PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : SSS maksuja ulkomailta - (siirretty toisesta viestiketjusta/admin)


MaritaL
12.07.07, 11:43
Olen uusi tällä palstalla ja HisKi oli minulle myös uusi ennen kuin yhtäkkiä hiljaisena hetkenä töissä päätin katsoa löytyykö netistä tietoja suvustani.
Olin yllättynyt kuinka paljon itse asiassa löysinkään pienessä ajassa ja sitten ajattelin tutustua muuhun tarjontaan näillä sivuilla ja löysin tämän ketjun.
Puhetta näkyy olevan palvelun muuttamisesta vain jäsenille.
Tuon tähän yhden lisäkommentin asiaan hieman toiselta kantilta. Minulla ei yleensäkään ole mitään jäseneksi liittymistä vastaan mutta vanhasta kokemuksesta katsastin liittymislomakkeen varoiksi. Kuten monella suomalaisella järjestöllä ja firmalla, tuntuu Sukututkimusseurallakin vielä nettiaikoinakin olevan se ajatus, että kaikki jäsenet tai asiakkaat asuvat Suomessa ja on helppoa maksaa suomalaisella laskulla eikä muita maksutapoja ole. Kyllähän täällä ulkomaillakin suomalaisen laskun pystyy maksamaan mutta summaan nähden hurjilla kustannuksilla. Luottokorttimaksu netissä käy Britanniassa lähes jokaisella yhteisöllä vaikka muuten pankkisysteemit ovat täällä Suomea jäljessä.
Oletan, että en ole ainoa sivujen käyttäjä, joka asuu Suomen ulkopuolella.

Tuiju Olsio
12.07.07, 12:40
Et ole ainoa. Olen ollut kymmenisen vuotta jäsenenä SSS:ssä ja ulkomailla jo 38 vuotta. Olen kuitenkin siinä onnellisessa asemassa, että asun maassa, jossa on euro rahana, ja laskun maksaminen hoituu kuluitta netissä nettipankkini kautta. Jos sinulla on omassa pankissasi euro-tili Iso-Britanniassa, niin maksu Suomeen myöskin on ilman kuluja. Jos ei, kannattaa harkita tilin avaamista, jos sinulla on euro-maiden kanssa muutenkin tekemistä.

http://english.zahlungsverkehrsfragen.com/eu_transfer.htm
Conditions for payments that are covered by the regulation:
Payment must be in EURO
this means the transaction is in EURO, even if the beneficiary holds his account in another EU currency
Payment must be cross-border
Payment must be in the EU
means inside the EU (the EFTA/EEA countries take over the regulation in 2005) new member countries as of May 2004 are also covered by the regulation
Payment must be <= 50.000 EUR
Payment must carry beneficiary´s IBAN (international bank account number) and BIC (SWIFT code) to allow automatic straight-through-processing
Cheque payments are specifically not covered by the regulation