PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Arkistolaitos


Juha
21.08.09, 11:17
Onko teillä muilla ollut viime päivinä vaikeuksia päästä Arkistolaitoksen nettisivuille tutkimaan mm. henkikirjoja jne - http://digi.narc.fi/digi/

Juha

Henrik
21.08.09, 11:29
Minä en ole tänään päässyt sivuille.
t. Henrik

Tapani Kovalaine
21.08.09, 12:01
Eilisestä Sundholm-viestiketjusta poimittua:
"...Sundholm, syntynyt 19.9.1864 Siuntiossa
Perhe muutti 1865 Lohjalle Siuntiosta.
Lohjan rippikirjakortteja ei ole kuvattu kaikilta osin, joten en ole löytänyt heitä Lohjalta.
Kalevi"

Yritin eilen monta monituista kertaa päästä Lohjan henkikirjoja katsomaan, mutta eipä vaan onnistunut ja sekin - onnistumattomuus - oli hyvin hidasta!

Entisenä henkikirjoittajana (30 v) olen harkitsemassa, että kun henkikirjoja koskeva vieroitushoitoni on eilen karulla tavalla keskeytynyt, niin voinko jostakin saada korvausta...

Juha
21.08.09, 21:18
Näyttäisi taas toimivan.

Tuo arkistolaitoksen tekninen toteutus on muuten melko vaatimaton jos sitä vertaa vaikka Digiarkiston yksinkertaiseen, mutta helppoon toimintaan


Juha

Kataja
22.08.09, 17:43
Näyttäisi taas toimivan.

Tuo arkistolaitoksen tekninen toteutus on muuten melko vaatimaton jos sitä vertaa vaikka Digiarkiston yksinkertaiseen, mutta helppoon toimintaan


Juha

Ainakin käyttöohjeet voisivat olla paremmat. Varmaan käyttöön on olemassa monia nopeuttavia niksejä, mutta ne täytyy itse keksiä. Esimerkiksi henkikirjojen ja SAY:n selaus. Aluksi luulin että pitää selata sivu sivulta, mikä hitaalla koneellani oli kärsivällisyyttä kysyvää. Sitten löysin nopeuttavan keinon. Kirjathan ovat usein jotenkin järjestyksessä, esim kylän mukaan aakkosjärjestyksessä. Keksin että täytyi päästä kohtaan "näytä kaikki tähän...", ennen sen klikkaamista täytyi katsoa mistä numerosta haluttu pitäjä alkaa ja mistä alkaa seuraava pitäjä. Siltä väliltä voi nyt edetä esim. 15 sivun välein, kunnes pääsee lähelle haluttua kylää, sitten tihentää väliä. Tämä on tähän kohtaan paras keksimämi keino, voi olla että muilla on parempia keinoja.
Marjatta