PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Ykkösen uutisissa digitoinnista


Laardi
21.03.10, 20:47
Uutisissa oli juttua Hämeenlinnassa EU-rahalla toteutetusta toiminnasta. Hämeenlinnan pääkirjastossa on editointitila, jonne voi varata ajan ja käydä digitoimassa vanhassa tallennusformaatissa olevat kuvat, videot jne. Tällaisen mahdollisuuden haluaisin nähdä otettavan käyttöön muuallakin!

Essimi
21.03.10, 21:17
Ja mikähän se on se L-alkuisen saksalaiskaupan myymä vanhojen negatiivifilmien digitointilaite? Olisi mielenkiintoista kuulla käyttökokemuksia, jos joku on hankkinut.

Hannu Numminen
21.03.10, 21:22
Sen L-alkuisen kaupan vehettä en ole hankkinut, mutta Honkkarista kyllä kuudella kympillä diojen ja negatiivien kanssa toimivan vastaavan skannerin. En uskaltanut odottaa siltä paljoakaan, mutta olen iloisesti yllättynyt: jälki on ainakin minulle täysin riittävä! Vakavasti asiaan suhtautuville kuvan laatu ei varmaan kelpaa alkuunkaan, mutta minun mielestäni laitteen hinta-laatusuhde on kohdallaan.

Kaisa Kihl
21.03.10, 22:25
Sen L-alkuisen kaupan vehettä en ole hankkinut, mutta Honkkarista kyllä kuudella kympillä diojen ja negatiivien kanssa toimivan vastaavan skannerin. En uskaltanut odottaa siltä paljoakaan, mutta olen iloisesti yllättynyt: jälki on ainakin minulle täysin riittävä! Vakavasti asiaan suhtautuville kuvan laatu ei varmaan kelpaa alkuunkaan, mutta minun mielestäni laitteen hinta-laatusuhde on kohdallaan.

Hei! Olen käyttänyt Epson Perfection V100 Photo -skanneria ja saanut monet jo haalistuneet värikuvat palautettua. Viime viikkoina on skannattu satoja dioja sekä filmejä. Nyt näyttäisi olevan saatavana V300, V500, V700 -tyyppejä. V300 hinta noin 100 euron luokkaa tänään. V100 on ostettu pari vuotta sitten ja skannaustulos on erinomaista luokkaa. terv. harrastajakuvaaja