PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Huuhkaja Hämeen Ylöjärvellä


pirkko hagman
05.09.07, 19:13
Minulla esiäitinä MARKETTA TUOMAANTR., joka RK;n mukaan on syntynyt 1736. En ole pystynyt selvittämään missä.
Hän avioitui n. 1756-57, koska ilmestyi Ylöjärven Huuhkajan SAY:oon 1757 ja ensimmäinen lapsi HEIKKI HEIKINPKA YLI-HUUHKAJAN kanssa syntyi lokakuussa 1757.
Marketan sukutaustan( varsinkin äitinsä) selville saaminen tuntuu olevan tämän hetken tärkeimpiä intohimojani, koska kyseinen Marketta sattuu olemaan MATERNAALISESSA SUKULINJASSANI 10.esiäiti tytärteni tyttärille. Tavoittelen sukujatkumoa naaraissa.
Siis himonsa kullakin!

Tätä Huuhkaja-esiäitiäni olen toki huhuillut kerran aiemminkin--valitettavasti tuloksetta.
Sukututkijain joukko kuitenkin lisääntyy nopeasti ja taitavaksi, joten päädyin kajauttamaan uudelleen.

yst. sukututk. terveisin lajissaan
Pirkko Hagman

Virpi
06.09.07, 09:45
Moi,

minulla ei varsinaisesti ole mitään lisättävää tietoihinsa mutta ajattelinpa ilmoitella että sama Marketta löytyy minultakin -tosin hyvin sekalaisen linjan päästä, 7 polven takaa.

Itse olen harmittavan vähän ehtinyt näiden Ylöjärveläisten ja muiden sen alueen sukujen kanssa puuhailemaan; jotenkin kaikki vähäinen ylijäävä aika tuntuu menevän Tampereen ja Kangasalan suvuille.

pirkko hagman
06.09.07, 13:59
Hei Virpi,

iloitsen aina palautteesta, sellaisestakin, joka ei suoranaisesti vastaa tarpeeseeni.
Mielihyvää, näet, tuntuu synnyttävän sekin, ettei joku(jotkut )toinenkaan ole onnistunut sinnikkäissä jäljittämisyrityksissään. Voipi siis tyytyväisenä todeta ettei kyseessä olekaan varsin helppo tapaus.
Tämän Marketta Tuomaantr.:n sukutausta tuntuu tosiaan olevan ylen kinkkinen.
Olen utelias:
Kenestä Heikki Heikinpka Yli-Huuhkajan ja vaimonsa Marketta Tuomaantr.:n 10:stä lapsesta polveudut?
Minun esiäidikseni osuu tyttärensä Helena s. 3.3. 1767, joka avioituu 1787 H:kyröön Matti Matinpka Kauppi/Myllymäen kanssa.
yst. terv. Pirkko H:man

Virpi
06.09.07, 14:17
Sama suunta minullakin :) Tässä koko pötkö:

Marketta Tuomaantytär Ylinen, s. 1736, k. jälkeen 1775 (Harju?)

Helena Heikintytär Ylinen, Kauppi, s. 3.3.1767 Harju Kyöstilä, k. 12.11.1846 Viljakkala Karhe

Heikki Matinpoika Kauppi, Järvensivu, s. 23.11.1790 Viljakkala Karhe, k. 17.1.1838 Turun linnan vankila

Anna Leena Heikintytär Kauppi, Järvensivu, s. 29.10.1815 Viljakkala Karhe

Matti Malakias Jeremiaanpoika Järvensivu, Lindgren, s. 25.2.1836 Viljakkala Karhe, k. 30.8.1882 Tampere

Lyydia Helena Matintytär Lindgren, Vaaja, s. 30.6.1879 Tampere, k. 9.1.1968 Tampere

Reino Edvin Kustaanpoika Vaaja

Hannu Antero Reinonpoika Vaaja

Virpi Helena Hannuntytär Tuohisto

pirkko hagman
06.09.07, 14:41
Hei Virpi,

Antamasi sukujuonto tuntuu minusta tutulta!
Olisimmeko mailailleet asiasta kanssasi jo aiemminkin?
t. Pirkko

Virpi
06.09.07, 14:48
En oikein muista, mutta hyvin mahdollista :) Onhan tässä jo tullut meilailtua moneen suuntaan useaan otteeseen eikä monistakaan keskusteluista ole valitettavasti mitään jäljellä.

esko vuorinen
31.10.08, 13:33
Olisiko tästä apua? Margareta Thomasdotter vihitään Hämeenkyrön Parrilla 1756 Henrik Henriksonin kanssa.Häviävät sitten Hämeenkyröstä .Seuraavana vuonna Harjun Huuhkaajassa suntyy heille? lapsi ja jatkossa lapsia syntyy lisää.Margetan syntymäajaksi on herkitty 31.3 1735. Vanhemmat Thomas Henrikson s 19.12.1701 ja vaimo Maria Matsdotter s 6.7.1702 asuivat Hämeenkyrön Parrilla.Harjun rippikirjoissa vuosiluvu vut heittävät usein vuodella (.henkiläön iästä arvioitiin syntymäaika) mmuuttokirjat olivat tuolloin harvinaisia.Katso rippikirjat Hämeenkyrö ja .Harju sekä hiski.Tässä voi olla ratkaisu ellet ole jo asiaa ratkaissut???

pirkko hagman
31.10.08, 13:42
Hei Esko,

kiitos palautteestasi!
Hän se juuri on. Olen ollut huolimaton enkä aikoinaan löydettyäni Marketta Tuomaantr:n taustan tullut vastanneeksi omaan kysymykseeni.
t. harrastussisar Pirkko H;man