PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Arvo Ylppö


juspe
01.04.09, 18:56
TÄSSÄPÄ TULEE NÄYTE ASIAN VIERESTÄ: Saako sanoa:) SAANKO LUVAN?

Vuonna 1945 olin asiakkaana parin kuukauden ajan Lastenlinnassa ja siellä vaikutti johtajalääkärinä verraten tai oikeastaan huomattavan pienikokoinen lääkäri ja muistelen - vaikka olin tuolloin vasta vuoden ikäinen - lääkärin olleen nimeltään Arvo Ylppö. Hänen sukujuuriaan en ole tutkinut, mutta hän oli työssään hyvin pätevä.

Olen kuullut, että joissakin akateemisissa tanssiaisissa tämä Arvo Ylppö oli käynyt tanssiin kutsun merkiksi kumartamassa saadakseen edessään olevan viehättävän neitokaisen parketille mukaansa pyörähtelemään. Mutta olikin tullut pakit! Neitokainen ei tuntenut eikä tietänyt, että hakija on tontori Ylppö ja tuli sanoneeksi itseään paljon lyhykäisemmälle tanssiin kutsujalle:
Minä en tanssi lapsen kanssa!
Ylppö oli nopeaälyisenä vastannut kohteliaasti:
Oi anteeksi, en tiennytkään Teidän olevan raskaana!

Tällä lyhyellä anekdootilla halusin keventää ja tehdä ymmärrettäväksi, että poliisi ei sukututkimusta kenties harrastamattomana kaikkia Kanki-Kaikkosia tunne ja seisottaa heitä tähtien kanssa sen vuoksi vaikkapa räntäsateessa.

Noniin.

Tuossa toisessa viestiketjussa tuli tämän verran puhetta Arvo Ylpöstä. Tietysti ei voinut olla heräämättä kysymys Ylpön pitkäikäisyydestä. Mahtaako kenelläkään olla tietoa oliko tämä pitkäikäisyys sukuvika. Miten mahtoi hänen suvussaan muita vastaavia tervaskantoja olla.

Ossian
01.04.09, 19:21
Noniin.

Tuossa toisessa viestiketjussa tuli tämän verran puhetta Arvo Ylpöstä. Tietysti ei voinut olla heräämättä kysymys Ylpön pitkäikäisyydestä. Mahtaako kenelläkään olla tietoa oliko tämä pitkäikäisyys sukuvika. Miten mahtoi hänen suvussaan muita vastaavia tervaskantoja olla.

Ei tuossa taida näkyä tervaskantoja: http://www.mesterton.net/ylppo.txt

Ossian Mesterton

Kirsi Rannikko
01.04.09, 20:38
Arvo Ylpön täyttäessä 100 vuotta häneltä tiedusteltiin pitkäikäisyytensä salaisuutta. Johon Ylppö vastasi, että ensin pitää valita oikeat vanhemmat, että saa hyvät geenit:D:

Terveisin,

Kirsi