Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Sulo Jokinen Hämeestä?
Tutkiiko kukaan Jokinen sukua siellä Hämeessä?:)
Tutkiiko kukaan Jokinen sukua siellä Hämeessä?:)
Sukunimi jokinen on samalla tavalla käyttöönotettu sukunimi tuossa 1800-1900 lukujen vaihteessa, kuin Virtanen, Aaltonen, Lahtinen, Järvinen.
Hämeessä eivät sukunimet olleet pysyviä, niin kuin Itä-Suomessa. On melko sattuma jos suku osuu Jokinen nimen kautta samaan sukuhaaraan.
Mistähän pitäjästä oli kyse ?
Terv. SARIAINEN :rolleyes:
Samoin kysyisin, mikähän pitäjä on kyseessä? Jokiset eivät ole kaikki sukua keskenään. Itse olen Orivedeltä. Sielläkin on Jokisia, jotka eivät ole kaikki sukua toisilleen. Suvun nimi on tullut 1800-luvun lopussa käyttöön.
Seppo Niinioja
28.04.10, 09:46
Tässä on Sirkka Paikkalan hyvä artikkeli aiheesta: http://www.genealogia.fi/nimet/nimi17s.htm . Pirjo Mikkosen ja Sikka Paikkalan Sukunimet sisältää tiedot tuhansien sukunimien (myös Jokisen) alkuperästä ja esiintymisestä.
Väestörekisterikeskuksen nimipalvelussa http://verkkopalvelut.vrk.fi/Nimipalvelu/default.asp?L=1 on Jokinen nykyisenä, entisenä nimenä tai kuolleilla yhteensä 26029 henkilöllä (26.4.2010).
Seppo Niinioja
Tunsin erään Sulo Armas Jokisen, syntynyt Kalvolassa Hämeessä 22.5.1915 ja hänen vaimonsa Hilkka Voutilainen syntynyt Liperissä. Sulosta on esipolvia ja kuvia koneessani.
Tunsin erään Sulo Armas Jokisen, syntynyt Kalvolassa Hämeessä 22.5.1915 ja hänen vaimonsa Hilkka Voutilainen syntynyt Liperissä. Sulosta on esipolvia ja kuvia koneessani.
Hei Erkki !
Nämä ovat ehkä hieman liian tuoreita tietoja laittaa tänne Forumille.
Terv. SARIAINEN :rolleyes:
Henkilöt ovat kuolleet ja heidän jälkeläisensä, minulla on heidän lupansa ja siksi minulla on heiltä jääneet valokuvat ja lupa myös niiden käyttöön. Tunnen myös Käytännesäännöt ja Henkilörekisterilain.
t. Erkki T
Niin tämä tapaus Sulo Jokinen on senverran selvinnyt että hän on syntynyt: 17.07.1913 Janakkalassa, tietääkö kukaan hänen vanhemmistaa ja mahdollisista sisaristaan?:oo::)
Mahtaakohan olla tämä Kalle Jokinen, suutari Sulon isä?:oo:
Ari Jokinen
29.09.13, 02:22
Tosiaan Jokisen sukunimi tuli vasta 1800-luvun lopussa , oman suvun alkuperäinen sukunimi oli Fritius mutta se vaihdettiin jokiseksi tosiaan 1800-1900 luvun taitteessa =)
vBulletin® v3.8.11, Copyright ©2000-2024, vBulletin Solutions Inc.