PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Mistä lisää tietoa?


jouni
16.08.07, 20:53
Hei olen seurannut Jurvakainen sukua (Yli-kiiminki9 1750 luvulle) ja taloon on tupsahtanut uusi isäntä niihin aikoihin, Hiskistä ei ole ollut apua ja vahvempi kuin epäilys kertoo että tullut isäntä ei ole ollut Jurvakainen nimeltänsä. Onko muuta kuin hiski arkisto josta voisi etsiä ko. tulokasta? Onko kenelläkään tietoa jos on tutkittu sukua aikaisemmin? Toinen askarruttava kysymys koskee äitini kipinän sukua nimittäin Kipinä olisi minun arvailujeni mukaan tupsahtanut pohjois pohjanmaalle Karjalan Kuolemanjärveltä Kipinon kylästä. Onko Kuolemanjärven alueelta tehty tai yleensä siltä alueelta Karjalaa tehty tutkimuksia? Kiittäen jos jollain on tietoa tai vinkkiä mistä pääsisin dokumentteihin käsiksi:

Heikki Särkkä
17.08.07, 12:06
Kysymys herättää uusia kysymyksiä. Onko tulokkaan jälkeen joskus tehty perunkirjoitus ja jos on, niin milloin, ja mikä siinä on vainajan täydellinen nimi? Ilman tarkempia tietoja on vaikea vastata mitään täsmällistä.

jouni
21.08.07, 16:13
Kiitos vinkistä

tellervoranta
25.08.07, 17:41
Hei Jouni :)

tarkoitatko Iihin siirtyneen Jurvakainensuvun jälkeistä aikaa? Vepsän kylääkö? Sukunimiä Viitala, Niemelä.......

Minähän tulen myös Kipinä sukuun. Onko ne eri sukuja ? Tietenkin kiinnostaisi vielä varhaisempi suku.

jouni
08.09.07, 19:34
Moi anteeksi myöhäinen reagointi viestiisi
Tarkoitan jurvakainen sukua ylikiimingin vepsän kylältä
Jurvakainen talon isännäksi tuli samuel 1845 jolloin otti sukunimekseen
jurvakainen tilan mukaan alkuaan hän oli isola ja isänsä ervasti haukiputaalta.
Se jurvakainen mistä kyselit on todenäköisesti pudasjärven hetejärveltä ii:hin
siirtynyt myöhemmin mannisena kuollut haukiputaalla kellon kylässä ja oli tietojeni mukaan valtiopäivämies lapsia jäi ii:hin ja sitä jäi jurvakainen suku
elämään ii:hin.
Kipinä suku esiintyy alkuaan iissä josta levinnyt varsinkin pudasjärvelle mutta myös ympäristön muihin pitäjiin minun esi-isäni äidin puolelta on påhl kipinä
s.n.1600 luvun alkupuolella
jurvansuu.net on sinulle tutustumisen arvoinen sivusto

tellervoranta
15.09.07, 16:21
Hei,

miten minusta näyttää siltä, anteeksi vaan, että nyt on jotain pielessä.

Miten sinä pomppaat 1750-luvulta sata vuotta eteenpäin ?

Jos Isola, aikaisemmin Ervasti, muuttaa Kiimingistä, niin annan tietoa mikrofilmeiltäni.

Palataan Kipinöihin myöhemmin.

Jo noin neljä vuotta sitten olen lähettänyt Jurvansuusivulle tietoa esim. Rovaniemelle 1600-luvun alussa rantautuneista Pudasjärven Oinaista ( Paavalista nimi Paavalniemi ) ja Pöykiöistä ( Pöykkölä ). Niitä tietoja ei siellä sivulla näy, mutta kylläkin muita lähettämiäni.

Miksihän tällä sivulla on niin usein vierailtu. :eek:

tellervoranta
01.10.07, 19:21
Hei,

jatkanpa nyt hiukan. Jurvakainen on minulle vain osittain tuttu. Tarkoitit varmaan Isolalla Ylikiimingin Isolaa. Ja minä Kiimingin.

Toivon, että löydät oikean tiedon. Ylikiimingistä on kai tiedot hukassa vuosilta n.1700-1750 ja siksi on niin vaikea päästä oikeaan tulokseen.

Kipinöissä menemme varmaakin samaan esi-isään.

Ja jos oikein eräästä kirjasta sinut tunnistin, niin eiköhän me ole samasta kylästä polveutuvia. ( Minä äidin kautta). Onnea etsinnöille :)