PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Sukuhistoriasivuille kirjautumisongelma


Kovanen
12.03.10, 15:25
Yrittäessäni kirjautua SSHY:n jäsensivuille kirjautumisvalikossa saan seuraavan virheilmoituksen: Varoitus: "Tämä palvelin pyytää, että käyttäjänimi ja salasana lähetetään suojaamattomana (käyttäen perustodennusta ja ilman suojattua yhteyttä)". Miksi näin on? Miksei suojattu yhteys toimi?

Minullla on kolme kuukautta sitten hankittu tietokone Windows 7 käyttöjärjestelmällä. Virustentorjunta on Norton ja Internetselain Exploder 8.0.

Teen tällä ainoalla koneellani muitakin juttuja. Koneeni suojaustason haluaisin pitää mahdollisimman hyvänä.

Todellakin minulla on suojattu tila käytössä. Uskallanko poistaa suojauksen ja mitä riskejä siitä seuraa?

Eila Kovanen
sukututkijahajoittelijamummonen

Juha
12.03.10, 18:07
Hei Eila,


Oikeastaan tämä kysymyksesi kuuluisi toiselle sivustolle, koska sukuhistoria-sivut eivät ole Suomen Sukututkimusseuran ylläpitämiä. Niiden takana on Suomen Sukuhistoriallinen Yhdistys ry.

Mutta sitten kysymykseesi;

Voit mielestäni aivan hyvin kuitata tuon ilmoituksen ja lähettää tiedot suojaamatta. Sillä ei ole mitään käytännön merkitystä oman koneesi tietoturvallisuuden kanssa.

Juha

Kovanen
12.03.10, 18:29
Tervehdys Juha!

Anteeksi, että lähetin postini väärään osoitteeseen. Kiitos kuitenkin vastauksesta ja oikeasta osoitteesta ongelmalleni. Olen uusi näissä puuhissa ja monen asian kanssa solmussa. Nämäkin sivustot olen löytänyt hiljakkoin ja ihmettelemistä riittää.

Pelkkällä kuittauksella en päässyt eteenpäin. Kyselen nyt heiltä, joille homma kuuluu.

Eila

Juha
12.03.10, 18:32
Kyllä ihan varmasti voit näilläkin sivuilla kysellä ao. ongelmista, mutta nopeimmin saat tietysti avun "sylttytehtaalta" :)


Ei kannata ujostella kysymysten esittämistä!



Juha