PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Floridaättlingar sökes


admin
07.10.07, 19:50
Finns det någon som kan hjälpa mig med följande sökning. Söker efter ättlingar i Florida ev. regionen West Palm Beach.

Här litet bakgrund om familjen:

Johan (John) Gideon Karlsson, Carlson, i USA f. Rönnkvist, född 26.8.1893 Närpes, Skrattnäs, dog 3.9.1968 USA, Florida, Riviera Beach. Utvandrade till Amerika år 1917. Begraven på Hillcrest Cemetery i West Palm Beach den 5 sept 1968.

Vigda 6.7.1928 USA, Florida, Jenny Maria Karl Johansdotter Carlson f. Öster, född 14.4.1902 Närpes, Bäckby, dog 25.3.1988 USA, Florida, Riviera Beach.

John var fiskare samt ägare tillsammans med sin hustru till " Tourisr Court" Sunny Side Court Cottages, adress 25 E. 11th Street, 33404 Riviera Beach, Florida. Jenny sålde stug-/motellägendomen den 31 oktober 1973 till Michael Milesend och Carmen Ann Milesend.

John och Jennys son är; Karl Erik Carlson, Elektriker, född 1934 USA, Florida, Riviera Beach. Använde även stavningen Carl. Han två barn och är omgift.
Maka: Vigda 29.4.1961 Palm Beach County, frånskilda 22.5.1984 Barbara Jane Carlson f. Perry.
Deras barn;
1. John Eric Carlson, Född ev ca 1960-1962.
2. ???

Finns det någon i denna region i Florida som kunde kolla ex. i lokala telefonkataloger eller dyligt så jag kunde hitta dessa ättlingar, Eric Carlson och hans barn. Har själv på otaliga sätt försökt hitta dem men ej ännu lyckats hitta rätt personer då namnet Carlson där är mycket vanligt.

Hjälp mig!

Arne Böhling
Bobergsvägen 1 H
68630 Jakobstad
FINLAND
arne.bohling*multi.fi


More... (http://finlander.eget.net/showthread.php?t=4553&goto=newpost)

------
Finlander forumissa ylläoleva viesti kirjoitettiin hijattain. Näette koko viestin klikkaamalla ylläolevaa linkkiä. Mikäli vastaa tähän viestiin Suku foumissa kysyjä ei välttämättä lue vastausta. Olisi siis parasta vastata tähän kysymykseen Finlander forumissa.

Denna fråga postades nyligen på Finlander forumet. Du ser hela meddelandet genom att klicka på länken ovan. Om du svarar på meddelandet här i Suku forum kommer troligen inte den ursprungliga frågeställaren att se svaret. Svara därför helst på detta meddelande i Finlander forumet.