PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Björnström | Carl Fr. Björnström, Oulu


tellervoranta
27.08.07, 19:54
Hei :)

Hattumestarin kisälli Carl Fr. Björnström vihitään Oulussa 10.1.1841 q. Anna Gristiina ( Stiina) Timosen kanssa. Talman eli puhemies muurari/muurarimestari Joh. Siiklander.

Onko kenelläkään siteitä/ tietoa Carlista. Myös Siiklander kiinnostaa.

Anna Caisa saatteli perheensä hautaan ( veli Matti avioitunut). Esivanhempien tiedot saa minulta.

Essimi
29.12.07, 15:12
Hei,
tähän ei kukaan ollut kommentoinut, joten tässä ehdotus Carlin vanhemmiksi Oulun tuomiokirkkoseurakunnasta (HisKin mukaan):
29.8.1810 31.8.1810 Stad. Hattmak: Joh: Niclas Björnström Anna Karvelin 30 Carl Fredric

Tiedosta ei siis ole kyse, mutta ammattikin on saman suuntainen, joten kenties.

tellervoranta
29.12.07, 16:55
Hei :)

Hei,
tähän ei kukaan ollut kommentoinut, joten tässä ehdotus Carlin vanhemmiksi Oulun tuomiokirkkoseurakunnasta (HisKin mukaan):
29.8.1810 31.8.1810 Stad. Hattmak: Joh: Niclas Björnström Anna Karvelin 30 Carl Fredric

Tiedosta ei siis ole kyse, mutta ammattikin on saman suuntainen, joten kenties.

Kiitos vastaamisesta. Olinkin kai jo pyytänyt, että viesti poistettaisiin, kun ei ollut tullut vastauksia.
Muistaakseni tälläkin pariskunnalla kuolee lapsia; katsottu hiskistä. Sukunimi ehkä muuttunut. :confused:
Äidin, siis Anna Stiinan vanhemmat muuten ovat Eerik Larsinpka Timonen (Kiiminki) ja Anna Niskala.Kuudesta lapsesta jää eloon vain kaksi. Veljensä Matin ja vaimo Walborg Matintr Kontion lapsista jää myös eloon vain Anna Stiina, joka avioituu Johan Laurilan kanssa.

Saila Soininen
02.08.10, 18:20
Hei! Björnströmin sukvusta olen kiinnostunut! Äitini äiti Ester Salome Juntunen on omaasukua Björnström. Hänen vanhempansa ovat Johan Oskar Björnström ja Selma Maria omaa sukuaan Hising. Mahtaako kuulua samaan sukuun? Heillä oli lapsia isompi määrä ja joitakin olen tavannut. Äitini serkkuja olen myös jonkin verran tavannut ja neljään on yhteys olemassa. Olen kiinnostunut suvusta ja olisin kiitollinen, jos tätä reittiä saisin jotain tietooni. Ystävällisin terveisin Saila Soininen

tellervoranta
02.08.10, 20:03
Hei Saila

Kiimigissä syntyneenä tiedän kyllä mummosi ja tavannut olen pappasi, koska vanhempani kuuluivat ko suuntaan sekä äitini eno Emil Leskelä kävi mm. seuramatkalla Amerikassa pappasi kanssa. Muistan myös oppikouluaikojen linja-autokuljetuksista mm. Tellervon. Pappasi pojan A:n Alatorniolta olen tavannut ja hän ystävällisesti hankki minulle erään rakkaan esineen.

Olisi erittäin mielenkiintoista saada selville, tuleeko isoäitisi ko sukuun. Olen jossakin määrin yrittänyt päästä vuodesta 1850 eteenpäin, mutta Oulun kohdalla on aika suuri urakka.

Ystävällisin terveisin.

Saila Soininen
03.08.10, 15:36
Hei! Papan poika enoni Aimo on varmasti ollut poikansa Arin luona, Ari nykyisin Tornion kirkkoherra. Tellervo on jo varmasti 40 vuotta asunut Ruotsissa miehensä Urhon kanssa. Arvelinkin että jotain tietoa voi löytyä. Äitini Aila Salme Sanelma os. Juntunen on myös syntynyt Kiimingissä, kuten nuoremmat sisarukset Raili ja Tuomo. Vain Raili ja Raimo (Tellervon isä) elossa 8:sta Väinö ja Ester Juntusen lapsista. Kotonani on jonkin sortin sukuluettelo Björnström/Hisinger suvusta, jonka olen saanut äitini serkulta Seppo Saukkoselta, jonka äiti on Ester os. Björnströmin sisko. En nyt muista, kuinka pitkälle taaksepäin menee luettelo, mutta 1800-luvulle kuitenkin. Sukuluettelo on jonkin verran puutteellinen. Seppo on tutkinut sukua ja olemme edelleen yhteyksissä jonkin verran. Seppo käsittääkseni 87 vuotias ja sukututkimus on hänelle ollut käsittääkseni aina tärkeä sydämen asia. Mietin tässä, oletko kiinnostunut sukuluettelosta ja mikäli olet, miten asia hoidetaan? Onko mahdollista pitää muutenkin yhteyttä sukututkimuksen tiimoilta?

Minulla ja kolmella siskollani on muuten perintönä vanhempieni ajoilta Kiimingissä mökki Jolosjoen varrella.

Terveisin Saila Soininen

tellervoranta
03.08.10, 16:55
Hei, laitan tähän linkin, missä Johan Niclas Björnströmin s.24.12.1781 ja Anna Karvelinin s.1781 perhe. Perhe muuttaa asumaan Oulussa 4. kaupunginosaan taloon 28. Sieltä olen löytänyt myöhemmin kahden pojan perheet, mm. tämän kysymäni Carl Fredrik Björnströmin. Hiskistä löytää perheen lapset, paitsi 8.7.1844 syntyneen Johan Fredrikin ja 19.3.1857 syntyneen Wilhelmin, joka kuolee vauvana. Äiti onkin silloin 46-vuotias.

http://www.sukuhistoria.fi/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/oulu/rippikirja_1811-1824_tksrk_ik131_i/184.htm

Mainitsin edellä vahigossa poika A:n ja tarkoitin pojanpoika A:n, jonka kanssa kävimme Tervolassa keskustelua.

Kirjoitukseni oli tarkoituksella epämääräinen, koska Suku Forumin pitkäaikaisena kirjoittajana tiedän rajat, missä liikkua.

Jäi kysymättä, onko tietoa, missä Esteri Salome Björnströmin isä oli syntynyt.

Terveisin. (Minulle voi lähettää sähköpostia; tosin aina en tälle Forumille antamaani sp- postiin pääse.)

tellervoranta
06.08.10, 14:24
Tässä linkissä näkyy Rovaniemellä 29.9.1893 syntyneen Ester Salome Björnströmin kastetiedot. Vanhemmat Apteekkari Juho Oskari Pekanpoika Björnström ja vaimonsa Selma Maria, Korkalon kylästä No 17.

http://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/jasenille/paikat.php?bid=4010&pnum=236