PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Osoitetieto raporttiin?


Ulrika
19.11.08, 10:40
Pitkästä aikaa yritin tehdä raporttia, jossa olisi myös osoitetieto. Aikaisemmin se on onnistunut ongelmitta, olen käyttänyt Sukuohjelmistoa 3.5 alkaen ja nyt viimeisin versio ja päivitys 2004. Raportin asetukset ovat mielestäni samoin kuin aikaisemminkin, mutta osoitteet eivät näy. Voiko kukaan auttaa, missä voi olla vika?

kaila
20.11.08, 10:17
hei,

Word-raportissa on Asetuksissa välilehdellä Tietojaksot ruksi Osoitteet. Jos teet word-raporttia niin tarkista tämä.

terveisin
Kaarle Kaila

Ulrika
20.11.08, 12:34
Kiitos vastauksesta. Ruksit ovat olleet paikoillaan. Kokeilin uudelleen ja totesin sellaisen oudon ilmiön, että vanhat osoitetiedot eivät tulostuneet, mutta vasta äskettäin lisäämäni uusi osoitetieto tulostui!! Vertailin merkintöjä näissä tietojaksoissa enkä havainnut eroa. Mistä lienee kysymys?

kaila
20.11.08, 14:35
Arvaisin, että jotain eroja sinulla on lähinnä siinä, mihin kenttään olet osoitteet aikanaan 3.5:ssa ym kirjannut. Osoitteella kun ei silloin ollut omaa kenttää.

Osoite voi olla useimmilla tietojaksoilla. Esim osoite missä syntyi, Osoite missä kastettiin jne sekä sitten varsinainen Osoitetietojakso. Sielläkin osoitteen tulisi olla osoitekentässä.

Osoitetietojaksoa olen minä käyttänyt ensisijaisesti yhteydenpitoa varten sukulaisiin silloin kun tein edellistä sukukirjaa. Siitä saa kätevästi mm tulostettua osoitetarrat.

Jos sinulla on paljon osoitteita jotka pitäisi saada siirrettyä "oikeaan" paikkaan niin voin tuota katsoa jos lähetätä tietokantasi minulle.

terveisin
Kaarle Kaila

Ulrika
20.11.08, 16:50
Osoitetietoja on on varmaan n.2.000 ja niitä on vuosien aikana kirjattu kaikkiin Sukuohjelmiston versioihin eikä aikaisemmin tällaista ongelmaa ole ollut, vaan tarvittaessa on tulostunut myös osoitteet. Tietokannassa minulla on n. 30.000 henkilöä, joten luulen, että yritän selviytyä ilman osoitteita raporteissa, ellei mitään yksinkertaista selitystä löydy. Tarvitsen osoitteita vain lähettäessäni tarkistusraportteja sukulaisille, jolloin myös osoitepäivitykset tulee tehtyä samalla .Tavallisiin sukutauluihin eivät osoitteet mielestäni kuulu. Terveisin Ulrika

kaila
20.11.08, 19:33
Osoitetieto on Sukuohjelmistossa Osoite nimisessä tietojaksossa. Jos ovat muun nimisessä tietojaksossa niin niiden nimi on mahdollista muuttaa.

Jotta nämä tulevat mukaan Word-raporttiin on Tietojaksot listassa Osoite tietojakson kohdassa oltava muuta kuin -- o --

Itse osoitetiedon paikka on tässä tietojaksossa kentissä Osoite, postinumero ja postitomipaikka. Tietojakson osoitekentät saa näkyviin kun painaa työkalupalkissa olevan kirjeen näköisen nappulan alas.

Nämä tulostuvat WOrd raportissa vain jos Asetuksissa oleva Osoite ruksi on päällää.

Tietojen järjestelmällinen siirtäminen paikasta toiseen on Sukuohjelmistossa mahdollista. Se edellyttää ns SQL komentoa jonka minä voin sinulle tehdä jos kerrot tarkemmin missä tiedot nyt ovat. Laita sähköpostia jossa tiedot näkyvät niin voidaan katsoa mitä voidaan tehdä.

t Kaarle Kaila