PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Sursilliana ja Juustenin kronikka


Juha
21.04.10, 22:06
Pyöriskelin aikaa tappamassa pitkin Turun keskustaa iltasella ja Brahenkadulla osui antikvariaatin ikkunasta silmiini;

Genealogia Sursilliana - vuoden 1960 painos, hinta 150 €

Paavali Juustenin piispankronikka - hinta 15€ tai 10€ - en oikein erottanut


Eli jos satut menemään ohitse liikkeen aukioloaikoina niin kohtuuhintaan hyvää tavaraa

kkylakos
22.04.10, 06:24
Paavali Juustenin piispankronikka - hinta 15€ tai 10€ - en oikein erottanut

Oman pokkarimallisen kappaleeni olen muistaakseni poiminut talteen eurolla...

Juha
22.04.10, 06:27
Kysynnän ja tarjonnan laki - ja nyt oltiin Turussa :p:



Juha

Lasse1951
22.04.10, 23:13
Pyöriskelin aikaa tappamassa pitkin Turun keskustaa iltasella ja Brahenkadulla osui antikvariaatin ikkunasta silmiini;

Genealogia Sursilliana - vuoden 1960 painos, hinta 150 €

Paavali Juustenin piispankronikka - hinta 15€ tai 10€ - en oikein erottanut


Eli jos satut menemään ohitse liikkeen aukioloaikoina niin kohtuuhintaan hyvää tavaraa

Sursilliana on näemmä Turussa tarjouksessa, olen tietoinen että muutamat ovat maksneet noin 200 € ko. painoksesta. Onneksi mulla on sitä ollut jo 60-luvun loppupuolelta asti :)

JiiPee72
23.04.10, 09:22
Minun on tullut seurattua useampi vuosi muutamien antikvariaattien tarjontaa netistä sekä huutonettiä ja jatkuvasti Sursillin suku kirjat, niin faximile kuin uudistettu laitoskin ovat olleet myynnissä reilusta 150 eurosta ylöspäin. Nyt piti tarkistaa taasen tilanne ja faximile löytyi 100 euron hintaan, toinen kauppasi sitä 229 eurolla. Vaikka noita kirjoja tuntuu runsaasti olevan myynnissä niin hinta noussut siitä kun itse vajaat 6 vuotta sitten ostin 90 eurolla ja kyseessä oli varsin hyvä kuntoinen kappale, mitä nyt kansipaperissa joku musta viiru. Nykyään sama antikvariaatti kauppaa Sursill kirjoja reilun 150 euron hintaan, vaan eipä tunnu menevän kellään noista kaupaksi kun vuositolkulla ovat olleet myynnissä.
Muutamia kirjoja vuosikaudet etsinyt ja silloin tällöin joku hyllyn täytteeksi löytynyt. Bergholmin sukukirjaakin pitkään jälestin järkevään hintaan ja vuosi sitten löytyi sekin alta satasella ja kunto oli kuin olisi juuri painosta saanut.
Nyt sitäkin näyttäs löytyvän 140 euron hintaan, tosin tuo on joku valtionarkiston moniste vuodelta 1978, eikä vuoden 1984 painos minkä itse ostin.

Sami Lehtonen
23.04.10, 09:47
Sursilliana on näemmä Turussa tarjouksessa, olen tietoinen että muutamat ovat maksneet noin 200 € ko. painoksesta. Onneksi mulla on sitä ollut jo 60-luvun loppupuolelta asti :)

Olen kuullut, että kaikki eivät ole maksaneet omasta kappaleestaan mitään, vaan että näitä niteitä on kadonnut erinäisistä kirjastoista laveamman tien sukututkijoiden matkaan useampiakin.

Minusta tuo 200 euroa kannattaisi ennemminkin sijoittaa Voipion romppuun, jossa tietääkseni on lukuisia korjauksia ja sukua selvitetty pitkälle kohti nykypäivää. Bibliofiili tietysti tarvitsee konkreettisia sidoksia hyllynsä täytteeksi. Itse sain juuri vaihdetuksi Kansallisen elämäkerraston pari kangaspintaista osaa puoliranskalaisiin sidoksiin ja nyt hyllyssäni on ehjä sarja. Hankintaan meni kaikkinensa alle 20 euroa, jota voinee pitää kohtuullisena.

Seppo Niinioja
23.04.10, 11:15
Olen kuullut, että kaikki eivät ole maksaneet omasta kappaleestaan mitään, vaan että näitä niteitä on kadonnut erinäisistä kirjastoista laveamman tien sukututkijoiden matkaan useampiakin.

Minusta tuo 200 euroa kannattaisi ennemminkin sijoittaa Voipion romppuun, jossa tietääkseni on lukuisia korjauksia ja sukua selvitetty pitkälle kohti nykypäivää. Bibliofiili tietysti tarvitsee konkreettisia sidoksia hyllynsä täytteeksi. Itse sain juuri vaihdetuksi Kansallisen elämäkerraston pari kangaspintaista osaa puoliranskalaisiin sidoksiin ja nyt hyllyssäni on ehjä sarja. Hankintaan meni kaikkinensa alle 20 euroa, jota voinee pitää kohtuullisena.

En ole minäkään maksanut Alcenius-faksimilestä enkä Kojosen Sursillin suvusta mitään. Kojosen sain vaimolta lahjaksi heti sen ilmestyttyä 1971 ja Alceniuksen serkulta 50-vuotislahjaksi. Alcenius on tietysti vuodelta 1850 periytyvänä varsin puutteellinen ja kaiketi virheellinenkin. Mukava hyllyn koriste silti. Hyllyn täytteeksi en kyllä mitään enää tarvitse. Osa kirjoista on varastoitu autotalliin. Autoa siellä ei tietysti pidetäkään.

Iikko Voipion romppuun olen itse satsannut. Sehän sisältää myös Carpelanin ja Collianderin tiedot, mutta kaikki hyvin suppeina, useimmiten ilman ammattejakaan. Esivanhempien puun esille saanti on paljon helpompaa kuin Sursill-kirjoista. Mukaanottokriteerinä Voipiolla oli muutama vuosi sitten, että henkilö oli syntynyt viimeistään 1910 ja kuollut. Ehkä hän on muuttanut sitä. Henkilöitä minun "painoksessani" on noin 250 000.

Seppo Niinioja

Sami Lehtonen
23.04.10, 12:11
En ole minäkään maksanut Alcenius-faksimilestä enkä Kojosen Sursillin suvusta mitään. Kojosen sain vaimolta lahjaksi heti sen ilmestyttyä 1971 ja Alceniuksen serkulta 50-vuotislahjaksi. Alcenius on tietysti vuodelta 1850 periytyvänä varsin puutteellinen ja kaiketi virheellinenkin. Mukava hyllyn koriste silti. Hyllyn täytteeksi en kyllä mitään enää tarvitse. Osa kirjoista on varastoitu autotalliin. Autoa siellä ei tietysti pidetäkään.

Iikko Voipion romppuun olen itse satsannut. Sehän sisältää myös Carpelanin ja Collianderin tiedot, mutta kaikki hyvin suppeina, useimmiten ilman ammattejakaan. Esivanhempien puun esille saanti on paljon helpompaa kuin Sursill-kirjoista. Mukaanottokriteerinä Voipiolla oli muutama vuosi sitten, että henkilö oli syntynyt viimeistään 1910 ja kuollut. Ehkä hän on muuttanut sitä. Henkilöitä minun "painoksessani" on noin 250 000.

Seppo Niinioja

Tuskin Voipio mitään muuttanut on; kirjoitin ulkomuistista. Huomattavaa on sekin, etten ole eläissäni nähnyt ko. romppua. Kukaan esivanhemmistani ei kuulu tähän kalanjalostajien sukuun.

kkylakos
23.04.10, 12:16
Kukaan esivanhemmistani ei kuulu tähän kalanjalostajien sukuun.

Hienoa, että meitä on ainakin kaksi. On jo ehtinyt tulla yksinäinen olo tämän puheenaiheen yhteydessä.

TerhiA
23.04.10, 12:50
Hienoa, että meitä on ainakin kaksi. On jo ehtinyt tulla yksinäinen olo tämän puheenaiheen yhteydessä.

Yesss :)
Lasteni juuristot eivät mene tuonne eivätkä noihin muihinkaan "suur"sukuihin.

JaskaS
23.04.10, 13:21
Hienoa, että meitä on ainakin kaksi. On jo ehtinyt tulla yksinäinen olo tämän puheenaiheen yhteydessä.
HEP!
Taitaa olla enemmän tarua, että joku prosenttimäärä (en muista mikä) olisi hapansillin jälkeläistöä. Ei löydy yhtään lähipiirissä.

:) Jaska

skoykka
23.04.10, 14:34
Hienoa, että meitä on ainakin kaksi. On jo ehtinyt tulla yksinäinen olo tämän puheenaiheen yhteydessä.

Meitä taitaa jo olla neljä. Perustetaan oma kerho. :D:

Sami Lehtonen
23.04.10, 18:13
Meitä taitaa jo olla neljä. Perustetaan oma kerho. :D:

Kävisikö nimeksi "Tuoreet sillit"?

skoykka
23.04.10, 19:06
Kävisikö nimeksi "Tuoreet sillit"?

Tai 'Söötit Böcklingit'! :D:

skoykka
24.04.10, 08:10
Tai 'Söötit Böcklingit'! :D:

Suomennos: 'Mageet savusilakat' :rolleyes:

Hannu Numminen
30.04.10, 18:25
HEP!
Taitaa olla enemmän tarua, että joku prosenttimäärä (en muista mikä) olisi hapansillin jälkeläistöä. Ei löydy yhtään lähipiirissä.

:) Jaska

Eipä löydy minunkaan suvuistani happamia sillejä. Eikä muitakaan suursukuja. Olen ihan vain tällaista maatiaissukua. Enkä siitä ollenkaan pahoillani.