PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Gödeke Fincken vanhemmat


Mikko-
21.05.10, 21:56
Tutkiskelin omia tietojani ko. henkilöstä, joka oli naimisissa Nils Olofinpoika Tavastin tyttären Katarinan kanssa. Käsillä ei ollut mitään teosta, josta asiaa olisi voinut yrittää tarkastella, joten päätin kysäistä täällä.

Netistähän löytyy sitä sun tätä, mutta eräs sukupuu antoi Gödeken vanhemmiksi Henrik Fincken ja Metta Stenintyttären. Jälkimmäisen isä olisi sukupuun mukaan Sten Jaakontytär. Jostakin kuitenkin olen saanut iskostettua itselleni, että Gödeken äiti olisi juuri tätä Fincken sukua. Miten on?

Mikko

olanyk
22.05.10, 09:48
Gödeke Fincken tyttären Johannan poika oli Gödeke Fincke (nuorempi), jonka isä oli Nils Rengosson. Onkohan sekoitettu tähän?

Minua on nuo Kirkkonummen tuon ajan suvut kiinostanut, olen tallentanut allaolevan tekstin? Korkulan nimismiestalon Mickel Erikinpoika (Hjertan) puolisona pidetään tuon Envaldus Sigfridinpojan sisarta (äiti Sjundby sukua ja äidin veli tuo kuninkaissa Agricolan ja Juusteeninkanssa käynyt Petrus Ragvaldi). Vaikutikohan Viipurin koulumestari palkkatilaan jotenkin tuo sukuyhteys?

Olavi

Lainaus:

Hans Larsson Björnram i Isnäs sai Kirkkonummen Ediksen panttina lainasta kruunulle. Aiemin tila oli Envaldus Sigfridin palkkatilana ja aiemin Viipurin prebendantilana. Myöhemmin tilan sai liivinmaalainen Hans Erik Richter 1576 läänitykseksi jo 1580 hän vaihtoi-luovutti sen Mårten Boije i Gennarby. n. 1600 tila oli Sten ??? Gödeke Fincke ??? Huom oliko aviossa Ingeborg Boijen eli Hans Björnramin puolison kanssa???