Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Ykkösen uutisissa digitoinnista
Uutisissa oli juttua Hämeenlinnassa EU-rahalla toteutetusta toiminnasta. Hämeenlinnan pääkirjastossa on editointitila, jonne voi varata ajan ja käydä digitoimassa vanhassa tallennusformaatissa olevat kuvat, videot jne. Tällaisen mahdollisuuden haluaisin nähdä otettavan käyttöön muuallakin!
Ja mikähän se on se L-alkuisen saksalaiskaupan myymä vanhojen negatiivifilmien digitointilaite? Olisi mielenkiintoista kuulla käyttökokemuksia, jos joku on hankkinut.
Hannu Numminen
21.03.10, 21:22
Sen L-alkuisen kaupan vehettä en ole hankkinut, mutta Honkkarista kyllä kuudella kympillä diojen ja negatiivien kanssa toimivan vastaavan skannerin. En uskaltanut odottaa siltä paljoakaan, mutta olen iloisesti yllättynyt: jälki on ainakin minulle täysin riittävä! Vakavasti asiaan suhtautuville kuvan laatu ei varmaan kelpaa alkuunkaan, mutta minun mielestäni laitteen hinta-laatusuhde on kohdallaan.
Kaisa Kihl
21.03.10, 22:25
Sen L-alkuisen kaupan vehettä en ole hankkinut, mutta Honkkarista kyllä kuudella kympillä diojen ja negatiivien kanssa toimivan vastaavan skannerin. En uskaltanut odottaa siltä paljoakaan, mutta olen iloisesti yllättynyt: jälki on ainakin minulle täysin riittävä! Vakavasti asiaan suhtautuville kuvan laatu ei varmaan kelpaa alkuunkaan, mutta minun mielestäni laitteen hinta-laatusuhde on kohdallaan.
Hei! Olen käyttänyt Epson Perfection V100 Photo -skanneria ja saanut monet jo haalistuneet värikuvat palautettua. Viime viikkoina on skannattu satoja dioja sekä filmejä. Nyt näyttäisi olevan saatavana V300, V500, V700 -tyyppejä. V300 hinta noin 100 euron luokkaa tänään. V100 on ostettu pari vuotta sitten ja skannaustulos on erinomaista luokkaa. terv. harrastajakuvaaja
vBulletin® v3.8.11, Copyright ©2000-2024, vBulletin Solutions Inc.