PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Gedcom siirto PAF:sta Sukujutut-ohjelmaan


Mikko-
27.06.10, 17:29
Ongelmana on se, että siirtäeesäni PAF-ohjelmasta Sukujutut-ohjelmaan kaikki tiedot, kaikki ä- ja ö-kirjaimet, sekä vastaavat muut ei-länsimaiset kirjaimet muuttuvat mitä ihmeellisimmiksi merkeiksi ja kaikki henkilöt eivät tule mukaan. Missä muodossa PAF:n ohjelman henkilöt pitää siirtää Sukujuttuihin? Olen kokeillut kaikilla ja ongelma ei häviä. Lisäksi Sukujutut ei yhdistä perheitä, vaain jättää kaikki henkilöt erillisiksi. Aiemmin tätä ongelaa minulla ei ole ollut.

Mikko

Martti P
27.06.10, 20:45
Hei !

Jos muuta keinoa ei löydy niin lataa suomenkielinen Legacy, jota käytät välikätenä.
Tietääkseni Legacyn pitäisi osata lukea Paffin gedcomia ja Legacyn gedcomia osaa ainakin Sukujutut lukea. Kunhan muistat valita suomalaisen päivämäärämuodon.

http://www.legacysuomi.com/download.htm

Terveisin Martti !

mika68
12.08.10, 10:02
Ongelmana on se, että siirtäeesäni PAF-ohjelmasta Sukujutut-ohjelmaan kaikki tiedot, kaikki ä- ja ö-kirjaimet, sekä vastaavat muut ei-länsimaiset kirjaimet muuttuvat mitä ihmeellisimmiksi merkeiksi ja kaikki henkilöt eivät tule mukaan. Missä muodossa PAF:n ohjelman henkilöt pitää siirtää Sukujuttuihin? Olen kokeillut kaikilla ja ongelma ei häviä. Lisäksi Sukujutut ei yhdistä perheitä, vaain jättää kaikki henkilöt erillisiksi. Aiemmin tätä ongelaa minulla ei ole ollut.

Mikko

Minulla onnistuu hyvin niin, että teen PAF:ssa ged-tiedoston (Muu GEDCOM 5.5, merkistö UTF-8) ja tuon sen sitten Sukujuttuun. Kaikki ääkköset ja erikoismerkit tulee mukaan.
Eli on tärkeää ,että ged-tiedoston merkistö on UTF-8!
Jos perheet eivät yhdisty sulla, niin varmaan Sukujutuissa asetuksissa joku virhe.
Onko Kielivalinnoissa valittu kieleksi suomi?

Mika J

mika68
17.08.10, 14:58
Minullakin tuli äsken PAF:ssa tehdyssäö ged-tiedostossa mukana outoja välimerkkejä.
Ongelma korjaantui sillä, kun laitoin Kielivalinnat-sivulla Valinnat-laatikossa radiopalkkiin valinnaksi Ohjelman kieli ja alempana Kieli-pudotusvalikossa kieleksi suomi ja painoin OK.

Mika J