PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Montako nenäliinaa meni prinsessahäitä katsellessa...


Tuulakki
21.06.10, 19:36
Olipa hienot ja paljon puhuvat hääjuhlat! Kerrankin sai katsella tv:stä muutakin kuin väkivaltaa ja kieroilua. Ikimuistettavia hetkiä, joista voin kertoa toivottavasti vielä lastenlastenlapsillenikin, miten mummi salaa kaivoi uuden nenäliinan laatikosta, kun ...

Oli vaikeaa uskoa, että maailmassa on vielä jäljellä kaunista rakkautta, jota eivät edes iltalehdet ja juorujen levittäjät ole pystyneet likaamaan. Eivät edes yhdeksän vuoden jälkeen!

Käsi sydämelle - kostuiko silmäkulmasi...:oo:

Hurraa, hurraa, hurraa, hurraa!

blue-eyed
21.06.10, 20:04
Käsi sydämelle - kostuiko silmäkulmasi...:oo:



No - EI varmasti :cool:

Juha
21.06.10, 20:18
Tuula, kyllä!

Erittäin liikuttava tilaisuus, kertakaikkiaan!

Vaikka kirkko oli täpötäynnä silmäätekeviä ja telkusta pariskuntaa katsoi erinäinen määrä ihmisiä, tuntui koko ajan siltä, että Victoria ja Daniel olivat kirkossa kolmistaan arkkipiispan kanssa.

Täydellistä omistautumista toinen toiselle. Loistavaa PR:ää ruotsalaisuudelle. Käsitykseni Victoriasta henkilönä kohosi jo entisestään hurjista luvuista vieläkin korkeammalle. Ja mitä Danieliin tulee, niin uskoisin hänen pärjäävän jatkossa oikein mainiosti.

Yleisradion kommentaattorit täydensivät katseluelämyksen antaumuksellisella tavalla.



Juha

Heikki Koskela
21.06.10, 20:32
Olipa hienot ja paljon puhuvat hääjuhlat! Kerrankin sai katsella tv:stä muutakin kuin väkivaltaa ja kieroilua. Ikimuistettavia hetkiä, joista voin kertoa toivottavasti vielä lastenlastenlapsillenikin, miten mummi salaa kaivoi uuden nenäliinan laatikosta, kun ...

Oli vaikeaa uskoa, että maailmassa on vielä jäljellä kaunista rakkautta, jota eivät edes iltalehdet ja juorujen levittäjät ole pystyneet likaamaan. Eivät edes yhdeksän vuoden jälkeen!

Käsi sydämelle - kostuiko silmäkulmasi...:oo:

Hurraa, hurraa, hurraa, hurraa!

Kyllä. Varoin puhumasta ääneen silloin.

ristojohannes
21.06.10, 21:01
Olinko minä ainoa ihminen, jota kiinnosti jalkapallo enemmän.
Luin minä niistä häistä Turun Sanomista, ei voinut välttyä.

blue-eyed
21.06.10, 21:22
Olinko minä ainoa ihminen, jota kiinnosti jalkapallo enemmän.
Luin minä niistä häistä Turun Sanomista, ei voinut välttyä.

Et, Risto, ollut! Jo torstaina varoitin miestäni, että meillä ei sitten häitä katsota. Lauantaina sitten kuitenkin tuli juuri sopivasti poikani ja hänen 17-vuotias tyttärensä kylään, joten ajattelin, että tytön takia pitää olla telkkari auki. Itseäni kyllä kiihdytti niin koko teatteriesitys, että poikani jo sanoi, että miksi sinä katsot, jos kerran noin kiihdyt.

Minusta koko touhu oli ällöttävää teatteria - susiparina elänyt pari käyttäytyy kuin nuori morsiuspari, jolta on vielä hääyön ihme kokematta. Valkoinen huntu kuuluu vain puhtaille morsiamille.

Sunnuntain koosteesta katsoin tuon häävalssin, jossa sulhanen taidoiltaan muistutti suuresti kankikaikkosta, mutta onneksi isä Kalle Kustaa näytti miten valssia tanssitaan. Koko touhussa minusta oli parasta Kalle Kustaan äiti Westlingin tanssiinhaku. Ihan muistutti tavallista vekkulia parkettien partaveistä meidän kotoisista häistämme.

Muutenkin kaikesta paistoi läpi, että Daniel on täysin naisensa talutusnuorassa.

Päivi H
21.06.10, 21:29
Kerran taisin pyyhkäistä silmäkulmaa... mutta kuten Tuulakki sanoi, yhdeksän vuoden jälkeen! En ole niin perehtynyt asiaan että tietäisin, miksi nämä viimeiset kolme neljä vuotta piti odottaa, mutta Kaarle Kustaan kädessä asia kaiketi oli.
Ja miten harkittua tv-kuvausta. Sekin näkymä, missä pari odottaa sluuppi Vasaordenia laiturilla ja tuuli keinuttaa Victorian huntua ja laahusta, taustana melkein pelkkä taivas. Näitä kuvia ei ihan heti unohda.

Ristojohannes: minä sain armollisesti luvan seurata lähetystä suorana - muuten meillä onkin nyt kuningas Jalkapallon hallituskausi - poikani nääs...
ph

Juha
21.06.10, 21:48
Eiköhän kyseinen morsian itse tiedä parhaiten, minkä värisessä puvussa alttarille astelee. Ainakin paremmin kuin me täysin ulkopuoliset.

Ja mitä tulee susiparina elämiseen, niin termi on kyllä suoraan jostain muinaisuudesta eikä tätä päivää.




Itse muuten ihailin kovasti Danielin puhetta, joka oli romanttinen mutta ei siirappinen. Siitä voisi moni mies ottaa oppia.


Talutusnuorista en osaa sanoa muuta kuin että se on heidän välinen asiansa - mitäs se meille kuuluu.

Kyllä meidän kelpaa, kun naapurimaassa on joskus 2020-luvun lopulla tuollainen pariskunta maan huipulla - tietysti vain edustusmielessä. Poliittista valtaahan heillä ei ole.

Juha

ps. tuskin tässä nyt uutta nenäliinapakettia tarvitsee hakea, mutta aika syvälle sieluun lauantaina tuli päästyä

admin
21.06.10, 22:25
Mielipiteitä on monenlaisia...

Itse mietin sekä perjantain konsertin että lauantain seremonian/hääjuhlan yhteydessä että - hyvin Ruotsi osaa markkinoinnin. Suomessa kuulemma oli yli miljoona katsojaa, muissa pohjoismaissa luultavasti enemmän. SVTPlay lähetti koko maailmalle realiaikaisesti kaikki nämä tapahtumat - ja samanaikaisia käyttäjiä oli yhden tiedon mukaan ≈1.500.000. Aikamoinen pull näin markkinointimielessä.

Konsertti perjantaina oli mainio. Roxetten esityksen loppupuolella oli yllättävän monta mukana laulamassa yleisöstä... Häätilaisuus harvinaisen positiivinen ja välitön. Positiivinen asia oli että Presidentti Halonen oli saanut erittäin hyvän paikan kirkossa mikä kielii maamme arvostuksesta - Ruotsille Suomi on läheinen maa.

Hääjuhlan puheet olivat nekin mielenkiintoisia. Kuninkaallinen puhe sekä tavallisen Svenssonin puhe. Tunnepitoisia puheita kuninkaalta sekä prinssiltä. Kunkun mottohan on "Med Sverige i tiden" - sellainen kuva tästä sai vaikka etukäteen odotin "tärkättyjä kauluksia" enemmän.

Jäi vahvasti plussan puolelle.

Hasse

Antti Järvenpää
21.06.10, 22:39
Suorana ei tullut nähtyä, koska kohdalle osui kahdet rippijuhlat. Kovalevylle kyllä tallentuivat ja ovat pyörineet jo tuossa useamman kerran.

Historiallisia tapahtumiahan nämä tällaiset ovat ja siinä mielessä katsomisen arvoisia. Oikeastaan sukutukimus on lisännyt omaa mielenkiintoani tällaisia tapahtumia kohtaan, koska niissä on aina jotakin perinteitä, joista on myös historian hahmottamisen kannalta hyötyä.

Mielummin minä näitä katson kuin unelmien poikamies tai tyttö ohjelmia tai huippumalli haussa, joita olen ollut pakoitettu katsomaan.

Maailmassa näytellään monenlaisia näytelmiä eikä tällaiset häät suinkaan ole mielestäni sieltä huonoimmasta päästä. Kustannukset tuollaiselle showlle on suuret, mutta taisivat siltä jäädä pienemmiksi kuin monen Hollywood leffan.

Yhdelle idoli voi olla leffatähti ja toiselle kuninkaallinen. Moni fanittaa jalkapalloa tai lätkää sohvan pohjalta. Jos joku nauttii jostakin, niin ei se ole minulta pois, joten jokainen katsokoon ja nauttikoon sitä mitä haluaa katsella - sillä sillä aikaa voin rauhassa ja kenenkään häiritsemättä uppoutua vaikkapa Jaakko Teitin valitusluetteloihin.

Tuulakki
21.06.10, 23:05
...Minusta koko touhu oli ällöttävää teatteria - susiparina elänyt pari käyttäytyy kuin nuori morsiuspari, jolta on vielä hääyön ihme kokematta. Valkoinen huntu kuuluu vain puhtaille morsiamille.


Minusta tuntuu siltä, ettei tämä ollut ihan ensimmäinen susipari maailmassa, mistä itse kukin voi etsiä todisteita vaikka sukututkimuksen parissa :). Sitäpaitsi, sehän on vain tasa-arvoa, jos morsian ei enää alttarilla joudu omien häävieraittensa edessä paljastamaan pukeutumisellaan, onko hän neitsyt vai ei!

Siinä mielessä onnenlahjat menevät meillä tasan, että minua ei juurikaan saa television ääreen jalkapallon tai jääkiekon takia. E V V K :p:.

skoykka
22.06.10, 04:54
Ainoa telkkariohjelma, jonka olen tänä kesänä katsonut ja voittaa hyvinkin penkkiurheilun ja muun hömpän. Ruotsalaisilla on taito saada isoistakin juhlista luonnolliset ja kodikkaat. Tuskin onnistuisi meillä. :rolleyes:

Erkki Järvinen
22.06.10, 05:43
potkupalloa tai mitään muutakaan urheilua en TV:stä katsele mutta sen sijaan kyllä nämä häät katselin ja olivathan ne hienoa katsottavaa mutta kovasti paljon niihin rahaa käyttivät. - ei mennyt nenäliinoja eikä mennet oluttakaan.

Kaisa Kihl
22.06.10, 06:52
Lämminhenkisiä päiviä Tukholmassa! Meidän presidenttimme esiintyi edukseen.Vanhat papat, Kuningas ja appi tanssivat hyvin, mutta sillä entisajan tyylillä, Daniel kuin wienervalssia on tapana. Mieleen jää erityisesti se, miten paljon yhden ihmisen hymy, Victorian, vaikuttaa suuriin joukkoihin. Musiikki oli kaikissa yhteyksissä upeasti valittu. Vieraitten, etenkin ruotsalaisten, pukeutuminen oli huipputyylikästä. Muuten: meillä kotona saa kukin katsoa mitä ohjelmaa haluaa, jokaisella oma tv, moisesta ei riitaa tehdä eikä toista alisteta ;) t. Kaisa

Kerran taisin pyyhkäistä silmäkulmaa... mutta kuten Tuulakki sanoi, yhdeksän vuoden jälkeen! En ole niin perehtynyt asiaan että tietäisin, miksi nämä viimeiset kolme neljä vuotta piti odottaa, mutta Kaarle Kustaan kädessä asia kaiketi oli.
Ja miten harkittua tv-kuvausta. Sekin näkymä, missä pari odottaa sluuppi Vasaordenia laiturilla ja tuuli keinuttaa Victorian huntua ja laahusta, taustana melkein pelkkä taivas. Näitä kuvia ei ihan heti unohda.

Ristojohannes: minä sain armollisesti luvan seurata lähetystä suorana - muuten meillä onkin nyt kuningas Jalkapallon hallituskausi - poikani nääs...
ph

Laardi
22.06.10, 17:24
Varasin jo hyvissä ajoin "ison tv:n" itselleni ja istuin neljästä lähtien häävalssin loppuun asti tiukasti sohvalla seuraamassa, kun ihana, lämmin, avoin ja kaunis Victoria sai prinssinsä, joka piti uskomattoman hienon puheen. Elin mukana, ja voi sitä tunnelmaa, mikä vastaanottimen kautta välittyi; oli enemmän rakkautta ja romantiikkaa kuin missään romanttisessa hömppäkomediassa, ja olin itsekin niin onnellinen heidän puolestaan, että piti hakea talouspaperirulla viereen. Viimeinkin! Nyt odottelen Haga slottista vauvauutisia. <3

Edit: Perjantai-illan konsertti oli huikea, varsinkin Joutsenlampi-akrobatia!

Heljä Habermann
22.06.10, 19:30
Olen tullut ilman telkkaria toimeen ja vuosikausia, kuten ilman prinssejä ja prinsessojakin. Jalkapalloakaan en enää seuraa, kuulen voittajan radion iltauutisistakin, jos haluan. Minä vain luen. - Olenko outo? Pitäisikö minun hakeutua jo kiireen vilkkaa psykoterapiaan tms.?

Kaisa Kihl
22.06.10, 20:45
Mielestäni olet erittäin normaali! Nämä häät olivat ehdoton poikkeama jopa niin, että ystävätär, joka vuosia sitten 'poisti' taloudestaan tv:n, istui meillä pöydän äärellä katselemassa prinsessaa ja kuunteli vihkipapin puhetta.

Muuten: keskiviikkona klo 11 YleRadio1 lähettää uusintana ohjelman Suomen kansan muistista (uusinta perjantaina klo 17.20). Kuuntelin 1. osan viime viikolla. Kiinnostavaa. Huomenna jatkuu taru siitä, miten Kurjet saivat kartanonsa......

Mitä kirjoihin tulee, niin suosittelisin kaikille pakolliseksi lukemistoksi Peter Englundin kirjoja, erityisesti 'Suuren sodan vuodet'.

terv.
Kaisa


Olen tullut ilman telkkaria toimeen ja vuosikausia, kuten ilman prinssejä ja prinsessojakin. Jalkapalloakaan en enää seuraa, kuulen voittajan radion iltauutisistakin, jos haluan. Minä vain luen. - Olenko outo? Pitäisikö minun hakeutua jo kiireen vilkkaa psykoterapiaan tms.?

mika68
22.06.10, 23:07
Itse katsoin häät alusta loppuun lauantai-iltana. Kiinnostavuutta lisäsi sekin, että omassa sukupuussani on kai yhteyksiä 1500-luvun kuningashuoneeseen.
Minuun teki vaikutuksen Danielin isän Ollen mukaansa tempaava puhe. Näin miten Victoriakin oikein eläytyi siihen.
Miltähän mahtaa Danielin vanhemmista tuntua olla Ruotsin tulevan kuningattaren appivanhempia?
Jonkin huhun mukaan Ruotisn monarkia saatetaan lakkauttaa 2020-luvulla. Jos niin käy, niin ko. hääpari säilyttää arvonimensä, mutta ei enää sillä tavalla edusta Ruotsia kuin nyt.

Mika J

Seppo Niinioja
23.06.10, 07:01
Mielestäni olet erittäin normaali! Nämä häät olivat ehdoton poikkeama jopa niin, että ystävätär, joka vuosia sitten 'poisti' taloudestaan tv:n, istui meillä pöydän äärellä katselemassa prinsessaa ja kuunteli vihkipapin puhetta.

Muuten: keskiviikkona klo 11 YleRadio1 lähettää uusintana ohjelman Suomen kansan muistista (uusinta perjantaina klo 17.20). Kuuntelin 1. osan viime viikolla. Kiinnostavaa. Huomenna jatkuu taru siitä, miten Kurjet saivat kartanonsa......

Mitä kirjoihin tulee, niin suosittelisin kaikille pakolliseksi lukemistoksi Peter Englundin kirjoja, erityisesti 'Suuren sodan vuodet'.

terv.
Kaisa

Vai pakolliseksi, pah! Onneksi sinä et siitä päätä, vaikka hyviä kirjoja varmasti ovatkin. Lista olisi loputon: Vaikka Matti Klinge, Max Engman jne, jne.

Kaisa Kihl
23.06.10, 08:16
Vai pakolliseksi, pah! Onneksi sinä et siitä päätä, vaikka hyviä kirjoja varmasti ovatkin. Lista olisi loputon: Vaikka Matti Klinge, Max Engman jne, jne.

Nyt ollaan juhlan kynnyksellä, valmistautumassa vuoden toiseen suureen ajankohtaan, juhannukseen, eikä sovi kinailla. Sanonpahan vaan, että jos eräs suurikokoinen mies (P.L.) voi esittää ruotsin kieltä ja kielioppia edelleenkin pakolliseksi kouluaineeksi, niin minä sen sijaan voin esittää 'Suuren sodan vuodet'. Ihan suomeksi kirjoitettuna ;)

Ihania juhannushäitä ja lämmintä juhannussäätä toivotellen

Kaisa
p.s.
milloinkahan suomipojat rupeaisivat puhumaan yhtä kauniilla sanoilla kuin Daniel vaimolleen?

Tuulakki
24.06.10, 19:12
...
p.s.
milloinkahan suomipojat rupeaisivat puhumaan yhtä kauniilla sanoilla kuin Daniel vaimolleen?

Veit sanat suustani! Mutta ehkä meillä suomitytöilläkin olisi varaa hymyillä hieman nätimmin? Tämän parin toisilleen antamat hymyt ja katseet ihastuttivat ja vihastuttivat, mutta - miksi vihata rakkaudenosoituksia! Ehkä juhannusjuhlinta pehmittää sitkeimmätkin vastustajat.

Hauskaa juhannusta - eläkää ihmisiksi ja juokaa nyt ainakin yksi olut suurkuluttajien juomistilastojen kaunistamiseksi! Niin minäkin teen.:D:

Kataja
26.06.10, 08:59
Veit sanat suustani! Mutta ehkä meillä suomitytöilläkin olisi varaa hymyillä hieman nätimmin? Tämän parin toisilleen antamat hymyt ja katseet ihastuttivat ja vihastuttivat, mutta - miksi vihata rakkaudenosoituksia!

Hyvä muistutus! Tuota opetusohjelmaa katseltiin laajalti Suomessakin. Meidän naisten pitää valmistautua henkisesti, ettemme vaan silmät ymmyrkäisinä toljottaisi, kun ritarimme (ehkä jo seuraavana hääpäivänä) astuu alas valkoisen ratsunsa selästä ja lausuu: "Rakas puolisoni, olet sydämeni kuningatar!"

Marjatta

Seppo Niinioja
26.06.10, 09:39
Minä pyysin perinteiseen tapaan tulevalta apeltani hänen tyttärensä kättä. Itsestään selvää oli, että isä luovutti morsiamen kirkossa. Kauniita perinteitä, jotka eivät ole mitenkään tasa-arvon vastaisia. Tavattomasti ihmettelin, että Ruotsin arkkipiispakin vastusti prinsessa Victorian luovutusta isältä sulhaselle. Tosin he ovat varttuneempia kuin me olimme, mutta meillä kummallakin oli jo ammatti.

Seppo Niinioja

Juha
26.06.10, 10:01
Ruotsissa ei ole samaa tapaa kuin Suomessa - eli että isä luovuttaa tyttären sulholle.

Ruotsissa ollaan NIIIIN tasa-arvoisia ;)



Juha

blue-eyed
26.06.10, 10:29
Tavattomasti ihmettelin, että Ruotsin arkkipiispakin vastusti prinsessa Victorian luovutusta isältä sulhaselle. Seppo Niinioja

Käsittääkseni kyse oli siitä, että arkkipiispa sanoi käytännön tulleen amerikkalaisista elokuvista eikä ole mitenkään luterilaiseen perinteeseen liittyvä tapa. Joten luulen, että kyse ei ollut niinkään maallisesta asiasta vaan kirkollisesta.

blue-eyed
26.06.10, 10:42
Yksi asia minua niitä häitä katsellessa jäi askarruttamaan, johon haluaisin saada jonkinlaisen selvyyden.

Naisten hiukset! Miksi Ruotsia eteläisempien valtioiden naispuoliset vanhahkot kuninkaalliset naiset kantoivat ylväänä harmaat hiuksensa ja vieläpä kehtasivat niille laittaa kruunun keikkumaan? Tultiin Ruotsiin ja Suomeen, niin jopas rupesi hiusvärit peittämään tuon arvokkaan vanhenemisen merkin. Eikö pohjoismaalaiset naiset ja myös miehet uskalla myöntää, että ovat vanhoja? Onko heillä niin heikko itsetunto? Tosin Silvia ei ole pohjoismainen lady, mutta lyön silti pääni pantiksi, ettei hänenkään hiuksensa niin tummana ilman väripurkkia pysy.

Minua kiusaa ihan hirveästi ainakin vanhojen miesten hiustenvärjäysinto.

Nykyajan vanhuksiin sopii hyvin erään työkaverini luennehdinta: Takaa on kuin tyttökoulu ja edestä kuin mummokoti.

TerhiA
26.06.10, 14:51
eläkää ihmisiksi ja juokaa nyt ainakin yksi olut suurkuluttajien juomistilastojen kaunistamiseksi! Niin minäkin teen.:D:

Mitenkäänhän tämä ei prinsessahäihin kuulu, mutta ihan ihmisiksi käsittääkseni me kolme eläkeläistä olemme eläneet; aattojuomanamme ei kuitenkaan ollut olut vaan ihan maukas Franciacorta brut. :)

Seppo Niinioja
26.06.10, 17:54
Käsittääkseni kyse oli siitä, että arkkipiispa sanoi käytännön tulleen amerikkalaisista elokuvista eikä ole mitenkään luterilaiseen perinteeseen liittyvä tapa. Joten luulen, että kyse ei ollut niinkään maallisesta asiasta vaan kirkollisesta.

Rohkenen eppäillä, että Kaarle Kustaa ja Victoria olisivat tapoja amerikkalaisista elokuvista omaksuneet. Jos ovat, oikean ratkaisun tekivät.

Seppo Niinioja

blue-eyed
26.06.10, 21:08
Rohkenen eppäillä, että Kaarle Kustaa ja Victoria olisivat tapoja amerikkalaisista elokuvista omaksuneet. Jos ovat, oikean ratkaisun tekivät.

Seppo Niinioja

En tarkoittanutkaan, että Kaarle Kustaa ja Victoria olisivat tämän tavan ottaneet elokuvista, vaan sitä, että po. tapa on peräisin amerikkalaisista elokuvista. Näin arkkipiispa asiaa kommentoi. Sehän oli nimenomaan Victoria, joka halusi kävellä isänsä käsipuolessa miehelään.

En niin tarkkaan tätä toimitusta katsonut, jotta tietäisin tapahtuiko se siten kuin 1977 ilmestyneessä kirjassa, Käytös- ja tapatieto, neuvotaan. Kävelikö Daniel morsiantaan ja appeaan vastaan kirkon puoliväliin, vai seisoiko Daniel siinä jo valmiiksi, tätä en muista.

Arkkipiispan mielipiteen ymmärrän tämän vanhan sanonnan perusteella:

Lasta kasteelle, ruumista hautaan, morsian pääsee itsekin.

Eli, on kaksi asiaa, joista ei saa kieltäytyä: kummiudesta ja arkun kantamisesta. Morsianta ei ainakaan normaalisti tarvitse kantaa tai taluttaa alttarille, joten siitä kunniasta ei ole epäkorrektia kieltäytyä.

Erkki A Tikkanen
27.06.10, 12:51
Yksi asia minua niitä häitä katsellessa jäi askarruttamaan, johon haluaisin saada jonkinlaisen selvyyden.

Naisten hiukset! Miksi Ruotsia eteläisempien valtioiden naispuoliset vanhahkot kuninkaalliset naiset kantoivat ylväänä harmaat hiuksensa ja vieläpä kehtasivat niille laittaa kruunun keikkumaan? Tultiin Ruotsiin ja Suomeen, niin jopas rupesi hiusvärit peittämään tuon arvokkaan vanhenemisen merkin. Eikö pohjoismaalaiset naiset ja myös miehet uskalla myöntää, että ovat vanhoja? Onko heillä niin heikko itsetunto? Tosin Silvia ei ole pohjoismainen lady, mutta lyön silti pääni pantiksi, ettei hänenkään hiuksensa niin tummana ilman väripurkkia pysy.

Minua kiusaa ihan hirveästi ainakin vanhojen miesten hiustenvärjäysinto.

Nykyajan vanhuksiin sopii hyvin erään työkaverini luennehdinta: Takaa on kuin tyttökoulu ja edestä kuin mummokoti.

Äitini on 73-vuotias, tummahiuksinen ja ei edelleenkään yhtään harmaata hiusta! Hän ei värjää hiuksiaan lainkaan, hän ei vaan suostu harmaantumaan :D:

Ei kaikkien hiukset näköjään harmaannu ikätaulukon mukaan. Tapasin vuosia sitten erään koulukaverini 30 vuoden takaa ja hän oli täysin harmaantunut, jo vähän yli 40-vuotiaana.

Miksei hiuksiaan voisi värjätä, eihän sillä ole mitään tekemistä vanhentumisen tai itsetunnon kanssa. Ehkä joillain on, mutta minä en ainakaan heitä ensimmäistä kiveä, jos haluaa pitää itsestään huolta, sekä fyysisesti että psyykkisesti :cool:

Niin, ja katsoin kyllä minäkin häitä ja liikutuin sopivissa kohdin ja sopivissa määrin. Mieluumminhan sitä nyt tällaista katsoo, kuin oikeastaan mitään muuta.

Tuulakki
27.06.10, 17:36
...vanhahkot kuninkaalliset naiset kantoivat ylväänä harmaat hiuksensa ja vieläpä kehtasivat niille laittaa kruunun keikkumaan? Tultiin Ruotsiin ja Suomeen, niin jopas rupesi hiusvärit peittämään tuon arvokkaan vanhenemisen merkin. ...

Minusta siinä ei ollut sitten kerrassaan mitään arvokkaan vanhenemisen merkkiä, että omat hiukseni alkoivat harmaantua 29-vuotiaana! :confused: Arvatkaapa, jäikö asia kavereilta huoma(utt)amatta? Kauan eläköön kaikki hiusvärit itsetuntoni rippeitä värittämässä. Ihanaa, etten tiedä enkä edes halua tietää, kuinka harmaapäinen "vanhus" itse asiassa tällä hetkellä olen :rolleyes: !!!

Suostumustani hiusteni harmaannuttamiseen ei ole koskaan kysytty enkä olisi sitä muuten antanutkaan :).

skoykka
27.06.10, 18:38
Minusta siinä ei ollut sitten kerrassaan mitään arvokkaan vanhenemisen merkkiä, että omat hiukseni alkoivat harmaantua 29-vuotiaana! :confused: Arvatkaapa, jäikö asia kavereilta huoma(utt)amatta? Kauan eläköön kaikki hiusvärit itsetuntoni rippeitä värittämässä. Ihanaa, etten tiedä enkä edes halua tietää, kuinka harmaapäinen "vanhus" itse asiassa tällä hetkellä olen :rolleyes: !!!

Suostumustani hiusteni harmaannuttamiseen ei ole koskaan kysytty enkä olisi sitä muuten antanutkaan :).


En minäkään ymmärrä, miksi naisia arvostellaan tai ihaillaan sen mukaan, onko heillä harmaat vai muun väriset hiukset. Eikö ole tärkeintä, että sydän on paikallaan? :rolleyes:

Seppo Niinioja
28.06.10, 15:13
Tämä nyt menee vähän prinsessahäistä sivuun, muuta niinhän täällä usein käy.

Vaimoni riemastui bongattuaan eräästä kirjasta sanan vanhakas. Toimittaja, pakinoitsija ja kirjailija Juhani Mäkelä on löytänyt sen Lönnrotin sanakirjasta ja merkitys on 'vanhanläntä, vanhamainen'. "Miksi ihmeessä ikäihmisen pitäisi olla nuorekas? Miksei hän saa olla vanhakas", Mäkelä kysyy.

Otimme sanan välittömästi käyttöön kaikenlaisten seniorien ja muiden eufenististen kiertoilmaisujen sijaan. Sanasta tulee myös helposti assosiaatio vahakkaiden sieniheimoon, jossa on muutamia herkullisia ruokasieniä. Niitä on ehdottomasti ensi syksynä etsittävä. Syksyä kohtihan tämä vuosi jo kääntyi, ei syytä huoleen.

Seppo Niinioja