PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Heinonen | Alma Heinonen os.Jääskeläinen "Pihtipudas?"


Heinoska
17.09.07, 19:58
Pitäisi olla syntynyt 25.12.1877 Pihtiputaalla mutta tuon vuoden syntyneitä ei löydy HISK:istä. Onko jollain tietoa mistä saisin tuon varmistettua ja löytäisin Almalle vanhemmat. Hänellä oli myös sisko Hilda jonka syntymäaikaa minulla ei ole. Hildan nimenä myöhemmin avioliiton kautta Kumpulainen ja hän asui Alvajärvellä.
Alma oli äitini isän äiti.

Sanneli
17.09.07, 21:05
SSHY:n sivuilla on Pihtipudas, rippikirja 1870-1880, löytyisikö sieltä Alman ja Hildan vanhempia jo.
Jäsenten kuvakannassa on myös Pihtiputaan syntyneet, mutta valitettavasti ne alkavat 1880, ja kuulutettuja ja vihittyjä sitten vielä myöhemmältä ajalta.
(Jos et tiedä, niin SSHY:n jäsenmaksuhan on todella pieni!)

Heinoska
17.09.07, 22:30
Kiitos neuvostasi SANNELI olisihan pitänyt muistaa itsekkin tuo linkki. Jäsenyyttäkin toki harkitsen. Olen vaan jo aika monessa jäsenenä mutta ehkä vuoden alusta voin jättää jotain muuta hömppäkerhoa pois.
Larasin sivuja jo 15 mutta ei vielä tärpännyt kun ei tiedä kylää eikä taloa niin hankala tihruta joka rivi ja arvata puolet kun on oikein suttuinen kirjoitus tai peräti yliviivattu. Välillä pitää oikein sukunimen kirjaimet laskea että onko sinnepäinkään jos alku tuntuu järkevältä. !! Tilasin kyllä seurakunnastakin virkatodistuksia mutta saattaa kestää jonkun aikaa.Alvajärveä veikkaan itse Alman ja Hildan syntymäpaikaksi kun sisko Hilda on sieltäpäin miehen löytänyt.

Juha
18.09.07, 07:10
TerhiA pyysi välittämään seuraavat tiedot;


Alma Jääskeläisellä näkyy Pihtiputaan rippikirjassa juuri
mainitsemasi synt.päivämäärä. Vanhemmat ovat Matts Staffansson
Jääskeläinen s (RK) 16.8.1839 ja Eva Juliana Ruuska s (RK)
11.10.1842. Evalla on au tytär Hilda Maria s (RK) 1.3.1862.

Heinoska
18.09.07, 07:47
JUHA kiitos ja välitä myös TerhiA:lle lämpimät kiitokset. Taas pääsen hiukan eteenpäin "taaksepäin".?:)