PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Sotilas Dryg ja vaimonsa Ulrika Lopelta


hinderee
09.05.10, 20:43
Hei

Onko kukaan tietoinen sotamies Aatami Dryg(g) nimisen henkilön vanhemmista - en löydä Pyhäjärveltä (Karkkila) missä hänen uskotaan syntyneen? 24.4.1784. Hänet on vihitty vaimonsa Ulrika Göranintyttären
kanssa Lopen Naski 6.11.1806 ja Ulrikan uskotaan syntyneen 8.7.1779 Vanajalla. Olisko jollain tietoja tästä taakseppäin jo valmiina?:oo:

Sami Lehtonen
10.05.10, 19:45
Lopen suvut parhaiten tuntenut Rauli Tammela kirjoitti Tammenjuuri-sarjan toisen osan Lopen Läyliäisten Dryg-suvusta. Muistaakseni teos löytyy SSS:n kirjastosta. Jos ei, niin viimeiset jäljellä olevat Tammenjuuri-sarjan kirjat ovat myynnissä Lopen kirjastossa, josta niitä voi tiedustella.

Luulenpa, että Rauli on tuota kirjaa varten selvittänyt myös Adamin vanhemmat, jos ne selvitettävissä on.

hinderee
10.05.10, 20:41
Jep - kiitos Sami - olen lukenut sen teoksen. Kiva, kun kerroit, että Tammenjuuri-kirjoja on myynnissä kirjastossa. Tarvii ottaa yhteyttä
sinne. Muistaakseni siinä ei ole jatkoa tähän tarinaan. ;)

hinderee
18.05.10, 20:53
Jep - kiitos Sami - olen lukenut sen teoksen. Kiva, kun kerroit, että Tammenjuuri-kirjoja on myynnissä kirjastossa. Tarvii ottaa yhteyttä
sinne. Muistaakseni siinä ei ole jatkoa tähän tarinaan. ;)

:oo: Nolona nyt - lainasin Lopen kirjastosta Raulin tekemän Dryg suvun tutkimuksen ja löytyyhän sieltä jatkoakin. Sorry - sorry - sorry.........Myös suorat yhteydet Sajaniemen Pälsi-sukuun yms.

Sami Lehtonen
20.05.10, 22:24
Kiva, että löysit jatkoa. Muistelin, että Dryg oli tullut jollakin tavalla esiin omissakin tutkimuksissani ja tarkistin asian.

Polveudutko jostakin Adamin jälkeläisistä? Adamin poika Erik Johan avioitui Ulrika Karolina Sivonin kanssa, jonka äidinäidin vanhemmat Heikki Heikinpoika Kyöstilä ja Brita Matintytär ovat minun esivanhempiani.

hinderee
21.05.10, 08:42
Dryg suku solmiutuu mieheni Hannun sukuun molemmilta puolilta. Emmanuel Aataminpoika Drygin jälkeen. Hänen tyttärensä Hedda ja vanhin eloon jäänyt poikansa Kustaa jopa niin, että Hannun isä oli äitinsä pikkuserkku - niinkin voi näköjään käydä.