PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Aleksanteri Aleksanterinpoika Kymlanderin vanhemmat?


Irene
26.09.07, 19:55
Etsin tietoa Aleksanteri Kymlanderin vanhemmista. Hän on syntynyt 12.8.1865 Nevan rannalla sijaitsevassa Novosaratovkassa ja kuollut 22. syyskuuta Pietarissa. 26. huhtikuuta hän avioitui Pietarissa Helena Hermannintytär Tetrin kanssa. Aleksanteri Aleksanterinpoika K. oli kultaseppä, kuten perimätiedon mukaan myös hänen veljensä Konstantin ja kaksi muuta veljeä. Heidän siskonsa asui 1900-luvun alussa Venjoen koulussa ja myöhemmin Humalasaaressa. Hän oli naimisissa opettaja Häyhäsen kanssa.Siskolla oli Humalasaaressa kauppa. Olen kiitollinen kaikista Aleksanteri (Alexander) vanhemman perhettä koskevista tiedoista. Hiskistä olen poiminut kaikki Kymlandereita koskevat tiedot. Lisäksi tiedän Venäjällä asuneista Kymlandereista, että
Kymlander, Paul on muuttanut Novo-Saratovkasta Pietariin 28.8.1878
Koivistoinen, Maria Andersdotter (s. 27.5.1837) on muuttanut poikiensa Nikolaus s. 23.12.57 Inkeressä ja Konstantin (s. 17.7.1868) Kymlanderin kanssa Inkerestä Pietariin 13.9.1879
Konstantin Kymlander k. 1905 39-vuotiaana

grevnäs
20.02.08, 23:38
Hej!

Olen selvittänyt Kymlandereiden juuren 1700-luvun alkupuolelle. Muuttojen ja sekavien sekä puuttuvien merkintöjen takia ei mikään helppo tehtävä. Päästessäsi heihin ota yhteyttä.

Sointu1
15.10.10, 14:03
Olen mainitun sisaren Karolina Kymlanderin jälkeläinen. Onko tietoa 1700-luvun alkuun siis selvitetty?:)Mitä sieltä löytyy?

Irene
15.10.10, 23:31
Hei Sointu 1,
mikä yllätys! Lopultakin löytyi henkilö, jolla on samat Kymlander-nimiset esivanhemmat kuin minulla. Olisin kiinnostunut kaikesta, mitä tiedät Karoliinasta ja hänen sisaruksistaan ja heidän jälkeläisistään.. Ehkä voit lähettää yksityisviestin. Vastaan yksityisviestillä, ja kerron mitä tiedän Karoliinan elämästä.
1700 luvun Kymlander-nimisten joukosta ei esi-isiämme ilmeisesti löydy, mikäli muuutama kuukausi sitten tekemäni "tutkimuslöytö" osoittatuu vedenpitäväksi.
Karoliinan ja Alexanderin isä kuoli 1873 64-vuotiaana. Hän oli kotoisin Viipurista. En löytänyt Viipurista ketään 1809 syntynyttä Alexander Kymläderia, mutta löysin Ernst Kymäläin-nimisen henkilön vanhimman pojan Alexanderin, jonka rippikirjassa oli myöhemmin merkintä, että hän nimitti itseään Kymlanderiksi. Olinkohan löytänyt isoisäni isän?

grevnäs
16.10.10, 00:27
Minun löytämäni Kymlandereiden esi-isä on kaupunginpalvelija Simon Henrici Kymäläin (Kymlander), jonka puoliso oli Maria Daniels/Davidsdotter.

Irene
16.10.10, 11:22
Olisiko ehkä mahdollista, että kaupunginpalvelija Simon Henrici Kymäläin ja kaupunginpalvelija Ernst Kymäläin (1774-1841) olivat samaa sukua. Koska Simon Henrici Kymläin eli?