PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Kangasala/Tiihala/Jurkki


aylajark
24.05.10, 20:26
Mummuni isä oli Heikki Salminen. Minulla on perintöraamattu vuodelta 1853, jossa lukee:"Pojalleni Heikki Salmiselle, Hermanni Jurkki".

Noita Kangasalan kirkonkirjoja ei taida olla verkossa 1870 - 1885 ajalta. Olisin kiinnostunut tuosta Jurkin talosta vuoden 1860 jälkeen.

Olisikohan kellään apuja asiaan.

Rotta
21.06.10, 08:42
Hermanni tuli Jurkkilan taloon vävyksi ja myöhemmin isännäksi. Eli myöhemmin itsellisenä Tiihalassa. Hermanni oli isomummoni isoisän veli ja minulla on hänen sukujuuristaan tietoja. Mitä tarkalleen ottaen haluat tietää?

Markku Haapanen

aylajark
22.06.10, 15:54
Hermannin taustat olen selvittänyt ja on ilmeisesti lähtöisen Arran talosta. Mummuni ei osannut kertoa isästään Heikki Salmisesta mitään, koska hän kuoli niin nuorena. Mummun perinnöistä löytyi kuiten raamattu, jossa signeeraus "pojalleni Heikki Salmiselle, Hermanni Jurkki". Minua siis askarrutta Heikki Salmisen sukulaissuhde Hermanni Jurkkiin.

Minua kiinnostaa Hermanni Jurkin lapset (käsittääkseni Miina 1860) ja heidän lapsensa. Netin kautta ei oikein pääse pidemmälle ja maakunta-arkistoissa en vain ole pystynyt käytmään.