PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Sukulinjan lähettäminen takkuaa minulla


pirkko hagman
30.06.10, 09:06
toivoisin apuasi!
Yrittelin lähettää muuatta sukulinjaani ruotsalaiselle ystävälle-- valitettavasti asiassa onnistumatta.
Mielestäni aiemmat vastaavanlaiset postini ovat menneet perille.
Tiivistettynä:
Ohlemassani SUKUJUTUT(Luhtasaari) on esivanhempainpolvi-sarake ja se oli lähetykseni kohteena.
Lähettäminen sujui hyvin, mutta sittenpä ilmestyikin ruutuun" viestiä ei voi lähettää, koska palvelin hylkäsi yhden vastaanottajista. Hylätty sähköpostiosoite on ...." . Jätän varmuuden vuoksi merkitsemättä ko. osoitteen joskin se on minulle tuttu-- muistaakseni olen lähettänyt hänellekin taannoin tietyn yhteisen sukulinjamme omalta osaltani.
Nyt olen onneton ja sormi suussa!
Mikäli haluat auttaa ongelmassani, niin tekisitkö sen mahdollisimman yksinkertaisin keinoin nettitermistöä liiemmin käyttämättä-- siis kuin "rautalangasta" vääntäen --näppäin näppäimeltä :oo::confused:

toivossa odotellen
Pirkko H:man

Juha
30.06.10, 09:56
Kokeile lähettää hänen kyseiseen osoitteeseen pelkkä koeviesti, ilman mitään muuta sisältöä tai liitettä.

Jos silloinkin tulee sama ilmoitus, niin joko

A) olet kirjoittanut osoitteen jotenkin väärin

B) vastaanottajalla ei ole enää käytössään tuota osoitetta

C) nettiyhteyden tarjoalla on joku lyhytaikainen tekninen ongelma sähköpostipalvelimensa kanssa - odottele päivä ja kokeile uudestaan


Juha

Sivander
30.06.10, 10:19
Veikkaisin että tuo virhe sähköpostiosoitteessa on tuossa tapauksessa "at" -merkin jälkeen. Jos virhe on ennen merkkiä, niin posti lähtee mutta tulee jonkun ajan päästä takaisin. Virheen ollessa osoitteen domain osassa palvelin antaa juuri tuon ilmoituksen.

pirkko hagman
30.06.10, 15:49
kiitos Juha W. ja Sivander,

olette kumpikin varmaan oikeassa: olen kirjoittanut väärin sen osoitteen, jonka vuoksi nyt lähettämäni mail palautui
MITEN VOISIN ASIAN OIKAISTA?

Selitän tekemisiäni:
osoitteen pitäisi olla etunimi.sukunimi at pp.inet.fi
VAAN minäpä näytän SÖRKKÄISSEENI viimeisenä olevan i:n lisäksi numeron 8 sinne loppuun .
Liekö sormeni vähän lipsahtanut ja i:n viistoon vas. yläpuolella oleva 8 on tullut mukaan?!
On tämä sirosormisen hommaa eikä sovi tutista!

mitä olisi tehtävissä?
edelleen Pirkko H. kyselee

Sivander
30.06.10, 16:28
kiitos Juha W. ja Sivander,


On tämä sirosormisen hommaa eikä sovi tutista!

mitä olisi tehtävissä?
edelleen Pirkko H. kyselee

No etkös sinä vain kirjoita tuon osoitteen uudelleen ilman sitä kahdeksikkoa. Pyyhit tietysti ensin vanhan osoitteen pois.

pirkko hagman
30.06.10, 17:21
hei Sivander,

ei se nyt ihan sillälaillakaan kulje-- taisin selittää asiani puutteellisesti.
Yritänpä uudelleen:
Oletetaan, että olen aiemmin lähettänyt postini Ville Vääräselle. jonka e-mail-osoitteeseen olen lisännyt sen virheellisen 8-numeron.
Nyt yrittelin lähettää postia aivan toiselle henkilölle-- kutsun häntä vaikkapa Kaisa Kohteekseni.
Mailini tälle Kaisalle toki lähtee, mutta sitten ruutuun ilmestyy tuo teksti, joka kertoo , että Ville Vääränen on jarruna posti perille menoon.
Yrittelin poistaa ed. mainitusta palautekirjeestä sitä 8- numeroa, mutteihän se siitä minnekään katoa.

löytyisikö vielä jokin väylä?
kyselee Pirkko H:man

Sivander
30.06.10, 17:41
Eli tuo väärä viesti on edelleen lähtevien kansiossa. Se pitäisi poistaa sieltä lähtevien kansiosta kokonaan jolloin kone ei yritä lähettää sitä aina uudelleen ja uudelleen.

Ainakin normaalissa Outlook Express sähköpostiohjelmassa viestin voi poistaa suoraan viemällä sen roskiin joko hiirellä raahaamalla tai ihan vain delete näppäimellä.

pirkko hagman
30.06.10, 18:51
Hei edelleen,

ei ole lähtevien kansiossa, ei roskissa eikä käsitykseni mukaan myöskään outlook express:ssä---vaan vähäisen teknisen käsitykseni perusteella
olisi etsittävä tavalla tai toisella SUKUJUTUT(Luhtasaari)- sukuohjelman lokeroista ratkaisua ongelmaani ts.:
olen lähettänyt Ville Vääräselle taannoin( en tiedä menikö perille, mutta tuskinpa, koska osoitteessa oli tuo 8-numero) ESIVANHEMPAINPOLKUNI eräällä sukulinjallani.
Nyt lähetin samalla sukuohjelmalla olevan( vallan toisen) esivanhempainpolkuni Kaisa Kohteelle, mutta sepä ei mennytkään perille aiemmin kertomani palautuksen vuoksi.
Mutta äläpä hermostu tähän jankutukseeni;). Jospa se kultajyvä jostakin löytyisi
yst. terv. P.H:man

Juha
30.06.10, 19:09
Onko Kaisa Kohde henkilö, joka sinulla jo on tietokannassasi?

Siinä tapauksessa katso tästä linkistä sivulle 20

http://www.sukujutut.fi/opas/Atk-opas.pdf



Juha

Erkki A Tikkanen
30.06.10, 20:07
Hei edelleen,

ei ole lähtevien kansiossa, ei roskissa eikä käsitykseni mukaan myöskään outlook express:ssä---vaan vähäisen teknisen käsitykseni perusteella
olisi etsittävä tavalla tai toisella SUKUJUTUT(Luhtasaari)- sukuohjelman lokeroista ratkaisua ongelmaani ts.:

yst. terv. P.H:man

Olet varmaan kokeillut sitä ensimmäistä korjaustapaa, eli käynnistänyt koneen uudelleen. Tällöin muisteihin piiloutuneet toiminnot yleensö saa hiljaisiksi ja viestin lähettäminen saattaakin onnistua.
Olen itse tehnyt näin useastikin ja homma on yleensä onnistunut. Olen ihmetellyt näitä hylkäyksiä monestikin, osoite kun on ollut oikein, useasti jopa vastaan minulle tulleeseen viestiin, lähetysosoite on tällöin taatusti oikein.

pirkko hagman
30.06.10, 20:11
hei Juha,
"Kaisa Kohde"ei kuulu lainkaan sukuuni eikä siis ole ohjelmassani.
Tarkoitatko(Luhtasaari) sivulle 20 viittauksellasi "lähetä postia" vai jotain muuta!
Taidanpa luopua yrittämästä koko ongelmani ratkaisua -- tämä asiallisten vastausten/palautteiden sisäistäminen kun näyttää ylittävän ymmärrykseni.
Harmittaa vain, etten tod. näk. koskaan pysty lähettämään sukututk. kanssasisarille-/veljille esivanhempijatkumojani vertailuun/rakennusaineeksi/kumottavaksi ilman, että Ville Vääränen asettuu jarruksi hyville aikeilleni.

t. P.H:man

pirkko hagman
30.06.10, 20:24
Hei Erkki Tikkanen ja Bodniemi

Erkille,
kiitos neuvostasi. Olen ehtinyt sammutella ja sytytellä konetta monen päivän ajan, joten sieltä ei nyt apua heru

Bodniemi,
:oo:nyt viimeistään sekoan perusteellisesti!
Käväisipä mielessäni josko"pojat" ihan pilailevat kanssani?
Tuli nimittäin viesti:
"viesti WWW sivulta
!kyvytön avaamaan uutta ikkunaa.
Tämä saattaa johtua popup blockerista"

t. P.H:man

Bodniemi37
30.06.10, 22:44
Bodniemi,
:oo:nyt viimeistään sekoan perusteellisesti!
Käväisipä mielessäni josko"pojat" ihan pilailevat kanssani?


Sorry! Ei ollut lainkaan kyse pilailusta, sillä kerroin tämän foorumin kautta lähettämässäni yksityisviestissä, että itsellänikin on Sukujutut-ohjelma, josta pystyn vaivatta tulostamaan Word-tekstinkäsittelyohjelmassa rtf-tiedostoina avautuvia esivanhempainpolkuja, mitkä sitten lähetän suoraan Word-ohjelman kautta (Tulosta-valikko/Lähetä/Lähetä vastaanottajalle) sähköpostina vastaanottajille. Rtf-tiedostosta jää aina kovalevylle kopio.

En ole itse huomannut, että ponnahdusikkunoiden esto haittaisi foorumin yksityisviestin perillepääsyä. Ylläpitäjät tietävät asiasta enemmän.

Terveisin,

pirkko hagman
02.07.10, 17:56
Ei takkua enää!¨
Kiitokset kaikille avuliaille!
Naisen logiigallani ajattelin, että jospa se posti sittenkin menee perille vaikka palvelin toista näyttää.
Bodniemi asettui koekaniiniksi-- lähetin hänelle Sukujutut-ohjelmastani Esivanhempain-polku-linjauksen.
Välittömästi lähettämiseni jälkeen ruutuun ilmestyi KUITENKIN" viestiä ei voi lähettää....",
vaan Bodniemipä ilmoittikin, että nopsasti se oli ongelmitta perille tullut.
Samalla hän vaihe vaiheelta opasti miten minun tulee pyrkiä jäljittämään Ville Väärästä tietokoneeltani.
Löytyihän se Ville osoitteineen mutkien takaa-- neuvoitta en olisi onnistunut.
Elisakaan ei onnistunut niin hyvin kuin B.
Taas sujuu
kiitollisena Pirkko H;man

Vuokko
02.07.10, 18:32
Hei! Itse olen saanut nopeaa ja selväkielistä apua sähköpostilla Sukujuttujen ATK tukihenkilöltä. Suosittelen.
Kesäterveisin Vuokko