PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Kymenlaakso?


Emmi A-R
18.06.09, 09:57
Olisiko meille kymenlaaksolaisille mahdollista saada omaa aluefoorumia? Emme mielestäni istu täysin hämäläisten tai karjalaisten joukkoon.. savolaisista puhumattakaan. ;)

Kalevi Ukkola
19.06.09, 00:02
Olisiko meille kymenlaaksolaisille mahdollista saada omaa aluefoorumia? Emme mielestäni istu täysin hämäläisten tai karjalaisten joukkoon.. savolaisista puhumattakaan. ;)

Hyvä Emmi !

Kannatetaan ajatusta lämpimästi. :)

Juttelinkin jo asiasta herra Kuusiluoman kanssa keväällä Kotkan valtakunnallisilla sukututkimuspäivillä. Hän ehdotti kääntymään admin puoleen. Olisi niin paljon asioita ...

kale
p.s. Hyvää Juhannusta kaikille !

Emmi A-R
19.06.09, 10:18
Hienoa, etten ole toiveeni kanssa yksin! :)

Toivottavasti admin nappaa näitä toiveita täältä parannusehdotuksista. Jos ei, laittelen hänelle henkilökohtaista pyyntöä.

Mukavaa juhannusaikaa kaikille minunkin puolestani!

Kalevi Ukkola
19.06.09, 12:14
Hienoa, etten ole toiveeni kanssa yksin! :)

Toivottavasti admin nappaa näitä toiveita täältä parannusehdotuksista. Jos ei, laittelen hänelle henkilökohtaista pyyntöä.

Mukavaa juhannusaikaa kaikille minunkin puolestani!

Et todellakaan ole yksin Emmi !
Muut eivät vain kehtaa/uskalla "ruikuttaa" joka asiasta.

kale
p.s. 8 - Kymenlaakso.
Olisihan se mukava juttu...:)

mar-le
30.06.09, 21:17
Kymenlaakso kiinnostaa myös minua.

Kalevi Ukkola
30.06.09, 22:15
Nii - iin !
8 - Kymenlaakso
Anjala
Elimäki
Hamina ja Vehkalahti - Fredrikshamn
Iitti
Jaala
Kymi - Kymmene
Miehikkälä
Pyhtää - Pyttis
Sippola
Valkeala
Vehkalahti - Veckelax
Virolahti - Vederlax

kale

Emmi A-R
01.07.09, 07:29
Olisi kyllä mukava saada ylläpidon kommentit tähän asiaan...

ASH
08.07.09, 19:56
Minua kiinnostaa myös.

Emmi A-R
08.07.09, 20:32
Laiton adminille asiasta privaattiviestin foorumin kautta. Toivottavasti saamme vastauksen. :)

ASH
08.07.09, 21:21
Hieno juttu! Kiitos.

Juha
08.07.09, 21:37
Ylläpito on käsitellyt asiaa jo aiemmin ja päätynyt tuolloin siihen, ettei uutta alaforumia perusteta.

Katsomme asiaa uudestaan parhaillaan


Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela
Suku Forumin moderaattori

Sakara
16.07.09, 20:37
Toivon että Kymenlaakso saisi oman osionsa

Emmi A-R
16.07.09, 20:50
Kiitos ylläpidolle viestin huomioinnista. Toiveelleni on ilmeisesti useampi jakaja, ja uskon, että oma osio tälle selkeälle alueelle selkiinnyttäisi viestiliikennettä foorumilla.

liisa.ahonen
16.07.09, 20:58
Hei

Kyllä meitä varmaankin on moniakin, jotka toivomme Kymenlaaksolle omaa osiota. Pitäisikö meidän halukkaiden ilmoittautua? Jos vain hiljaa odottelemme, ei välttämättä huomatakaan, että tällaista tarvittaisiin?

Sami Lehtonen
16.07.09, 21:17
Ylläpito on käsitellyt asiaa jo aiemmin ja päätynyt tuolloin siihen, ettei uutta alaforumia perusteta.

Katsomme asiaa uudestaan parhaillaan


Suomen Sukututkimusseura
Juha Vuorela
Suku Forumin moderaattori

Ihan mielenkiinnosta - minkä osion alle Kymenlaakso kuuluu, jos sille ei perusteta omaa osiota?

Juha
16.07.09, 21:22
Ei saa kysyä kesäkuumalla liian vaikeita :)

Maltetaan nyt vielä hetki, ylläpidolla on sellainen outo käsitys, että kesällä osa porukasta saa viettää kesälomaa - osin jopa niin, että oleskellaan tietoverkkojen ulkopuolella.


Juha

Sami Lehtonen
16.07.09, 22:08
Ei saa kysyä kesäkuumalla liian vaikeita :)

Maltetaan nyt vielä hetki, ylläpidolla on sellainen outo käsitys, että kesällä osa porukasta saa viettää kesälomaa - osin jopa niin, että oleskellaan tietoverkkojen ulkopuolella.


Juha

Juu, kyllä loma on ihan ansaittua. Päästän sinut nyt sikäli piinasta, ettei esittämäni kysymys ole juuri tällä haavaa akuutti. Toisin sanoen, ei minulla olisi mitään asiata Kymenlaakso-osioon. Ehkä sitten myöhemmin.

Hannu Hellsten
17.07.09, 01:38
Heipä
Alueiden määrää pitäisi paremminkin vähentää kuin lisätä.
Mieleiseni jako olisi ns "historialliset maakunnat", kun tässä historiaa kuitenkin käsitellään. Noita maakuntia oli yhdeksän ja siinä nykyinen Kymenlaakso kuuluu aivan luontevasti Karjalaan.
Nyt SukuForumin jako näkyy noudattavan tätä lisättynä Kainuulla ja Keski-Suomella.
Mutta niinhän se kuitenkin on, että on jako mikä tahansa, aina joku tuntee olevansa "väärässä seurassa".

Olarra
17.07.09, 10:11
Ihan mielenkiinnosta - minkä osion alle Kymenlaakso kuuluu, jos sille ei perusteta omaa osiota?

Tiedustelin itse asiaa tällä sivustolla 24.9.2007. Tuolloin vastaus oli, että Karjalaan. Asiasta on siis keskusteltu aiemminkin. Täydellisesti tyydyttäviä alueellisia jakoja tuskin koskaan saadaan aikaan, sillä talous ja perhesuhteet eivät noudattele nykyisiä eikä entisiä maakunta tai läänirajoja. Tämänhän havaitsee muuallakin kuin Kymi-Pyhtää alueella, esim. Pirkanmaa-Satakunta-Häme-Keski-Suomessa. Perheet avioituvat ja muuttavat häpeämättömästi piittaamatta keskustelupalstojemme rajoista.

Vaikka Kotkasta löytyykin Korelan kaupunginosa, on minun itsenikin vaikea ajatella aluetta samassa paikassa esim. Tohmajärven kanssa osana Karjalaa. Kymenlaakson asiat tarvitsisivat kyllä oman paikkansa.
Leppoisaa lomaa kaikille t. Olavi A.

Erkki Järvinen
17.07.09, 10:16
Tiedustelin itse asiaa tällä sivustolla 24.9.2007. Tuolloin vastaus oli, että Karjalaan. Asiasta on siis keskusteltu aiemminkin. Täydellisesti tyydyttäviä alueellisia jakoja tuskin koskaan saadaan aikaan, sillä talous ja perhesuhteet eivät noudattele nykyisiä eikä entisiä maakunta tai läänirajoja. Tämänhän havaitsee muuallakin kuin Kymi-Pyhtää alueella, esim. Pirkanmaa-Satakunta-Häme-Keski-Suomessa. Perheet avioituvat ja muuttavat häpeämättömästi piittaamatta keskustelupalstojemme rajoista.

Vaikka Kotkasta löytyykin Korelan kaupunginosa, on minun itsenikin vaikea ajatella aluetta samassa paikassa esim. Tohmajärven kanssa osana Karjalaa. Kymenlaakson asiat tarvitsisivat kyllä oman paikkansa.
Leppoisaa lomaa kaikille t. Olavi A.

Niin .... Vanhan Ruoveden alue olisi paikallaan, jollekulle toiselle / toisille tuo Kymenlaakso .... tai joku muu:D:

hirvela
17.07.09, 11:42
Hei.

Jako "historialliset maakunnat" ei ole huono, mutta kuntien sijoittaminen noihin ei käy kaikilta aivan sukkelasti.

Ylläpito voisi harkita sitä, että esimerkiksi tämä kuva http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_historialliset_maakunnat olisi foorumilla jossain helposti nähtävillä, tai sitten jonkintasoinen kuntaluettelo tai muu selitys josta kävisi ilmi mitä kukin osio täällä foorumilla sisältää.

En vastusta Kymenlaakson lisäämistä maakuntaluetteloon, olen sitä aikanaan itse jopa toivonutkin.

heljä
06.08.09, 10:38
Hei,

Toivottavasti Kymenlaaksosta tulee oma alue pian!
Idea on esitetty ensimmäisen kerran jo kesällä 2007, nyt on jo kesä 2009!
Mikä on tämänhetkinen tilanne asiassa?

Yhteistyöterveisin, Heljä Niemi

heljä
06.08.09, 10:56
Hei,

Taisi tulla virhehuomio tuon idea-ajankohdan kanssa ei se ollut kesä 2007 vaan alkukesä 2009! Toivottavasti asia saadaan ratkaistuksi pian.

T: Heljä Niemi

admin
06.08.09, 15:14
Lisää alueita "Alueet – Områdena (http://suku.genealogia.fi/forumdisplay.php?f=8)" -alafoorumijaoksi - vaiko vähemmän, on kysymys...

Siitä alkaen kun Suku Forum lähti käyntiin on ollut pyyntöjä että lisättäisiin alueita, on oltu sitä mieltä että olisi oltava jokin muu jako. On myös esitetty että nykyinen jako on turha ja kaikki mahtuisi samaan.

Samalla on ollut viestejä missä halutaan/vaaditaan että pidettäisiin Suku Forumin alafoorumeiden lukumäärää minimissään.

Tästä syystä olen itse ollut sillä kannalla ettei siltä istumalta ryhtyisi lisäämään alueita jollemme löydä joku pääperiaate minkä mukaan aluejaon olisi oltava.

Tällä hetkellä alueiden viestiketjumäärä vaihtelee Ahvenanmaan 17 aina Pohjanmaan >500 ketjuun. Siis ei niin kovin paljon per alafoorumi. Mikäli pilkotaan vielä pienemmiksi niin hajonta on vielä suurempi.

Jos lisätään yksi alue niin kohta halutaan toinen. Jokaisen oma nurkka on tietenkin tärkeä, eli halu on ymmärrettävä.

Siispä -

En vielä tee uusia alueita, vaan pyydän sensijaan keskustelua aiheesta. Kehittäkää keskustelijat yhden tai useamman kokonaisen jakoehdotusen josta voimme vaikka äänestää mikäli jako/jaot ovat sovellettavissa tälle foorumille. Laitan tätä varten yhden uuden viestiketjun tämän viestin jälkeen. Koitetaan sitten syksymmällä katsoa pysyykö nykyinen vai löytyykö "parempi" jako.

Hasse

eeva häkkinen
06.08.09, 15:50
Minusta nykyinen aluejako on hyvä, vaikka Kymenlaakso todella istuu vähän huonosti mihinkään näistä alueista. Jos halutaan pitää se Karjalan liitännäisenä, pitäisi otsake ehkä olla Karjala-Kymenlaakso. Muita puutteita en itse ole huomannut. Kannatan myös Adminin ehdotusta jonkunlaisesta alueen sisällön kuvauksesta palstan alussa. Nythän Karjalaa voisi kai kuvata vaikka "Parikkalasta Pyhtäälle" (sorry, vähän huono tuo maantieto).

Sakara
06.08.09, 15:57
Kymenlaako on vanha oma lääninsä, suvut siellä ovat pysyneet kait suhteellisen paljon / hyvin paikoillaan.
Kun "apunpyynnöt, omat löydöt, neuvot, vinkit jne olisivat yhden ja saman otsakkeen alla -- olisi helpompi hakea tietoa, lisätä omia.
Miten, mistä haet tietoa olisi paljon helpompi mieltää, omaksua kun olisi selkeä, ymmärrettävä otsake millä alueella vaikuttanutta suvun tutkimisesta on kyse.
Ehkä kokeneemmat sukututkijat hahmottavat asian helpommin ja paremmin, mutta uskon että muidenkin aloittelevien olisi helpompi perehtyä näihin saloihin, jos Kymenlaakso saisi oman alueensa.
Olisiko vanha läänijako hyvä pääotsikko -- ei olisi valtavan laaja.
Jotenkin sitä vaan ajattelee monia asioita vanhan läänijaon kautta, liekö syynä sitten koulussa saadut opit....

Emmi A-R
06.08.09, 16:56
Itse ehdottaisin jaoksi Hiskin mukaisia jakoja. Ne ovat mielestäni selkeät. Toki esim. Pohjois-Karjala ja Etelä-Karjala varmasti mahtuisivat samankin "katon" alle.

Kymenlaakso istuu mielestäni Karjalaankin hieman huonosti ja totta on sekin, minkä Sakarakin totesi, että suvut ovat paljon paikoillaan. MUTTA osalla suvuista on yhteyksiä Hämeeseen ja osalla enemmän Karjalaan, joten onkin toisinaan melko kimuranttia pohtia, että mihin ne Kymenlaakson kysymykset nyt oikeasti kuuluisivat... ;)

Itse ylläpidän useampia foorumeita, joten en näe kyllä ongelmaksi sitä, että aluejakoja pilkottaisiin vaan ajattelen sen olevan käyttäjäystävällisempää kun ei tarvitse pähkäillä liiaksi tai seurata useampia palstoja, kun ei tiedä, että mihin kukakin esim. Kymenlaakson asiat kirjoittaa. Ehdottomasti (jos äänestys tulee) äänestäisin yhtä isoa foorumia vastaan, koska ilman alajakoja viestit helposti hukkuvat massaan.

Juha
06.08.09, 21:41
Kuten admin Hasse tuossa edellä pyytää, niin vastatkaa hänen aloittamaansa keskustelun tästä aiheesta.

Suljen tämän ketjun, koska näin asiat eivät turhaan ole kahdessa paikassa

Juha Vuorela
Suomen Sukututkimusseura
Suku Forumin moderaattori