PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Laitila sukunimi Nummela/Numminen


Riitta Pyyhtiä
01.11.08, 21:23
Tietääkö joku jotain Johan Samuel Samuelinpoika Nummelasta s. 3.9.1821 Laitilan Muddaisissa Wiron talon mailla, kuollut Laitilassa 6.12.1866. Oli Laitilan Salon kylän Mäen talon itsellinen. Vaimo oli Anna Charlotta, syntynyt 12.3.1820. Johan Samuelin isä oli Samuel Samuelinpoika. (Muddaisin kylän Wiron talon renki).
Tiedoista kiitollinen Riitta

Tapani Kovalaine
01.11.08, 22:22
Muutama hajatieto löytyy:
Laitilan Poukan renki Johan Samuel ja Seppälän kylän (ehkä Sorkkolan) piika Anna Charlotta vihittiin 25.3.1847. Sitten syntyivät Gustav Fabian 1849 ja Efraim Vilhelm 1850, molemmat Palttilaholmissa.

Anna Charlotan vanhemmat Alexander Henrikss ja Anna Andersdr vihittiin Nousiaisissa 2.1.1817 ja sen jälkeen esikoinen Alexander syntyi 1817 Nousiaisten Laihoisten Linnamäessä, jossa vanhempansa vihkimisen aikaan asuivat. Anna Charlotta syntyi 1820 Laitilassa ja pian vuoteen 1831 mennessä kuusi lasta lisää Seppälän kylän Sorkkolan talon torpassa. Vuoden 1855 henkikirjassa Alexander on inhyses ja vain tytär Maria enää asuu hänen kanssaan henkirahaa maksavana (digi 721).

Riitta Pyyhtiä
03.11.08, 23:14
Hei!
Kiitos tiedoista. Tiedossa olevien dokumenttien perusteella on kyse samoista henkilöistä. Hienoa.
Täytyy taas tehdä "retki" Turun maakunta-arkistoon ja jatkaa tutkimuksia.

Kiittäen Riitta

allu
21.05.09, 21:42
hei aleksander joka on mennyt nousiaisista kotoisin olevan anna charlotan kanssa on hän laitilan laitilan seppälän kylän nolpparin poikia minulla on hiukan tämän aleksander nolpparin ja hänen vaimonsa anna lax nolpparin jälkeläisiä hiukan tiedossa jos joku on kiinnostunut

Hannu Numminen
22.05.09, 17:29
Allu,

otan mielelläni vastaan kaiken tiedon, mitä Sinulla on tästä suvusta - olen itse sukua Anna Charlottan miehelle. Laittaisitko yksityisviestissä minulle kuvausta niistä tiedoista, joita Sinulla on.

Tämän ketjun alkuperäisen viestin laittoi puolestani vaimoni, kun en vielä silloin ollut tekemisissä Suku Forumin kanssa.

Terveisin Hannu Numminen