PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Torppari Samuel Ekman (Lattomeri, Ulvila)


mlanden
24.05.09, 14:44
Hei,

Olen juuri vasta aloittanut sukututkimuksen tekemisen, enkä nyt enää tiedä mistä lähtisin vastausta hakemaan.

Lähtökohtana minulla on
Aleksandra Eleonora Ekman s. 8.12.1882 (Kastetiedot löytyvät sekä Porin että Ulvilan tiedoista).

Vanhemmat tietoni mukaan:
Torppari Juho Ekman ja v:mo Sofia Wilhelmina
Heidät on vihitty: 8.11.1872
Mies:Torpare enklingoen Johan Gustaf Samuelsson Ekman
Vaimo: pigan Sofia Wilhelmina Grönman

Johanin kastetiedoista löysin hänen vanhempansa:
4.2.1841 7.2.1841 Stat drg: Samuel Ekman Fredrica Johansd:r Johan Gustaf

Mutta Samuel Ekmanista en ole löytänyt kastetietoja, eli olen jumissa tällä hetkellä. Mahdollista että on tullut Poriin/Ulvilaan toisaalta? Tässä kohtaa pyytäisinkin apuja että mistä lähden tietoa etsimään ja varmistamaan oikeaksi?

Olen hieman joutunut arvailemaan ja laskeskelemaan löydöksiäni muutenkin, sillä isovanhempieni tiedot omasta suvusta on ollut hyvin pienet.

kkylakos
01.07.09, 13:30
Hei,

Espoosta käsin sinun on toivottavasti mahdollista käydä Kansallisarkistossa (Helsingin tuomiokirkon takana, suunnilleen), jossa voit tutkia Ulvilan rippikirjoja. Näistä ssat varmistettua vanhemmuus ketjut sekä toivottavasti löydät Samuel Ekmanille syntymäajan ja -paikan ja pääset näin eteenpäin.