PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Tekla Söderling Porin Pihlavasta


Jaana Leino
30.01.10, 10:41
Etsin tietoja Tekla Söderlingistä. Syntynyt 1880-luvulla ja asunut Porin Pihlavassa vielä ainakin 1940-luvulla.

Luulen , että nimi Söderling on tullut avioliiton myötä mutta varma en ole.

Tietääkö joku Teklan vanhempia tai/ja jälkipolvia ?

Terv. Jaana

TerhiA
30.01.10, 11:06
Etsin tietoja Tekla Söderlingistä. Syntynyt 1880-luvulla ja asunut Porin Pihlavassa vielä ainakin 1940-luvulla.
Luulen , että nimi Söderling on tullut avioliiton myötä mutta varma en ole.
Tietääkö joku Teklan vanhempia tai/ja jälkipolvia ?


Ahlaisten Kellahdelta löytyy eräs Tekla Maria Söderling *10.9.1883, mutta hänen myöhempiä vaiheitaan en näe.

kappalemaalainen
31.01.10, 21:52
Sandtland-sukukirja Ahlaisten Kellahdelta kertoo Juho Nestor Huhtasen toisen vaimon olleen Tekla Maria e. Niemi o.s. Söderling s. 10.9.1883 k. 20.1.1979 ja hauta löytyy Käppärästä. Lapsista ei tietoa, aiempi vaimo Selma Flyktig saikin niitä 9, mm. Risto Huhtasen. Reposaaren hautausmaalla on myös toinen Juho Nestor Huhtanen, mutta on eri sukua, Josefina Melinin poika. Tekla Marian vanhemmat Frans Sigfrid Söderling ja äiti Kaisa Emerentia Ramstadius.

Jaana Leino
01.02.10, 08:36
Kiitos molemmille vastauksista. Alankin jäljittämään tätä Tekla Mariaa. Minulla on paljon Tekla Söderlingin lähettämiä postikortteja (tuffani äidille) ja siitä syystä luulen, että meillä täytyy olla myös Teklasta valokuva. Tuffani äidillä s. 1886 oli paljon vanhoja valokuvia ja valitettavasti yhdenkään kuvan takana ei lukenut henkilön nimeä. Nyt sitten yritän saada valokuvien henkilöitä tunnistettua.