PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Wulf - Lilliebrunn?


Carina Leo
18.02.10, 20:42
Jag har släktforskat lite och hittat en sida på internet där någon annan redan forskat vidare på en av mina anor. Han heter Samuel Wulf och ska enligt dessa sidor jag hittat vara född 1683 i Ottis? Uttis? i Finland. Sidan säger också att det ska vara Petter Wulf och Christina Catarina LIlliebrunn som är föräldrar. När jag letade vidare så hittade jag Christina Catarina, men inte som gift med Petter Wulf utan med Gustaf Skarpfelt.
Samuel var militär och så också hans pappa Petter Wulf, inom Tavastehus kavalleriregemente. Någon som vet var man kan hitta dessa uppgifter så jag kan forska vidare. Är Christina Catarina Samuels moder och isf var hon gift 2 gånger. Finns det fler som forskat på detta här i Finland? Vore väldigt tacksam för svar.:)

Kaj L
27.04.10, 21:04
Hej Carina.
Såg ditt inlägg om Wulf-Lilliebrunn.
Jag har en Elisabet Lilliebrunn, född omkring 1670 , troligtvis nånstans Villnäs-Sääksmäki ? Hon var gift 2 gånger; 1) med löjtnanten vid Nylands kavalleri Tomas Ögnelood, dom fick en dotter Elisabeth född omkr. 1691 och död 28/3-1753 i Villnäs ; 2) med befallningsmannen i Sääksmäki Gabriel Helsing.
Lilliebrunn är ursprungligen en Skottsk ätt KIORBIAW (Kirby) som blev adlad Lilliebrunn nr. 293. Släkten är numera utdöd.
Ang. Wulf så är mina anor på min mors sida Wulff från Ekenästrakten.
Detta är vad jag har. har du frågor så kontakta mig på kaj-lindfors*telia.com
Vårhälsningar från kaj L.:)

Jag har släktforskat lite och hittat en sida på internet där någon annan redan forskat vidare på en av mina anor. Han heter Samuel Wulf och ska enligt dessa sidor jag hittat vara född 1683 i Ottis? Uttis? i Finland. Sidan säger också att det ska vara Petter Wulf och Christina Catarina LIlliebrunn som är föräldrar. När jag letade vidare så hittade jag Christina Catarina, men inte som gift med Petter Wulf utan med Gustaf Skarpfelt.
Samuel var militär och så också hans pappa Petter Wulf, inom Tavastehus kavalleriregemente. Någon som vet var man kan hitta dessa uppgifter så jag kan forska vidare. Är Christina Catarina Samuels moder och isf var hon gift 2 gånger. Finns det fler som forskat på detta här i Finland? Vore väldigt tacksam för svar.:)