PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Axel Richard Jansson 1884 Lohja


Orenius-Pääsky
26.04.10, 09:33
Hei,
Pystyisikö joku ystävällisesti auttamaan? En nimittäin millään löydä Axel Richard Janssonin tietoja; minulla oli tieto, että hän syntyi 1.3.1884 Lohjalla ja tiedän, että hän on sittemmin muuttanut Pohjois-Pirkkalaan, mutta Lohjan kirkonkirjoista en häntä löytänyt, enkä naapurikunnistakaan.:confused:

TerhiA
26.04.10, 10:05
En nimittäin millään löydä Axel Richard Janssonin tietoja; minulla oli tieto, että hän syntyi 1.3.1884 Lohjalla ja tiedän, että hän on sittemmin muuttanut Pohjois-Pirkkalaan, mutta Lohjan kirkonkirjoista en häntä löytänyt, enkä naapurikunnistakaan.:confused:


SSHY kertoo:
1.3.1884 Orsnäs Svarfvars Axel Richard,
vnht sp.torparen Anders Jansson & Eva Erika

TerhiA
26.04.10, 10:30
SSHY kertoo edelleen, että Axel Richardin isällä Anders Johan Janssonilla näkyy synt.pvm 27.1.1829 ja synt.paikkana Lohja; sisäänmuuttaa Kiviniemeen 28.10.1859 Inkoosta.

Orenius-Pääsky
26.04.10, 11:08
Hei,
Kaunis kiitos, en olisi noita tietoja millään löytänyt!!! Aloin jo epäillä, että onko tuo Jansson sukunimenä tässä laisinkaan.;) Tuo Axel on mennyt naimisiin Amanda Henriikantyttären(?) os. Viholaisen s.8.8.1896 kanssa ja heillä on neljä lasta Pohjois-Pirkkalassa syntyneenä, mutta olin ihmeissäni kun löysin sellaisen tiedon, että tämä Axel (jos on tämä sama) olisi mennyt naimisiin Anna Olivia Johansdottir Danielssonin s.6.9.1887 (synt. Tampereella) kanssa 12.7.1912. Voisiko olla samasta Axelista kyse, kun tuo syntymäaika täsmää? Osaatko tähän auttaa tai osaisiko joku?

Kiitos ja kumarrus!

:) Brita

TerhiA
26.04.10, 11:19
Kaunis kiitos, en olisi noita tietoja millään löytänyt!!!

Kannattaa olla SSHY-jäsen, sieltä nuo tiedot löytyivät ihan nopeasti.

Orenius-Pääsky
26.04.10, 12:17
Kiitos vinkistä, varmasti kannattaisi liittyä... tämä meikäläisten sukututkimus on vielä niin "lapsen kengissään", että ei olla ymmärretty, että mihin kannattaa liittyä ja mihin ei...mutta tästä se lähtee!:)

Terkuin, Brita