PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Nojoinen Virroilta


Kukkis
18.07.10, 12:56
Onko kukaan tutkinut Nojois (Nojoinen) sukua Virroilta ennen Iso Vihaa ja sen aikana?

Matti Juhonpoika menee ainakin Herraseen, mutta mitä tietoa olisi saatavissa Nojoisen osalta ennen v. 1722?

Pauli
18.07.10, 15:30
Vanhan Ruoveden historia I:n liiteosaan sisältyvässä talonhaltijamatrikkelissa on myös Virtain Nojosten talojen isäntäluettelo. Liiteosaa on vielä ihan uutenakin alueen kirjakaupoissa myynnissä.

Kukkis
18.07.10, 16:48
== K i i t o k s e t ==

Tiedostasi, mutta taitaa jäädä ostamatta yhden tiedon takia ja ei ole yleisesti kirjastojen valikoimissa

Pirjo L
18.07.10, 17:47
Löytyy kirjastoista.

Ulla Kota-aho
18.07.10, 19:53
Vanhan Ruoveden historia I:n liiteosaan sisältyvässä talonhaltijamatrikkelissa on myös Virtain Nojosten talojen isäntäluettelo. Liiteosaa on vielä ihan uutenakin alueen kirjakaupoissa myynnissä.

Olen jo Kukkikselle mainostanut, että tätä Vanhan Ruoveden Historian I:n liiteosaa siihen sisältyen Matti J. Kankaanpään Vanhan Ruoveden Talonhaltijat matrikkeli 1552-1809 saa 5 €:n poistohinnalla (Ylöjärven) Kurun kirjastosta. Eihän tämän matrikkelin alueeseen kuulu kuin Keuruu, Kuru, Länsi-Teisko, Multia, Mänttä, Pihlajavesi, Pohjaslahti, Ruovesi, Vilppula, Virrat ja Ähtäri... Nämä ovat uusia kappaleita. Jäämistöä, kun Ylöjärvi yhdistettiin Kuruun, mutta nimeksi jäi jostain syystä Ylöjärvi...

Ja tässä Kurun palvelupisteen osoite

Kurun palvelupiste
Kauppatie 7-9, Kuru
p. 03 349 6499
Avoinna ma - pe klo 8-15

Päivi V.
18.07.10, 21:43
Minulla on kirja käden ulottuvilla. Voin katsoa, jos jotain tiettyä etsit. Hyllyssäni on myös Uolevi Nojosen kirja Kylän synty, joka kertoo Nojoskylästä. Itse olen myös tutkinut Nojosia niin kauas kuin tietoja on löytynyt, kirkonkirjojen, toisten tutkijoiden, pitäjänkirjojen ym. avulla.

terv. Päivi V.

enman
07.06.13, 19:04
piika nojoisilla walborg johansdotter on vihitty sotamies simon ormin kanssa
7.11.1773. simon on kurun riuttaskorven ruotu 101 sotamies ja hänen jälkeläisistään (willgren) on minulla tietoja renkivaelluksesta virtain härkösestä (heta matintytär), kankaanpäässä, puckalassa ja hauhuulla. myöhemmin karstulassa ja harlussa karjalassa. haluttuja lisätiedot nainväestä ja muutakin ormista tai willgrenistä
yst terv
martti.alasaari*phnet.fi