PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Pulkkinen Pekka s. 1885 ja Ida Törrönen s. 1889


Kovanen
18.04.10, 16:50
Tervehdys! Perheemme ja sukumme nuorimman, tyttären tyttäremme Emma Siiri Linnean (7 kk) Joensuu, isän sukua ovat Pekka Pulkkinen s. 23.6.1885 Kiihtelysvaara ja vaimo Ida os. Törrönen, s. 3.3.1889 Kiihtelysvaara.

Onko tietoa näistä henkilöistä enemmän ja heidän esivanhemmistaan? Onkohan tätä sukua aikaisemmin tutkittu? Olen todella iloinen kiitollinen tiedoista, jo ennakkoon.

Eila

Tapani Kovalaine
20.04.10, 11:00
Tietojen kalastaminen Joensuun maakunta-arkistossa ei tuottanut tulosta, sillä saaliit olivat eri merkkisiä kuin oli tarkoitus saada!

Kesäkuussa 1885 syntyi talollinen Petter Pulkkiselle ja vaimolleen Anna Penttiselle s. 1857 poika Petter Herman 8.6.1885 Oskola 14, Kiihtelysvaara. Perheessä oli ennestään Mikko s. 21.7.1882 ja myöhemmin syntyi Otto Evald 14.6.1888.

Lampuoti Juho Törrösen ja vaimonsa Maria Simosen s. 1852 perheeseen syntyi Kiihtelysvaaran pitäjän Huuhtilampi 33:ssa tytär Iida 1.3.1889. Perheen esikoispoika Johannes oli kuollut (1882-1883). Iidan lisäksi perheessä oli ainakin Heikki 1891 ja Juhana 1893.

Kun eivät syntymäajat täsmänneet kummankaan kysytyn henkilön kohdalla, niin nämä löydetyt voivat olla pelkkiä nimikaimoja.

Kovanen
20.04.10, 18:18
Tervehdys Tapani! Kun lähettää kalastajalle huonoja täkyjä, ihmesaalista on turha odottaa. Tiesin jo kysyessäni, että olen liikkeellä heikoin eväin. Emman
yhdestä tauluversiosta puuttuu enää jokunen tieto niin pakkohan se on yritää... Hyvilläkään verkoilla ei aina saalista tule ja kuhanpyytäjät saattavat saada vain haukeja vaikka sekin on kala.

Joensuun maakunta-arkistossa käyntisi yllätti ja lähes mykisti minut niin, että siitä juuri nyt voin sanoa vain: hienoa työtä, kiitos!

Tänne kysymystä kirjoittaessani ei tullut mieleeni kyseenalaistaa tiedossani olevien syntymäpäivien oikeellisuutta. Olen saanut ne yksityishenkilöltä eikä lähde ole tiedossani. Nyt nolona myönnän, etten voi olla varma antamieni päivämäärien oikeellisuudesta.

Kun samaa henkilöä koskevissa lähteissäkin näyttää olevan eri päivämääriä
tässä askarruttaa nyt edelleen vielä jokin. Tosin nimikaimoja näyttää löytyvän sieltä sun täältä.

Olen yrittänyt kysellä perheen asuintalon nimeä ja odottelen edelleen, josko saisin siihen vastausta ja sitä kautta lisävalaistusta asiaan.

Kuten muutkin kalastajat, toivon kalastuksen täällä jatkuvan ja kalapaikkojakin pitänee vaihella, uusien saalisten toivossa.

Kiitoksin Eila