PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Ongelma asentamisessa


Joule
12.03.09, 13:09
Osaatteko neuvoa Sukuohjelmisto 2004:n asentamisessa ilmenneeseen ongelmaan? Olen hankkinut uuden koneen, jossa Vista Home Edition käyttöjärjestelmä. Onnistuin kerran jo Sukuohjelmiston koneelle (mielestäni) onnistuneesti asentamaan (alkuperäisen asennuslevyn avulla). Tänään kun ohjelmaa avata, niin se ilmoittikin, että Genealogia Application lakkasi toimimasta. Alla näkyvät Windowsin antamat ongelmatiedot:

Ongelman tunniste:
Ongelmatapahtuman nimi: APPCRASH
Sovelluksen nimi: Genealog.exe
Sovelluksen versio: 10.0.0.17
Sovelluksen aikaleima: 41bf4076
Vikamoduulin nimi: StackHash_f7d0
Vikamoduulin versio: 0.0.0.0
Vikamoduulin aikaleima: 00000000
Poikkeuskoodi: c0000005
Poikkeuksen poikkeama: 770c07cc
Käyttöjärjestelmän versio: 6.0.6001.2.1.0.768.2
Lokaalin tunnus: 1035
Lisätietoja 1: f7d0
Lisätietoja 2: 8dc208785ff4da916b8cdaa277103131
Lisätietoja 3: 7852
Lisätietoja 4: e232e49868583634a5477ccc02c2fbdd

Yritin myös ladata netin kautta tuoreimman päivitetyn ohjelmaversion, mutta ongelma ei poistunut.

Terv. Jouni L.

TerhiA
12.03.09, 14:19
Tämä ongelma on tullut esille viesteissä jo aikaisemminkin.
Minulle tämä ilmoitus tulee näytölle silloin tällöin yrittäessäni avata sukuohjelmaa. Toistaiseksi asia on aina korjautunut sillä, että olen sulkenut koneen välillä.
Tätä ongelmaa ei ole esiintynyt vanhemmissa käyttiksissä (WinME, Win2000Pro) kertaakaan, vaan vain tässä Vista Premiumissa (kaikki eri koneita).
_________
/_ TerhiA _\

kaila
12.03.09, 21:36
En osaa sanoa mistä tuossa on kysymys. Olen testannut ohjhelmaa Vistassa. Vista kyselee minulta melkein ohjelman kun ohjelman kohdalla lupaa jatkaa ja varoittelee vähän väliä mutta kun nämä huomautukset hyväksyy onnistuu ohjelman asennus ja käyttö.

Noista ongelmatiedoista voisi päätellä, että sinulla on melko aikainen versio Sukuohjelmistosta (10.0.0.17). Se ei välttämättä toimi Vistassa ja kannataakin noutaa palvelimeltani uusin ohjelmaversion jonka voit asentaa vanhan version päälle. (Tai poistaa ensin vanhan version asennus ja asentaa sitten uudestaan).

terveisin

Kaarle Kaila

Alpo Rantala
12.03.09, 22:52
Koska tällä palstalla keskustellaan Sukuohjelmisto 2004:stä kyselen minäkin.
Kyse on ohjelman Word-raporteista. Vaihdoin tietokoneeni uuteen ja siinä on käyttiksenä Vista Home Premium. Ongelma on se, ettei se tue vanhaa 32-bittistä Wordia, joten ostin uuden Offise 2007-version. Sukuohjelmisto ei kuitenkaan ’löydä’ tarvittavaa genealog-sovellusta Word-malleista. Olen tehnyt ohjelmaan viimeisen täyspäivityksen. Onneksi läppärissä on vanhat versiot, mutta olisi kiva saada uusikin versio toimimaan. Mitä tulee tehdä?
Alpo Rantala

TerhiA
12.03.09, 23:22
Minulla näkyy olevan versio 10.0.3.40.
Kirjoitin joskus näytöltä ylös sen koko "herjan":
Genealogia Application lakkasi toimimasta. Ongelma keskeytti ohjelman virheettömän toiminnan. Windows sulkee ohjelman ja ilmoittaa, onko ongelmaan käytettävissä ratkaisua.
Koneen sulkeminen ja uudelleenkäynnistäminen on siis minulla toistaiseksi auttanut, kun tuo on tullut näytölle.
_________
/_ TerhiA _\

kaila
13.03.09, 08:47
Koska tällä palstalla keskustellaan Sukuohjelmisto 2004:stä kyselen minäkin.
Kyse on ohjelman Word-raporteista. Vaihdoin tietokoneeni uuteen ja siinä on käyttiksenä Vista Home Premium. Ongelma on se, ettei se tue vanhaa 32-bittistä Wordia, joten ostin uuden Offise 2007-version. Sukuohjelmisto ei kuitenkaan ’löydä’ tarvittavaa genealog-sovellusta Word-malleista. Olen tehnyt ohjelmaan viimeisen täyspäivityksen. Onneksi läppärissä on vanhat versiot, mutta olisi kiva saada uusikin versio toimimaan. Mitä tulee tehdä?
Alpo Rantala

hei,

Sukuohjelmisto 2004 pitää asentaa uudestaan uuden Word version asennuksen jälkeen. Itselläni ei ole Office 2007 ohjelmistoa mutta olen sitä kerran kokeillut Sukuohjelmiston kanssa ja käyttäjät ovat minulle kertoneet että se toimii myös Office 2007:n Wordin kanssa. Microsoft on laittanut Sukuohjelmisto valikon eri paikkaan kuin aikaisemmin joten sitä pitää hieman etsiä. Ehkä joku Word 2007 voisi vastata tähän ja kertoa miten Sukuohjelmisto-valikko löytyy siinä!!

TerhiA
13.03.09, 10:03
... joten ostin uuden Offise 2007-version. Sukuohjelmisto ei kuitenkaan ’löydä’ tarvittavaa genealog-sovellusta Word-malleista.

Sama ongelma oli minullakin, koneessa oli valmiina kaupassa asennetut Vista Premium & Office 2007, enkä löytänyt mistään sellaista kohtaa, mistä olisin saanut tuota juttua toimimaan. Kailalta tietenkin kysyin neuvoa, mutta tällaista atk-tomppelia mummua ei yhtään auttanut vakiovastaus "kyllä Office-2007 -käyttäjät ovat kertoneet sen toimivan", kun itse olisin tarvinnut simppeliä yksityiskohtaista neuvoa, mitä pitää klikata, mitä senjälkeen ja mitä senjälkeen.
Aikani yläpalkin valikoissa seikkailtuani ja jo täysin toivottomana jostakin löytyi kohta "apuohjelmat", joka ratkaisi asian. Juuri äsken yläpalkissa seikkailtuani en kuitenkaan enää ollenkaan keksi, miten ongelman silloin sain ratkaistuksi!
_________
/_ TerhiA _\

Markku Ollila
13.03.09, 10:07
Koska tällä palstalla keskustellaan Sukuohjelmisto 2004:stä kyselen minäkin.
Kyse on ohjelman Word-raporteista. Vaihdoin tietokoneeni uuteen ja siinä on käyttiksenä Vista Home Premium. Ongelma on se, ettei se tue vanhaa 32-bittistä Wordia, joten ostin uuden Offise 2007-version. Sukuohjelmisto ei kuitenkaan ’löydä’ tarvittavaa genealog-sovellusta Word-malleista. Olen tehnyt ohjelmaan viimeisen täyspäivityksen. Onneksi läppärissä on vanhat versiot, mutta olisi kiva saada uusikin versio toimimaan. Mitä tulee tehdä?
Alpo Rantala

Minulla ei ole Vistaa, mutta XP ja Word 2007 antaa seuraavat sijainnit.
Genealog.dot sijaitsee seuraavassa hakemistossa

C:\Documents and Settings\”profiilin nimi”\Application Data\Microsoft\Templates\genealog.dot

Jotta tuon paikan saa näkymään, pitää laittaa myös piilotiedostot näkymään. Kun Wordissa painaa vasemman yläkulman pyörylää ja valitsee uusi, niin genealog.dot pitäisi ilmestyä valittavaksi.

Muuten syvällisemmät harrastajat väittävät, että jopa Word97 toimii Vistassa, joten hieman ihmettelen tuota väitettä toimimattomuudesta.

Tosiaan itse en voi kokeilla, koska olen pitäytynyt XP:n käyttöön.

Alpo Rantala
13.03.09, 10:57
Hei!
Word-97 kyllä toimii Vistassakin, kunhan tekee käyttiksen rekistereihin muutoksia tai kyseessä on 32-bittinen Vista. 64-bittiseen Vistaan tarvittavista lisäohjelmista löytyy ohjeet Microsoftin sivuilta. Muutokset vaativat kyllä syvällisempää perehtymistä tietokoneen käyttiksen sielunelämään. Jos aikoo kokeilla, riski epäonnistumiseen on melko suuri. Asia kannattanee jättää asiantuntijan hoidettavaksi. Olen sitä mieltä, että ohjelman myyjän tulee hoitaa tällaiset yhteensopivuusongelmat ilman ohjelman ostajan ja käyttäjän tekemää ohjelmointia. Kailan vastausta odotellen.
Alpo Rantala

kaila
13.03.09, 12:14
Olen sitä mieltä, että ohjelman myyjän tulee hoitaa tällaiset yhteensopivuusongelmat ilman ohjelman ostajan ja käyttäjän tekemää ohjelmointia. Kailan vastausta odotellen.
Alpo Rantala

hei,

Kuten sanoin aikaisemmin Sukuohjelmisto 2004 on yhteensopiva sekä Windows Vistan että Word 2007:n kanssa. Terhi tuossa mainitsi kohdan "Apuohjelmat". Muistaisin että sellaisesta ovat Word 2007:n käyttäjät aiemminkin puhuneet. Ei käyttäjän tarvitse mitään ohjelmoida, mutta Microsoftin uusia ohjelmia pitää ehkä hiukan opiskella.

terveisin
Kaarle Kaila

Erkki
13.03.09, 13:11
hei,
Kuten sanoin aikaisemmin Sukuohjelmisto 2004 on yhteensopiva sekä Windows Vistan että Word 2007:n kanssa. Terhi tuossa mainitsi kohdan "Apuohjelmat". Muistaisin että sellaisesta ovat Word 2007:n käyttäjät aiemminkin puhuneet. Ei käyttäjän tarvitse mitään ohjelmoida, mutta Microsoftin uusia ohjelmia pitää ehkä hiukan opiskella.
terveisin
Kaarle Kaila

Windows Vista, Office2007 (sisältää Word2007) ja Sukuohjelmisto2004 yhdistelmä toimii, muutama "Genealogia Application lakkasi toimimasta" ilmoitus on saatu poistetuksi uudelleen käynnistyksellä ja päivittämällä ohjelma säännöllisesti.

Minuakin ihmetytti aluksi ja haetutti, että minne Genealogia.dot on sijoittunut. Asennusohjelma sijoitti tuon malli-tiedoston
C:\Users\Erkki\AppData\Roaming\Microsoft\Mallit\ge nealog.dot - polkuun.

(Minulla oli omia virityksiä tähän tiedostoon vanhastaan ja siksi piti löytää, että missä uusi asennettu tiedosto on ja korvata se vanhalla.)

Tein tuosta tiedostosta käynnistysikonin työpöydälle ja sitten oli edessä uusi ihmettely, että miten se toimii.

Kun käynnistää genealogia.dot-tiedoston, niin valikkoriville tulee oikeaan reunaan teksti "Apuohjelmat", klikkaa sitä, niin valikkorivin alapuolelle tulee ruutu "Sukuohjelmisto". Sen sanan perässä on kärjellään seisova kolmio, paina kolmiota ja entisen näköinen alasvetovalikko, jossa on kkki entiset toiminnot.

P.S. Vastasinko sihen, mitä kysyttiin?

TerhiA
13.03.09, 15:56
Erkiltäpä nyt taidankin kysellä, kun tuli uusi ongelma.
Päätin nimittäin päivittää ohjelman tuohon viimeisimpään ja valitsin sieltä updaten sijaan sen setup-version. Kaikki meni ihan ok eteenpäin ja tuli ilmoitus, että valmista on.
Tämän jälkeen tuli kuitenkin näytölle tällainen ilmoitus:
Windows havaitsi, että tätä ohjelmaa ei suoritettu oikein. Windows yrittää korjata ongelman käyttämällä ohjelmaan yhteensopivuusasetuksia. Windows käyttää näitä asetuksia, kun suoritat ohjelman seuraavan kerran. Jos huomasit, että ohjelmaa ei suoritettu oikein, yritä suorittaa ohjelma uudelleen.
Ja alhaalla oikealla painike Sulje, jonka siis klikkasin.
"Suorittaminen" - mitä tarkoittaa?
Tuosta oikeinsuorittamattomuudesta huolimatta ohjelma tuntuu käyttäytyvän entiseen tapaan, mitä nyt pikaisesti yhdessä failissa kokeilin.
_________
/_ TerhiA _\

Juha
13.03.09, 17:50
Anna Windowsin käyttää noita yhteensopivuusasetuksia. Niillä minulla Sukuohjelmisto alkoi toimimaan Vista Home -version kanssa. Sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia


Juha

Alpo Rantala
13.03.09, 20:07
Hei Erkki ja muut!
Kiitoksia vinkeistä. Tein yksinkertaisesti niin, että kopioin läppäristä genealog- tiedoston muistitikulle ja siltä kopioin sen pöytäkoneen Wordin ’mallit’ tiedostoon. Wordin makrot tulee sallia, koska ne on oletusarvoisesti pois käytöstä. Alkoi pelittämään heti ensi yrityksellä. Näkyy Kailan kotisivuille tulleen uusi päivitysversio.
Kiitokset kaikille auttaneille.
Alpo Rantala

Erkki
15.03.09, 18:37
Erkiltäpä nyt taidankin kysellä, kun tuli uusi ongelma.
Päätin nimittäin päivittää ohjelman tuohon viimeisimpään ja valitsin sieltä updaten sijaan sen setup-version. Kaikki meni ihan ok eteenpäin ja tuli ilmoitus, että valmista on.
Tämän jälkeen tuli kuitenkin näytölle tällainen ilmoitus:
Windows havaitsi, että tätä ohjelmaa ei suoritettu oikein. Windows yrittää korjata ongelman käyttämällä ohjelmaan yhteensopivuusasetuksia. Windows käyttää näitä asetuksia, kun suoritat ohjelman seuraavan kerran. Jos huomasit, että ohjelmaa ei suoritettu oikein, yritä suorittaa ohjelma uudelleen.
Ja alhaalla oikealla painike Sulje, jonka siis klikkasin.
"Suorittaminen" - mitä tarkoittaa?
Tuosta oikeinsuorittamattomuudesta huolimatta ohjelma tuntuu käyttäytyvän entiseen tapaan, mitä nyt pikaisesti yhdessä failissa kokeilin.
_________
/_ TerhiA _\



Hei

Tuo "suorittaminen" tarkoittanee tässä tapauksessa ohjelman asennusta kaikkinensa ja muulloin se tarkoittaa ohjelman käynnistämistä jne. Nörttien kieltä!

Windows Vista antaa tylsistyttävän usein ilmoituksia ongelmista, joita minä en havaitse. Ja toisaalta se menee tilttiin ihan itsekseen. Mielestäni tämä Vista ei ollut uudistus vaan taantumus!