PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Ei ole tyhmiä kysymyksiä - vai onko?


Seppo Niinioja
27.08.09, 18:11
Viestirykmentti oli ammoin harjoituksissa Lopen Räyskälän lentokentän maastossa. Päivän palveluksen jälkeen maisteri M. kysyy:
- Herra luutnantti, ei kai polkupyöriä saa käyttää iltalomalla?
Luutnatti P.:
- Nerokas kysymys ansaitsee nerokkaan vastauksen: Ei saa.

Seppo Niinioja
27.08.09, 18:15
Vaimo toimi yleiseen tapaan tähystäjänä pelkääjän paikalla.
Mies: Tuleeko sieltä oikealta henkilöautoa?
Vaimo: Ei tule henkilöautoa.
Tuli kylläkin rekka, mutta onneksi eivät jääneet alle.

Sami Lehtonen
27.08.09, 18:16
Viestirykmentti oli ammoin harjoituksissa Lopen Räyskälän lentokentän maastossa. Päivän palveluksen jälkeen maisteri M. kysyy:
- Herra luutnantti, ei kai polkupyöriä saa käyttää iltalomalla?
Luutnatti P.:
- Nerokas kysymys ansaitsee nerokkaan vastauksen: Ei saa.

Hauskasti negaation kautta kysytty. Eikös vitsi yksinkertaisimmillaan mene:

Ei ole tyhmiä kysymyksiä - vai onko?
- Olipa tyhmä kysymys!

Toisaalta taas, joku lienee joskus sanonut, ettei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, vain tyhmiä vastaajia.

Heikki Koskela
27.08.09, 18:52
Kaksi poliisia oli tutkimassa huoltamoon tehtyä murtoa. Oven pielessä ollut ikkuna oli särjetty ja sitä kautta ovi avattu.
Ensimmäinen poliisi toteaa: "Ikkuna on särjetty ulkoa päin".
Toinen poliisi: "Mistä sen voit tietää"?
Ensimmäinen: "Koska lasinsirpaleet ovat sisällä".

Tekikö toinen poliisi tyhmän kysymyksen?

Antti Järvenpää
27.08.09, 19:17
Kysyvä ei tieltä eksy, sanoo sananlasku. Tässä mielessä ei ole tyhmiä kysymyksiä, sillä lähtökohtaisesti kysyjä ei tiedä sitä, minkä vastaaja tietää.

Yleensä asia kai menee niin, että jokin asia on epäselvä ja sitten kysyy. Ja samalla kun kysyy - oivaltaa vastauksen. Yleensä tällöin tulee tuntemus, että kysyimpä tyhmää asiaa, kun kerran tiesin vastauksen.

Seppo Niinioja
27.08.09, 19:24
Hauskasti negaation kautta kysytty. Eikös vitsi yksinkertaisimmillaan mene:

Ei ole tyhmiä kysymyksiä - vai onko?
- Olipa tyhmä kysymys!

Toisaalta taas, joku lienee joskus sanonut, ettei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, vain tyhmiä vastaajia.

Minäkö tyhmä; nyt en ymmärrä, mitä tyhmää tuossa retorisessa kysymyksessä on :)

Sami Lehtonen
27.08.09, 19:28
Kysyvä ei tieltä eksy, sanoo sananlasku. Tässä mielessä ei ole tyhmiä kysymyksiä, sillä lähtökohtaisesti kysyjä ei tiedä sitä, minkä vastaaja tietää.

Yleensä asia kai menee niin, että jokin asia on epäselvä ja sitten kysyy. Ja samalla kun kysyy - oivaltaa vastauksen. Yleensä tällöin tulee tuntemus, että kysyimpä tyhmää asiaa, kun kerran tiesin vastauksen.

Tähänpä liittyen tuli mieleeni muuan vitsi, joka menee näin:
Mies lentää kuumailmapallolla ja huomaa, että on eksyksissä. Hän pudottaa korkeutta ja huomaa alapuolellaan olevalla pellolla miehen ja huutaa:

"Anteeksi, voisitteko auttaa? Lupasin eräälle ystävälleni, että tapaisin hänet tunti sitten, mutta en tiedä missä olen."

Mies alapuolella vastaa: "Tottakai voin, olet kuumailmapallossa, leijuen noin 10m tämän pellon yläpuolella. Sijaintisi on 40 ja 41:n asteen välillä pohjoista pituutta, 59 ja 60:n asteen välillä itäistä pituutta."

"Sinun täytyy olla insinööri", sanoo kuumailmapalloilija.

"Niin olen" vastaa mies "mutta mistä tiesit?"

"No, kaikki mitä kerroit, on kyllä teknisesti totta. Mutta minulla ei ole aavistustakaan mitä tehdä informaatiollasi ja totuus on, että olen edelleen eksyksissä."

Mies alapuolella vastaa: "Sinun täytyy olla johtaja."

"Niin olen", palloilija vastaa, "mutta mistä tiesit?"

"No, et tiedä missä olet ja minne olet menossa. Olet tehnyt lupauksen josta sinulla ei ole minkäänlaista käsitystä miten sen voisit pitää ja odotat että minä ratkaisen ongelmasi. Totuus on, että olet täsmälleen samassa tilanteessa kuin ennen tapaamistamme, mutta nyt se on jostain syystä minun vikani."

Lisäisin tyhmien kysymysten (tai Antin mainitsemassa tapauksessa lähinnä tarpeettomien) joukkoon myös ne kysymykset, joiden esittäjälle pitäisi olla täydellisen selvää, ettei henkilö, jolle kysymys on esitetty, voi mitenkään tietää - jos ylipäätään kukaan tietää - siihen vastausta.

Sami Lehtonen
27.08.09, 19:32
Tulipa hauska juttu mieleeni kouluajoilta - en enää muista kysymystä sen alkuperäisessä muodossaan, mutta käytetään nyt esimerkinomaisesti seuraavaa:

minä: "Kuka oli Ruotsin kuningas 30-vuotisen sodan alkaessa?"
eräs tyttö: "en tiiä - kuka?"
minä: "No ehän mä tiedä!"
eräs tyttö: "Miks sä sit kysyit, jos et kerta itekään tiedä?"

Taisi olla tyttö katsonut liikaa TV-visailuja. Ja tämä tarina siis on tosi.

Sami Lehtonen
27.08.09, 19:36
Ennenkuin joku muu huomauttaa, niin näemmä kertomani (so. netistä lainaamani) insinöörivitsin - vai oliko se johtajavitsi - insinööri päätti testata johtajaa, josko tämä ymmärtää koordinaateista mitään. Latitudiahan ei suinkaan ilmoiteta pituutena vaan leveytenä.

Juha
27.08.09, 19:52
Vääpeli huomasi, ettei savolaisella alokkaalla ollut kypärää. Hän kysyi alokkaalta:
- Jos olisi sotilas ilman kypärää ja kypärän kanssa ja heitä lyötäisiin päähän miekalla, kumman kävisi huonommin.
- Ka, sitä jota lyötäis.
Vääpeli tuhahti itsekseen: "Kun tyhmästi kysyy niin tyhmästi vastataan".

Tapani Kovalaine
27.08.09, 21:34
Tyhmin kysymys ja vastaus jonka olen lukenut, löytyi vuoden 1962 Äpy -lehdestä, vai oliko se 60-luvun alussa:
(Lanka)puhelin soi Otaniemessä aamuyöllä klo 2:
- "Haloo"
- "Onko tää kymmenen - kymmenen - kymmenen?
- "Ei oo. Tää on yks-nolla-yks-nolla-yks-nolla."
- "Voi anteeksh. Väärä numero. Anteeksh kovasti ku mä herätin keskhellä yötä!"
- "Ei se mitään. Olishan mun kuitenkin pitänyt nousta kun puhelin soi."

Seppo Niinioja
28.08.09, 07:45
Tyhmin kysymys ja vastaus jonka olen lukenut, löytyi vuoden 1962 Äpy -lehdestä, vai oliko se 60-luvun alussa:
(Lanka)puhelin soi Otaniemessä aamuyöllä klo 2:
- "Haloo"
- "Onko tää kymmenen - kymmenen - kymmenen?
- "Ei oo. Tää on yks-nolla-yks-nolla-yks-nolla."
- "Voi anteeksh. Väärä numero. Anteeksh kovasti ku mä herätin keskhellä yötä!"
- "Ei se mitään. Olishan mun kuitenkin pitänyt nousta kun puhelin soi."

Raskas opiskelu vaati raskaat huvit. Otaniemessä asuttiin tuolloin enimmäkseen soluasunnoissa, joissa oli neljä kahden hengen huonetta ja näillä yhteinen oleskelutila, jossa puhelin oli. Puhelinjohto kulki vuoteeni vieressä olevan seinärasian kautta. Rakentelin kytkennän, jolla soitto katkesi ja soittaja yhdistyi huoneemme keskusradion kaiuttimeen. Örinä yleensä loppui melko pian eikä kenenkään tarvinnut nousta vuoteesta. Puhelusalaisuutta ei rikottu, koska varsinaiseen puhelimeenhan olisi vastannut kuka kulloinkin.

Seppo Niinioja

Make
28.08.09, 09:58
Tamperelainen kysyy: "Paljonko kello on?"
Turkulainen vastaa:" Jaa ny vai?"


Tamperelainen kysyy: " Sataako siellä?"
Turkulainen vastaa:" Jaa ulkon vai?"

Helena V.
28.08.09, 10:43
Pikkutyttö kysyy hiekkalaatikolla pikkupojalta
- "Rakastatsä mua?"
Poika vastaa
- "En, mutt kyl me silti naimisiin voidaan mennä."

t. Helena V.

Seppo Niinioja
28.08.09, 11:19
Lasten kyselykaudet ovat haastavaa, mutta hauskaa aikaa. Eikä taatusti tyhmiä kysymyksiä. Osa-aikavastaajana pitäisi nyt selittää viisivuotiaalle prinsessalle, miksi syksyllä sataa. Siitä oli kuulemma puhetta eilisessä lastenohjelmassa. Olen miettinyt, miten saisin selitetyksi maapallon kiertoliikkeestä auringon ympäri ja maan akselin kaltevuudesta ratatasoon nähden johtuvan päivien lyhenemisen, keskilämpötilan laskun ja siitä johtuvan ilman suhteellisen kosteuden lisääntymisen, mikä johtaa kyllästymiskosteuden saavuttamiseen ja vesihöyryn tiivistymiseen pisaroiksi (tämä ei ehkä ihan tyydytä Ilmatieteen laitosta), mutta asiahan on ihan yksinkertainen: Syksyllä sataa, jotta sienet kasvaisivat!

Seppo Niinioja

Heikki Koskela
28.08.09, 11:45
Lasten kyselykaudet ovat haastavaa, mutta hauskaa aikaa. Eikä taatusti tyhmiä kysymyksiä. Osa-aikavastaajana pitäisi nyt selittää viisivuotiaalle prinsessalle, miksi syksyllä sataa. Siitä oli kuulemma puhetta eilisessä lastenohjelmassa. Olen miettinyt, miten saisin selitetyksi maapallon kiertoliikkeestä auringon ympäri ja maan akselin kaltevuudesta ratatasoon nähden johtuvan päivien lyhenemisen, keskilämpötilan laskun ja siitä johtuvan ilman suhteellisen kosteuden lisääntymisen, mikä johtaa kyllästymiskosteuden saavuttamiseen ja vesihöyryn tiivistymiseen pisaroiksi (tämä ei ehkä ihan tyydytä Ilmatieteen laitosta), mutta asiahan on ihan yksinkertainen: Syksyllä sataa, jotta sienet kasvaisivat!

Seppo Niinioja

Lapset eivät tee koskaan tyhmiä kysymyksiä. Se on totta. Viisivuotiaan prinsessan kuulo on varmaan ensimmäisen vaihtoehdon kohdalla valkiova, joten vastaus on väärä. Ainoa oikea vastaus on siis: "Syksyllä sataa, jotta sienet kasvaisivat!" Kaiken lisäksi vastaus on oikea.

Heikki Särkkä
28.08.09, 15:20
Radiosta kuultua: Yrittäjät ja kaupunginjohtaja täytyy puhaltaa yhteen hiileen.

(Täytyy vain toivoa, että hiili ei ole hehkuva).

Seppo Niinioja
28.08.09, 15:57
Tämä liittyy epäsuorasti vähän tuohon "avioliitto purettu" -ketjun tai pikemminkin solmittu-tematiikkaankin.

Styylasimme 1960-luvulla (ks. Urbaani Sanakirja, minulle se oli silloin ihan outo sana) ensimmäistä kesää ja kivaa oli. Nautiskelimme tulevan vaimoni, ei vielä kihlatun morsiamen kanssa joitakin virvokkeita nimeltä mainitsemattoman perinteikkään kesäravintolan terassilla Espalla. Tarjoilja kysyi:

- Onko rouva täysi-ikäinen?

Ei hän ollut kuin 20 v, mutta tietysti vakuutin, että ikä riittää. Tämähän oli sikäli tyhmä kysymys, että avioliittoon mennessään alaikäinenkin samalla tulee täysi-ikäiseksi, ainakin silloin. Toisaalta se oli tietysi korrekti yleispuhuttelu, kuten englannin Ms. Neiti olisi ollut oikeasti tyhmää. Muutama päivä sitten olin parilla hömpsyllä kirjailijaystävättäreni kanssa uuden muistelmateoksen kunniaksi. Rouvaksi tietty häntäkin puhuteltiin ja on kyllä täysi-ikäinen.

Seppo Niinioja

Tuulakki
28.08.09, 22:28
Viisaita kysymyksiä kuitenkin on olemassa - kuten vanha kasku todistaa.

Syytetty kyllästyi tuomarin vaatimukseen, että kysymyksiin pitää vastata kyllä tai ei eikä sitten selitellä mitään muuta. Niinpä syytetty ehdotti tuomarille, että voisi esimerkin vuoksi ja asian selventämiseksi tehdä tuomarille yhden kysymyksen, mihin tämä suostuisi vastaamaan kyllä tai ei. Tuomari lupautui vastaamaan.

Syytetty kysyi: Ottaako herra tuomari vielä vastaan lahjuksia? :rolleyes:

Seppo Niinioja
29.08.09, 06:14
Viisaita kysymyksiä kuitenkin on olemassa - kuten vanha kasku todistaa.

Syytetty kyllästyi tuomarin vaatimukseen, että kysymyksiin pitää vastata kyllä tai ei eikä sitten selitellä mitään muuta. Niinpä syytetty ehdotti tuomarille, että voisi esimerkin vuoksi ja asian selventämiseksi tehdä tuomarille yhden kysymyksen, mihin tämä suostuisi vastaamaan kyllä tai ei. Tuomari lupautui vastaamaan.

Syytetty kysyi: Ottaako herra tuomari vielä vastaan lahjuksia? :rolleyes:

Tämä tapahtui sen jälkeen, kun tuomari oli kysynyt syytetyltä: Joko olette lakannut hakkaamasta vaimoanne?

Kataja
29.08.09, 11:50
Taidamme olla etuajassa (tai sitten pahasti jäljessä)?
Ask a stupid Question day -tä vietetään syyskuun viimeisenä kolupäivänä, virallisesti 28.9.
Ja jotta opettajille varmasti riittää vastattavaa, netistä löytyy valmiita tyhmiä kysymyksiä, tässä yksi lista.
http://www.boston.com/yourlife/gallery/stupid_question?pg=14

Marjatta

Kaisa Kihl
29.08.09, 14:03
Protestoin: kyllä oikeampi vastaus olisi ollut tuo, minkä itse esitit. Kun pieni lapsi kysyy, miksi on vaihteet (junaradalla Pasilassa), niin hän myös odottaa vastausta. Onneksi on olemassa isiä, jotka tietävät tällaisiinkin vastauksia. :) kaisa-äiti


Lasten kyselykaudet ovat haastavaa, mutta hauskaa aikaa. Eikä taatusti tyhmiä kysymyksiä. Osa-aikavastaajana pitäisi nyt selittää viisivuotiaalle prinsessalle, miksi syksyllä sataa. Siitä oli kuulemma puhetta eilisessä lastenohjelmassa. Olen miettinyt, miten saisin selitetyksi maapallon kiertoliikkeestä auringon ympäri ja maan akselin kaltevuudesta ratatasoon nähden johtuvan päivien lyhenemisen, keskilämpötilan laskun ja siitä johtuvan ilman suhteellisen kosteuden lisääntymisen, mikä johtaa kyllästymiskosteuden saavuttamiseen ja vesihöyryn tiivistymiseen pisaroiksi (tämä ei ehkä ihan tyydytä Ilmatieteen laitosta), mutta asiahan on ihan yksinkertainen: Syksyllä sataa, jotta sienet kasvaisivat!

Seppo Niinioja

Heikki Koskela
29.08.09, 14:23
Taidamme olla etuajassa (tai sitten pahasti jäljessä)?
Ask a stupid Question day -tä vietetään syyskuun viimeisenä kolupäivänä, virallisesti 28.9.
Ja jotta opettajille varmasti riittää vastattavaa, netistä löytyy valmiita tyhmiä kysymyksiä, tässä yksi lista.
http://www.boston.com/yourlife/gallery/stupid_question?pg=14

Marjatta

Sopii kysyä miksi ovessa on lukko, jos ovet ovat auki 24 tuntia vuorokaudessa ja 365 päivää vuodessa.

Eihän moinen kysymys voi olla tyhmä.

Seppo Niinioja
29.08.09, 14:44
Protestoin: kyllä oikeampi vastaus olisi ollut tuo, minkä itse esitit. Kun pieni lapsi kysyy, miksi on vaihteet (junaradalla Pasilassa), niin hän myös odottaa vastausta. Onneksi on olemassa isiä, jotka tietävät tällaisiinkin vastauksia. :) kaisa-äiti

Oikeassa olet. Isoisän selitykset nyt ovat mitä ovat ja kyllä he yleensä huomaavat, milloin juksaan. Kuten huomasivat omat lapsetkin. Elleivät, kerron kyllä. Tätä sienien kasvua en ole vielä esittänytkään eteenpäin. Täytyy hioa tuota selitystä vähän lapsentajuisemmaksi. Jokuhan halveerasi vähän Nummisuutarin Eskon nahkasuutarin ammattia. Esko vastasi laittamattomasti: Jos ei olis saappaita, ei taitais olla olla jalkojakaan!

t. Seppo-isoisä

P.S. Miksi Pasilassa on vaihteet?:confused:

Erkki Järvinen
29.08.09, 15:29
niin .... miksi junat yleensä eivät törmää toisiinsa - vaihteen vuoksi.

Seppo Niinioja
29.08.09, 15:47
Avioliittomme alkuaikoina, kun vaimo oli kotona mm. vastaamassa lasten tärkeisiin kysymyksiin, eräässä halvoista, mutta ei välttämättä kovin laadukkaista hedelmistään tunnetussa kauppaketjussa olivat persikat tarjouksessa. Sain tehtäväkseni käydä katsomassa niitä kotimatkalla. Hedelmäpöydän ääressä askarteli henkilökuntaan kuuluva poika. Kysyin, ovatko nämä persikat hyviä.

- Hirveitä! Puolet saa heittää pois, oli vastaus.

Jäivät ostamatta. Kysymykseni oli tyhmä, koska muuten olisin varmasti itse lajitellut sieltä sopivan kypsiä pussiin. Nykyään nuo raakatut tietysti marinoidaan tai sokeroidaan ja pannaan uudelleen myyntiin. Tiedossa ei ole, kuinka poika menestyi myöhemmin kaupallisella alalla.

Seppo Niinioja

Kaisa Kihl
29.08.09, 19:35
Isän vastaus: juna tai junan osa (vaunu) voi ohittaa toisen, mennä toiselle raiteelle. Ratapihalla (kuten esim. Pasilassa) voidaan lajitella / koostaa junia. On myös se hyöty, että samaan suuntaan ei tarvitse olla monia raiteita.
terv.
Kaisa

Oikeassa olet. Isoisän selitykset nyt ovat mitä ovat ja kyllä he yleensä huomaavat, milloin juksaan. Kuten huomasivat omat lapsetkin. Elleivät, kerron kyllä. Tätä sienien kasvua en ole vielä esittänytkään eteenpäin. Täytyy hioa tuota selitystä vähän lapsentajuisemmaksi. Jokuhan halveerasi vähän Nummisuutarin Eskon nahkasuutarin ammattia. Esko vastasi laittamattomasti: Jos ei olis saappaita, ei taitais olla olla jalkojakaan!

t. Seppo-isoisä

P.S. Miksi Pasilassa on vaihteet?:confused:

JaMaHa
29.08.09, 22:51
5-vuotias tyttäreni katseli Citymarketin seinässä olevia kolmea kylttiä, joissa kielletään sisälle menemistä kameran, koiran tai rullaluistinten kanssa. Erityisesti häntä kiinnosti kameran kuva, jota katseli pitkään ja kysäisi sitten minulta ihmetellen :" Äiti, eikö kauppaan saa tulla pesukoneen kanssa?"


Terv. Jaana

Seppo Niinioja
30.08.09, 08:25
Siinä vaiheessa, kun lapselle on tulossa pikkusisko tai veli, voidaan jo joutua perimmäisen kysymyksen äärelle: Mistä se vauva on äidin masuun tullut? Kirsi Kunnaksen Hanhiemon iloista lipasta mukaillen tarjoan vapaasti käytettäväksi seuraavan lorun:

Haploideista, tsygooteista,
munasoluista, siimahäntäsiittiöistä
niistä on pienet vauvat tehty.

Nykyään näköjään voidaan varsin hyvin ennustaa, onko tulossa poika vai tyttö. Tyttäremme perheessä äskettäin ei edes pohdittu pojan nimiä ja pikku prinsessahan sieltä tuli alkukuusta.

Seppo Niinioja

Sami Lehtonen
30.08.09, 10:03
Isän vastaus: juna tai junan osa (vaunu) voi ohittaa toisen, mennä toiselle raiteelle. Ratapihalla (kuten esim. Pasilassa) voidaan lajitella / koostaa junia. On myös se hyöty, että samaan suuntaan ei tarvitse olla monia raiteita.
terv.
Kaisa

Tai edes molempiin suuntiin...

Sami Lehtonen
30.08.09, 10:05
Siinä vaiheessa, kun lapselle on tulossa pikkusisko tai veli, voidaan jo joutua perimmäisen kysymyksen äärelle: Mistä se vauva on äidin masuun tullut? Kirsi Kunnaksen Hanhiemon iloista lipasta mukaillen tarjoan vapaasti käytettäväksi seuraavan lorun:

Haploideista, tsygooteista,
munasoluista, siimahäntäsiittiöistä
niistä on pienet vauvat tehty.

Nykyään näköjään voidaan varsin hyvin ennustaa, onko tulossa poika vai tyttö. Tyttäremme perheessä äskettäin ei edes pohdittu pojan nimiä ja pikku prinsessahan sieltä tuli alkukuusta.

Seppo Niinioja

Tarina kertoo pojanalusta, jota myös ym. asia alkoi kiinnostaa. Pojanpa isä sitten päätti todella kertoa kuinka asiat ovat - pitkän luennon päätteeksi poika totesi nasevasti:
- Älä valehtele!

Ja tämä tarina on tosi.

tellervoranta
30.08.09, 10:30
Kun lapsi syntyy, kysyy äiti aina ensimmäiseksi, onko se terve. Isä taas kysyy, onko lapsi tyttö vai poika. Siitä tietää kumpi on isä ja kumpi äiti.
(Kansanedustaja Alli Vaittinen televisiossa) :D:

Professori Timonen kertoo, että synnytyshuoneet pyritään edelleen pitämään täysin miehitettyinä.
(Ilta-Sanomat) :p:

Heikki Koskela
30.08.09, 14:07
Menin taannoin (2 kk sitten) ostamaan uutta kännykkää, kun vanhan kännykän toiminta oli jo epävarmaa.

Myyjä esitteli useita laitteita, jotka olivat mielestäni hienoja. Valitsi yhden, josta hän antoi hyviä vinkkejä: "Sillä voit ottaa valokuvia, voit lähettää sähköpostia, voit kuunnella radiota. Sen näyttökuvaa voit vaihdella ja saat siihen vaikka oman kuvasikin".

Ja paljon muuta hyvää hän kertoi. Minun oli kuitenkin varmistettava yksi asia ja kysyin: "Voiko sillä soittaa?"

Seppo Niinioja
01.09.09, 08:47
Lainaan itseäni ketjusta Bernadotte-suku Ruotsissa, kun elintarvikkeiden tuoreus on taas tapetilla.

Olin jokunen aika sitten lähikaupassamme seuraamassa konsulentin esittelyä ALL-BRAN-muroista.
- Nämä ovat sata vuotta vanhoja, konsulentti uhosi.
- Mahtavatko ne olla enää tuoreita?, minä siihen.
- Siis RESEPTI on sata vuotta vanha, konsulentti yritti korjata.
Sain niin kauniin hymyn vieressä seisoneelta naiselta, että lämmittää vieläkin.

Seppo Niinioja