PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Esiäiti 47 miljoonan vuoden takaa


Heikki Koskela
05.04.10, 19:11
Esiäitini on viimein löytynyt. Ida-niminen esivanhempani on varmuudella minun varhaisin esiäitini. Hän on vaikuttanut maan päällä 47 miljoonaa vuotta sitten. Toimittaja televisiossa vakuutti, että hän on "kaikkien meidän yhteinen esiäiti".

Jos asiaan on uskominen - ja miksemme uskoisi YLE:n lähetyksiin - olen vihdoin saanut oman sukuni hyvään järjestykseen, tosin vanhimman esiäidin ja minun väliin jää noin 46 999 930 vuoden mittainen aukko.

Yritän saada tuon aikavälin vielä täyteen esivanhempia. Idan puoliso on vielä hukassa. Täytyy merkitä se N.N.:llä.

Olarra
05.04.10, 19:16
Esiäitini on viimein löytynyt. Ida-niminen esivanhempani on varmuudella minun varhaisin esiäitini. Hän on vaikuttanut maan päällä 47 miljoonaa vuotta sitten. Toimittaja televisiossa vakuutti, että hän on "kaikkien meidän yhteinen esiäiti".

Jos asiaan on uskominen - ja miksemme uskoisi YLE:n lähetyksiin - olen vihdoin saanut oman sukuni hyvään järjestykseen, tosin vanhimman esiäidin ja minun väliin jää noin 46 999 930 vuoden mittainen aukko.

Yritän saada tuon aikavälin vielä täyteen esivanhempia. Idan puoliso on vielä hukassa. Täytyy merkitä se N.N.:llä.

Onko havaintoja Ida-nimen kulkemisesta jälkipolvissa? Tuohan usein vahvistaa sukulaisuuden.

Heikki Koskela
05.04.10, 19:36
Onko havaintoja Ida-nimen kulkemisesta jälkipolvissa? Tuohan usein vahvistaa sukulaisuuden..

Tarkistin asian enkä löytänyt muita Idoja, Iitoja tai muitakaan nimimuotoja. Olen hieman pettynyt. Mutta kun se toimittaja oli niin vakuuttava sukulaisuudestani ("kaikkien meidän"...)

Nuutiska
08.04.10, 07:18
Ihanaa, anoppini sukua siis, hän kun on etunimeltään Ida! :D:

K-Erik
08.04.10, 10:13
Min farmor hette Ida Matilda och mormor hette lika. Så alldeles tydligt har min moderlinje och faderslinje gemensamma anor i Ida.
kel

Erkki
08.04.10, 10:45
Jos asiaan on uskominen - ja miksemme uskoisi YLE:n lähetyksiin - olen vihdoin saanut oman sukuni hyvään järjestykseen, tosin vanhimman esiäidin ja minun väliin jää noin 46 999 930 vuoden mittainen aukko.

Yritän saada tuon aikavälin vielä täyteen esivanhempia. Idan puoliso on vielä hukassa. Täytyy merkitä se N.N.:llä.

Ohjelmassa sanottiin Idan vastaavan nykyistä 6 vuotiasta tyttöä. Näin ollen olisiko kyseessä ensimmäinen dokumentoitu pedofiliatapaus????

Antero Westerlund
08.04.10, 14:40
Sen kyllä ymmärrän, että DNA-ym. tutkimuksilla voidaan selvittää sukulaissuhteita ja järjestellä fossiileja sukutauluiksi, mutta voisiko joku selittää, miten 47 miljooonan vuoden takaa on saatu Idan nimikin selville?
:)

tkukkonen
08.04.10, 15:08
Onhan Idasta kuvakin. Onko paljon samaa näköä?

Jos ei ole, niin kyse voi olla siitäkin, että hän olisi "isoisoisotäti", niinkuin eräs tutkija arvioi.

Lisää kuvia, joita tämän löydön jälkeen on laadittu, voi löytää käyttämällä hakusanaparia "Darwinius Masillae".

Heikki Koskela
08.04.10, 18:45
Sen kyllä ymmärrän, että DNA-ym. tutkimuksilla voidaan selvittää sukulaissuhteita ja järjestellä fossiileja sukutauluiksi, mutta voisiko joku selittää, miten 47 miljooonan vuoden takaa on saatu Idan nimikin selville?
:)

Joopa! Taitaa olla maailmankaikkeuden vanhin tunnettu naisen nimi. Jos muistan oikein Idan ulkomuotoa, niin ainakin evoluutio (tai silloinen kirurgi) on poistanut häneltä hännän. On jäänyt pienoinen soma tynkä vain jäljelle nykyajan ihmiselle.

JaskaS
08.04.10, 20:27
Kenties tässä oli toimittajan lipsahdus ja esiäitimme onkin joku Idan siskoista, Ada, Eva tai Uma. Silloinhan riitti lyhyehköt nimet. Perimätieto puoltaisi tuota Evaa.

:) Jaska