PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Yksityiset viestit


Jemina
20.06.10, 18:18
Mistä näkee sen, kun on lähettänyt yksityisen viestin jollekkin, että se on luettu.

Jouni Kaleva
20.06.10, 18:39
Mistä näkee sen, kun on lähettänyt yksityisen viestin jollekkin, että se on luettu.

Käsittääkseni sitä ei näe mistään!

Sami Lehtonen
20.06.10, 18:44
Mistä näkee sen, kun on lähettänyt yksityisen viestin jollekkin, että se on luettu.

Yksi hyvä indikaatio tästä on se, kun saat siihen vastauksen. Muuten se on herran hallussa.

Jemina
20.06.10, 19:29
Vahinko, että sitä ei näe mistään. Minulla on ainakin ollut ongelmana, että en tiedä, onko viestini mennyt perille ja olenko lähettänyt sen oikealla tavalla.

jukkaukkola
20.06.10, 19:54
Minulla on käytössä mbnetin sähköposti ja se kyllä ilmoittaa jos vastaanottajan osoite on väärä tai se ei ole enää käytössä,sitä se ei ilmoita onko vastaanottaja avannut e-mailin ,kaikki ei halua vastata ,puhelimella voi kyllä yrittää kysyä onko viesti tullut perille,jos tietää numeron .

Sami Lehtonen
20.06.10, 20:19
Vahinko, että sitä ei näe mistään. Minulla on ainakin ollut ongelmana, että en tiedä, onko viestini mennyt perille ja olenko lähettänyt sen oikealla tavalla.

Monet käyttäjät eivät ilmeisesti edes käytä tuota yksityisviesti-toimintoa, mutta vain osa on kytkenyt sen pois. Jos vastausta ei kuulu, niin hyvä on ainakin tarkistaa käyttäjälistasta, milloin ko. henkilö viimeksi on ollut paikalla - voihan olla, ettei kesälaitumilta ole ehtinyt koneen ääreen. Jos taas on, niin sitten ehkä kannattaa laittaa vielä sähköpostia perään. Sähköpostissahan voi viitata tuohon forumilla laitettuun yksityisviestiin, jolloin ehkä säästää kirjoitusvaivaa.

Admineille vielä kysymys. Valittaako järjestelmä, jos yrittää laittaa viestiä henkilölle, jonka laatikko on täynnä?

admin
20.06.10, 23:54
Monet käyttäjät eivät ilmeisesti edes käytä tuota yksityisviesti-toimintoa, mutta vain osa on kytkenyt sen pois. Jos vastausta ei kuulu, niin hyvä on ainakin tarkistaa käyttäjälistasta, milloin ko. henkilö viimeksi on ollut paikalla - voihan olla, ettei kesälaitumilta ole ehtinyt koneen ääreen. Jos taas on, niin sitten ehkä kannattaa laittaa vielä sähköpostia perään. Sähköpostissahan voi viitata tuohon forumilla laitettuun yksityisviestiin, jolloin ehkä säästää kirjoitusvaivaa.

Admineille vielä kysymys. Valittaako järjestelmä, jos yrittää laittaa viestiä henkilölle, jonka laatikko on täynnä?

Ensinnäkin - mikäli haluaa tarkistaa lukeeko vastaanottaja PM-viestiään niin on vaan laitettava rasti ruutuun lisäasetukset/"Seurataanko lähetettyä viestiä?". Kun vastaanottaja lukee PM-viestinsä Forumin PM-postilaatikosta lähettäjälle lähtee kuittaus.

Mikäli vastaanottaja on omissa asetuksissaan valinnut että PM-viesti välitetään sähköpostiin niin viesti lähetetään - ja tietenkin lähettävä postipalvelin voi ilmoittaa jossain vaiheessa että viesti ei mennytkään vastaanottajalle - eri syistä... Normaali sähköpostipalvelinkäytäntö siis.

Kaikilla ei ole asetuksena että viesti välitetään sähköpostiin vaan huomaavat uuden viestin ainoastaan kun kirjautuvat Forumiin.

Suurin ongelma tässä forumissa on että suuri osa porukasta - säännöistä viis - ilmoittavat käyttäjäprofiiliinsa vartavasten Suku Forumia varten tehdyn uuden (roska-) sähköpostiosoitteen. Syy tähän voi vaan arvailla, mutta otaksun että ihmiset kuvittelevat että sähköpostiosoitteet Suku Forumin kautta leviävät roskapostittajille, että roskapostimäärä kasvaa Suku Forumin jäsenyyden mukaan ja että he tällä tavalla parantavat omaa turvallisuuttaan.

Siis - monet ilmoittavat sellaisen sähköpostiosoitteen josta ne harvoin tai ei koskaan käy lukemassa viestejään!! Otaksun että aavistatte mitä ajattelen sellaisesta toiminnasta....

Hasse

tellervoranta
21.06.10, 08:28
Hyvää huomenta :)
Vastaus kysymykseen tuli tyhjentävästi Adminilta.
Itse olen kirjoittanut tänne Suku Forumille heinäkuusta 2007 eikä ainutkaan yksityisposti ole jäänyt lukematta. Itselleni on tullut aikalailla yksityistä postia, joihin kaikkiin olen vastannut ja viestittelyä on voitu ehkä jatkaa vaikka privaatisti. Itse olen kirjoittanut yksityisiä viestejä tosi vähän, mutta jokaiseen on vastattu. Joten luulenpa, että Jemina voit olla rauhassa tämän asian suhteen.

eeva häkkinen
21.06.10, 09:23
Vain yksi kysymys jai vastausta vaille (jollei lipsahtanut ohi) - mitä tapahtuu, jos vastaanottajan postilaatikko on täynnä, ilmoittaako järjestelmä siitä joko lähettäjälle tai vastaanottajalle?

Juha
21.06.10, 09:45
ilmoittaa siitä lähettäjälle
Juha

admin
21.06.10, 10:32
Vain yksi kysymys jai vastausta vaille (jollei lipsahtanut ohi) - mitä tapahtuu, jos vastaanottajan postilaatikko on täynnä, ilmoittaako järjestelmä siitä joko lähettäjälle tai vastaanottajalle?

Hiukan tarkennusta Juhan vastaukseen.

PM -postilaatikko, "Private Messages", yksitysviestit: mikäli vastaanottajan laatikko on täynnä niin järjestelmän pitäisi ilmoittaa lähettäjälle että vastaanottajan boksi on täynnä (en ole törmännyt itse ko. tilanteeseen koska pyrin keskustelemaan forumin palstoilla niinkuin pääasiallisesti pitäisi!). Mikäli oma PM-laatikko on täynnä niin saatte kyllä siitä ilmoituksen etukäteenkin - että on täyttymässä.

Koskien sähköpostilaatikkojen täyttymistä niin ne toimivat kuten normaalin sähköpostin kohdalla. Lähettäjä saa ilmoituksen että vastaanottajan laatikko on täynnä. Tässä on kuitenkin yksi suuri mutta... Palvelin lähettää viestin vastaanottajalle eli PM:n lähettäjä ei saa tiedot että meni/ettei mennyt perille. Emme jaa kenellekään sähköpostiosoitteita joten PM:n ilmoitusviestin lähettäjän kohdalla sähköpostissa on Suku Forumin sähköpostiosoite kuten voitte kaikki nähdä kun tulee viestejä Suku Forumista.

Eli vastaus ei ollutkaan niin suoraviivainen...