PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Multian / Wehkoo -> Konttila


tealainen
29.04.10, 20:48
Mulla on taas tämmönen päänkipu.
Olen saanut selville että minun vaarini syntyi 1911 jossakin Laukaan kunnassa. Kuoli 25 tammikuuta 1945 tuberkuloosiin. Nimi oli Oiva Johannes Konttila.

Vanhat sukulaiset kertoo että hän oli avion ulkopuolinen lapsi ja että hänen äitinsä nimi (tyttönimi) oli Vilhelmiina Konttila, 1878- kuoli 1 kesäkuuta 1944. Meni naimisiin Koukkusen kanssa joskus 1911 jälkeen. Ja tiedän myös että Villhelmiinan vanhempien nimet oli Jeremias ja Iitu.

Sitten mulla menee ihan ulapalle, löydän kylla Jeremias miehen jolla oli vaimo Ida, mutta sukunimi ei sitten mitenkään stemmaa. Löytyy Myllymäki josta tulee Devitinpoika Wehkoo.

Nyt ihmettelen, mitenkäs ne ennevanhaan muutteli noita nimiä? Saan sen verran selville että Jeremiaksesta tulee talon omistaja Wehkoon kylässä, mutta en löydä tarvittavaa tietoa että tuliko perheestä myös Konttila ja milloin.

http://hiski.genealogia.fi/hiski/2bqt8n

Mä olen ihan vai neetin kautta etsinyt HisKistä. Olen lahden toisella puolella että en pääse kunnon arkistoihin ja papereihin.

Onkos kenelläkään neuvoa?

Terv. Tea