PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Kirkollinen kalenteri


Christina
23.11.09, 18:34
Dödsannonser för medlemmar i Suomi Synod sattes in i denna kalender enligt en uppgift jag fått. Finns dessa att läsa på något arkiv, bibliotek?
Jag söker uppgifter om en Sanna Maja Ekola f. 23.7.1884 i Alahärmä, som emigrerade som barn med sina föräldrar till USA (Ishpeming, MI). Detta har jag hittat:
Kirkollinen kalenteri: Ruona, Sanna M. nee Ekola Ishpeming MI 1957:201
och undrar om det är samma person jag söker.

Mvh
Christina Nordback

kkylakos
23.11.09, 19:17
Finns i Fennica-samling i Kansalliskirjasto, Helsingfors.

PVuorio
23.11.09, 20:54
Dödsannonser för medlemmar i Suomi Synod sattes in i denna kalender enligt en uppgift jag fått. Finns dessa att läsa på något arkiv, bibliotek?
Jag söker uppgifter om en Sanna Maja Ekola f. 23.7.1884 i Alahärmä, som emigrerade som barn med sina föräldrar till USA (Ishpeming, MI). Detta har jag hittat:
Kirkollinen kalenteri: Ruona, Sanna M. nee Ekola Ishpeming MI 1957:201
och undrar om det är samma person jag söker.

Mvh
Christina Nordback

Hej

Artikkeln medföljer.

t Pertti Vuorio

Christina
23.11.09, 23:42
Tack så mycket Kaisa och Pertti.
Det var intressant att veta, tyvärr var det inte min Sanna Maja. Det finns en annan kalender där en Sanna Maria Ekola omnämns. Finns också den i Fennica-samling i Nationalbiblioteket i Helsingfors?

Raittiuskansan kalenteri : Indexes compiled by Rev. Les E. Niemi, Obituaries, Ekola, Sanna Maria Ishpeming MI 1902:166.

Mvh.
Christina Nordback

PVuorio
24.11.09, 00:29
Tack så mycket Kaisa och Pertti.
Det var intressant att veta, tyvärr var det inte min Sanna Maja. Det finns en annan kalender där en Sanna Maria Ekola omnämns. Finns också den i Fennica-samling i Nationalbiblioteket i Helsingfors?

Raittiuskansan kalenteri : Indexes compiled by Rev. Les E. Niemi, Obituaries, Ekola, Sanna Maria Ishpeming MI 1902:166.

Mvh.
Christina Nordback

Hej

Möijligen den finns, men jag har också dem. Nästan alla.
Och här får du Sanna Maria Ekola.

t Pertti Vuorio

Christina
24.11.09, 10:32
Pertti . Du skall ha ett stort tack. Det här var min Sanna.
Mvh.
Christina