PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Sukujutu/poimuri


Heikki Koskela
05.03.09, 11:38
Hankin vimmeismmän version SukuJutut-ohjelmasta (12.0/13.2.2009) Seinäjoen sukumessuilta ja laitoin sen koneelle. Päivityksen jälkeen ohjelma jättää jatkuvasti päälle myös poimurin. Ohjeissa kyllä kerrotaan, että poimuri saadaan Optiot-näytöstä päälle. Mutta ei siellä ole mittän sellaista toimintoa, jolla se laitetaan päälle tai otetaan käytöstä pois. Onko kukaan SukuJutut-ohjalman käyttäjistä hoksinut asiaa?

Ossian
05.03.09, 11:50
Hankin vimmeismmän version SukuJutut-ohjelmasta (12.0/13.2.2009) Seinäjoen sukumessuilta ja laitoin sen koneelle. Päivityksen jälkeen ohjelma jättää jatkuvasti päälle myös poimurin. Ohjeissa kyllä kerrotaan, että poimuri saadaan Optiot-näytöstä päälle. Mutta ei siellä ole mittän sellaista toimintoa, jolla se laitetaan päälle tai otetaan käytöstä pois. Onko kukaan SukuJutut-ohjalman käyttäjistä hoksinut asiaa?

Samaa olen minäkin manaillut. Aiemmin sen sai optiot-näytöstä pois tai päälle. Minä harkitsen luopumista koko ohjelmasta kunhan vaan löydän sopivan tilalle. Olen pari vuotta sitten ja sen jälkeenkin esittänyt joitakin toivomuksia ilman mitään vaikutusta.

Ossian Mesterton

Hannu Hellsten
05.03.09, 12:42
Eikö valmistaja osannut auttaa. Atk-Palvelu Luhtasaari <sihteeri*sukujutut.fi>,
minä olen tuolta saanut avun ongelmiini yleensä samana päivänä.

Ossian
05.03.09, 13:26
Eikö valmistaja osannut auttaa. Atk-Palvelu Luhtasaari <sihteeri*sukujutut.fi>,
minä olen tuolta saanut avun ongelmiini yleensä samana päivänä.

Kyllä tuo on tuttu osoite. Minun ongelmani saattaa olla sen verran suurempi ettei sitä ole saatu parissa vuodessakaan korjattua.

Lyhyesti sanottuna pyysin mm. lähdenumeroiden linkitystä lähdeluettelon vastaavaan numeroon. Minulla olisi sellaisia tiedostoja, joissa on useita tuhansia lähdeviitteitä, jotka nyt ovat vaan tiedoston hännillä yhtenä pötkönä ja katselijan on hankalaa niiden seuraaminen.

Toinen toteutumaton pyyntöni oli saada kehykselliseen HTML-tulostukseen mahdollisuus käyttää omaa tyylitiedostoa (CSS). Täytyypä puhua Luhtasaarelle, oli ainoa vastaus.

Nämä molemmat mahdollisuudet ovat jo lähes kaikissa ulkolaisissa ohjelmissa ja taitaa olla Sukuohjelmistossakin.

Ossian Mesterton

Heikki Koskela
05.03.09, 14:02
Eikö valmistaja osannut auttaa. Atk-Palvelu Luhtasaari <sihteeri*sukujutut.fi>,
minä olen tuolta saanut avun ongelmiini yleensä samana päivänä.

En ole vielä tämän asian takia ottanut yhtetyttä Luhtasaareen. Muutamissa muissa asioissa olen kyllä saanut avun. Ne ovat varmaan olleet rutiiniluontoisia.

Tämä poimuri ei varsinaisesti tuota ongelmia käytännössä, mutta kun vanhemmissa versioissa sen sai poistettua. Nyt se ei ole mahdollista ohjeesta huolimatta.

Markku Ollila
05.03.09, 17:01
Hankin vimmeismmän version SukuJutut-ohjelmasta (12.0/13.2.2009) Seinäjoen sukumessuilta ja laitoin sen koneelle. Päivityksen jälkeen ohjelma jättää jatkuvasti päälle myös poimurin. Ohjeissa kyllä kerrotaan, että poimuri saadaan Optiot-näytöstä päälle. Mutta ei siellä ole mittän sellaista toimintoa, jolla se laitetaan päälle tai otetaan käytöstä pois. Onko kukaan SukuJutut-ohjalman käyttäjistä hoksinut asiaa?

Eihän tuon Poimurin päälläolo mitenkään vaikuta ohjelman käyttöön, jollei käytä juuri tuota toimintoa. Itselläni se on ollut aina toiminnassa, vaikka käytänkin sitä äärimmäisen harvoin.

Näin minä asian miellän.

Markku Ollila
05.03.09, 17:13
Toinen toteutumaton pyyntöni oli saada kehykselliseen HTML-tulostukseen mahdollisuus käyttää omaa tyylitiedostoa (CSS). Täytyypä puhua Luhtasaarelle, oli ainoa vastaus.

Ossian Mesterton

Tarkoittanet tuossa, että kyseisessä tulosteessa olisi mukana tyylitiedosto, jota voisivat asiaa ymmärtävät muutella mieleisekseen.

Vaan kuinkahan paljon on sellaisia sukututkijoita, jotka pystyvät muokkaamaan css-koodia? Viimeisimpien tietojen mukaan, tuota css muotoilua on vähitellen tulossa lisää.

Pistäppä tekijälle esimerkit tarvittavista koodeista, niin toteutus saattaa ilmestyä yllättävänkin nopeasti.

Ossian
05.03.09, 17:42
Tarkoittanet tuossa, että kyseisessä tulosteessa olisi mukana tyylitiedosto, jota voisivat asiaa ymmärtävät muutella mieleisekseen. ===> Ei suinkaan vaan minä itse

Vaan kuinkahan paljon on sellaisia sukututkijoita, jotka pystyvät muokkaamaan css-koodia? Viimeisimpien tietojen mukaan, tuota css muotoilua on vähitellen tulossa lisää.

Pistäppä tekijälle esimerkit tarvittavista koodeista, niin toteutus saattaa ilmestyä yllättävänkin nopeasti.

Hei,

Minulle riittää kahden vuoden odotus linkityksen saamiseksi lähdeviitteisiin ja vuoden odotus CSS-mahdollisuuden saamiseksi. Olen tämän jo ilmoittanut ohjelman tekijälle.

Ossian Mesterton

Heikki Koskela
05.03.09, 17:52
Eihän tuon Poimurin päälläolo mitenkään vaikuta ohjelman käyttöön, jollei käytä juuri tuota toimintoa. Itselläni se on ollut aina toiminnassa, vaikka käytänkin sitä äärimmäisen harvoin.

Näin minä asian miellän.

Taisin asiasta minäkin epäsuorasti mainita aikaisemmin. Asia ei siis minua ja työskentelyäni häiritse tällä ohjelmalla, mutta kun ohjeissa mainitaan poiston ja käyttöönoton mahdollisuus niin otin asian puheeksi. Kyllä minä pärjään kuten ennenkin.