmaster (at) genealogia.fi

Laitetaan jäsennumerosi kohdalleen.


Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela
webmaster

tellervoranta
31.07.08, 20:46
Kova yritys on vaan osoite ei toimi :cool:

Juha
31.07.08, 22:30
Jotain tilapäistä häikkää tuntuu olevan.

Pistäppä siis osoitteeseen j.vuorela (at) gmail.com

Juha

tellervoranta
01.08.08, 06:55
Lähetin sen eilen ainakin tunnin ähräämisen jälkeen jollekin koejuhalle tai juhakoemodelle :D::D:

tellervoranta
01.08.08, 07:06
Ei onnistu, olkoon, kun on juhlia juhlien perään ja suhailua paikasta toiseen eikä pääse omaan koneeseen ja sp:n ;)

Jotain tilapäistä häikkää tuntuu olevan.

Pistäppä siis osoitteeseen j.vuorela (at) gmail.com

Juha

tellervoranta
01.08.08, 12:14
....pääsinpä koneeseeni.....pitihän se arvata, että forumilaiset pelleilee :p:,
numeroni on varmaan 3107 tai 00.01 tai 8435.....kiitän ja kumarran numeroni kera:):)