PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Vanhat osoitetiedot


Jemina
28.03.10, 09:35
Kiinnosti sen verran asia ja tilasin Hämeenlinnan maakunta-arkistosta vanhat osoitetietoni muutama päivä sitten. Tietääkö kukaan millaisessa muodossa ne ovat. Ovatko ne yleensä jollakin kortilla nimellä vai joissain luetteloissa vuosien mukaan. Olen asunut Tampereella melkein koko ikäni, joten Tampereen poliisilaitos on pääpaikka.

Essimi
28.03.10, 10:20
Antaako maakunta-arkisto tällaista palvelua, kun meillä on väestörekisterikeskus? Sen sivuilla taas on erilaisia osoitepalveluita ja omien tietojen tarkistusmahdollisuus yms. Olisi mielenkiintoista kuulla maakunta-arkiston vastaus.

Jemina
28.03.10, 11:33
Väestötietojärjestelmän osoitetietoja on päivitetty rekisterin perustamisesta eli vuodesta 1971 lähtien. Vuosina 1971-82 rekisterissä oli tallessa vain kaksi viimeisintä osoitetta. Vuodesta 1983 lähtien järjestelmästä löytyvät kaikki henkilön ilmoittamat osoitemuutokset. Näin sanottiin Väestörekisterikeskuksesta.

Jemina
31.03.10, 12:25
Sain tänään postissa kopiot maakunta-arkistosta minun ja mieheni osoitekortista. Kopiot maksoivat yhteensä 7,5 euroa. Palvelu oli siellä erittäin ystävällistä. Kiitos heille.

Essimi
31.03.10, 13:47
Olipa mielenkiintoinen tieto - käsitys arkistojen palvelusta kääntyi ihan päälaelleen. Olen tottunut siihen, että arkistossa pitää itse etsiä aineiston koodit ja sitten tehdä kirjallinen tilaus, itse etsiä dokumentit aineistosta ja vielä tilata niistä kopiot kirjallisella tilauksella.
Osoitetiedot mielletään meillä edelleenkin varmaan julkiseksi aineistoksi, mikä kuvastanee positiivisen tervettä ajattelua.

Jemina
31.03.10, 15:37
Ei ne osoitetiedot niin julkisia ole. Jouduin lähettämään postissa kaavakkeen allekirjoitettuna, että en käytä tietoja väärin ja miehen tiedoissa piti olla hänen suostumuksensa. Minusta löytyivät osoitetiedot vuodelta 1966 lähtien ja miehestä 1980-luvun alusta lähtien kaksi osoitetta. Muut tiedot olivat meidän vanhempien, lähinnä isän.