PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Ranuan 1. asukkaita


tellervoranta
21.09.07, 09:35
Koska minulla on lainassa Ranuan historia, kirjoitan muutamia Ranuan uudisasukkaita:
Lauri Röyskyinen v.1577 kymmenysluettelo
Heikki Klemetinpka Kuokka Iin Karjalankylästä? v.1635 maakirja
Maunu Maununpka Räisänen 1660-lopulla
Matti Laurinpka Laakkonen Sotkajärveltä; muutti myöh. taloon, missä Kuokka ja myöh. Lauri Koisti asuivat
Joonas Matinpka Laakkonen eli Kuha jäi asumaan isänsä tilaa ( KUHA), vmo Beata Tuomaantr Pätsi
Juhani Erkinpka Kälkäjä v.1689 ( tila HAARAHILTUNEN)
Antti Juhaninpka Mursu ja Antti Heikinpka Parkkinen n. 1690

Muuttajat tulivat Iin, Pudasjärven alueelta.
Ensimmäinen näiden alueiden ulkopuolelta tullut oli n.1755 Tervolasta muuttanut Olli Heikinpka Ryynänen ( tila PORTIMO)

Tässä taas Juhalle työtä....... :).

Risto
29.09.07, 15:11
Onko siinä kirjassa, jos vielä se sinulla on, mitään merkintää seuraavista:

Cuha eller Tackinen Jonas Mattsson.
Avio luultavasti Pudasjärvi
Cuha Beata Thomasdotter.
Tytär : Cuha Margeta Jonasdotter.
Tyttären avio Cuha eller Veteläinen Christer Andersson.
Molemmat elossa 1692.

tellervoranta
30.09.07, 15:06
Hei,
ei ole enää kirja lainassa, mutta ei siinä kyllä ollut muita nimiä. Kirjoitin siksi, kun Ranuasta ei, kuten ei Kiimingistäkään ole juuri tietoja saatavissa,jos ei omista mikrokortteja.
Eikös se mainitsemasi pariskunta sopisi tuoksi minun mainitsemaksi Jonakseksi ja Beataksi. Minulla on Pudasjärven korteista vain vihityt vuoteen 1734.

Risto
30.09.07, 16:54
Kiitän vastauksestasi.

Kyllä sopii, tietysti nämä jota kysyin on merkitty muistivihkoon vuodelta 1983, siten tulee tuossa ensivuona tutkinnan alle.
Mutta sukunimiä kuten Veteläin laitellut siihen vihkoon kymysys merkein.

Pitänee lainata tuo kirja.

tellervoranta
06.11.07, 19:54
Hei Risto, :)

otsikko ei enää ajankohtainen, mutta nyt on minulla tuo Kuha, Margeta Jonantr , Laakkonen s.20.6.1690 Pudasjärvi Kuha ja aviomies Veteläinen, Krister Antinpka, Kuha s.n.1695 Pudasjärvi, Kollaja.

Heillä lapsi Veteläinen, Johan Kristerinpka s.5.5.1733 Pudasjärvi, Kurjenkylä eli Jokijärvi. Puoliso Siira-Säkkinen Anna Pekantr s.19.12.1740 Pudasjärvi. Näillä tytär Anna jne.

Tiedot sukukirjasta.

Risto
07.11.07, 00:18
Kiitän tiedoista tellervo.

Laitanpa ed. talteen, jos sallit. ettei häippäise tämä.

HisKi osiosta näytti lähtevän noin vain syytä ilmoittamatta
keskustelu, joka oli pari päivää sitten ?
Ehkei taltioinnit tulevaisuuteen onnistu kaikista ketjuista.
Vai olisiko viirus tai peräti kaappausohjelma sen vienyt.

Nyt on sukua "kädet täynnä", ettei tiedä pariin kuukauteen, mihin
tarttuisi ensiin.
Mutta yritän selvitä.

tellervoranta
08.11.07, 19:39
Hei Risto

kaikki kirjoittamani on vapaasti kopioitavissa. En minä itseäni varten näitä kirjoita, vaan siksi, että jos niistä olisi jollekin hyötyä.
En myöskään halua itseäni mainostaa. Olen pyytänyt vanhoja viestejä poistettavaksi, mutta admin ei oikein tiedä, miten minun kanssa menettelee, ettei tulisi käsitys " uloslemppaamisesta"

manfex
21.11.07, 00:06
otsikko osui silmiin kun tyttöystäväni mummo on 'ensimmäinen ranualainen', syntynyt siis ensimmäisenä sen jälkeen kun ranuan kunta perustettiin 1917, mutta ei täällä mitään siihen liittynyttä sitten ollutkaan :)

tellervoranta
25.11.07, 11:50
Hei,

eipä tietenkään, koska hän on liian nuori täällä forumilla käsiteltäväksi ;)

Ranua muodostettiin Pudasjärven Simojärvestä, Simon Ylimaasta ja Rovaniemen tietyistä osista. Kts. tiedot ko seurakunnan kohdalta....

otsikko osui silmiin kun tyttöystäväni mummo on 'ensimmäinen ranualainen', syntynyt siis ensimmäisenä sen jälkeen kun ranuan kunta perustettiin 1917, mutta ei täällä mitään siihen liittynyttä sitten ollutkaan :)