PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Haluan sähköpostia, mutta en roskapostia


Eppu K
26.07.07, 21:20
Kohdassa Käyttäjätiedot > Muokkaa asetuksia, ruksasin vaihtoehdon "Haluan vastaanottaa sähköpostia ylläpitäjältä" koska ainakin rekisteröityessä Suku Forum ilmoitti jotain sen tapaista, ettei sähköpostiosoitteeni siten tule julkisesti luettavaksi. Mutta toistaiseksi EN ruksannut kohtaa "Haluan vastaanottaa sähköpostia muilta jäseniltä" (itse asiassa haluan, mutta en halua, että sähköpostiosoitteeni sitä kautta leviää (sähköisinä ASCII-kirjoitusmerkkeinä) mm. roskapostittajille. Tämä on juuri se haluamani toiminto: minulle SAA lähettää sähköpostia (varsinaisilla sähköpostiohjelmilla, jota varten sähköpostiviestin lähettäjän täytyy pystyä lukemaan se kuvasta), mutta ei siten, että sähköpostiosoitteeni tallettuisi kirjoitusmerkkeinä Suku Forum -tietokantaan, josta osoitteita nuuskiva skanneri sen ehkä voisi joskus poimia ja levittää roskapostittajille). Yhteystietoni olen tehnyt luettaviksi (kotisivu-linkkiäni käyttämällä), mutta nykyisten (mielestäni "fool-proof"-) asetusteni seurauksena Suku Forum ilmoittaa asian niin, että en haluaisi sähköpostia.
(1) Pyytäisin ohjetta siitä, miten minun pitäisi toimia. Jos ruksaan myös vaihtoehdon "Haluan vastaanottaa sähköpostia muilta jäseniltä", voinko luottaa siihen, että Suku Forumin sähköposti-toiminnolla minulle lähetettyihin sähköpostiviesteihin sähköpostiosoitteeni ei talletus kirjoitusmerkkeinä siten, että sähköpostiosoitteeni jää Suku Forum -tietokantaan? Vai onko tässä mitään ongelmaa: olenhan jo tallettanut Suku Forumiin sähköpostiosoitteeni (jonka oletan näkyvän vain ylläpitäjälle, eikä minkään valtakunnan "skannerit" sitä löydä).
(2) Miten muuten Suku Forumin "varsinaiset käyttöohjeet" saa näkyville (joskus niihin johtavat linkit ovat näkyvissä, mutta usein linkki on kahdoksissa)? :o

admin
26.07.07, 23:44
Kohdassa Käyttäjätiedot > Muokkaa asetuksia, ruksasin vaihtoehdon "Haluan vastaanottaa sähköpostia ylläpitäjältä"...

Mutta toistaiseksi EN ruksannut kohtaa "Haluan vastaanottaa sähköpostia muilta jäseniltä" (itse asiassa haluan, mutta en halua, että sähköpostiosoitteeni sitä kautta leviää (sähköisinä ASCII-kirjoitusmerkkeinä) mm. roskapostittajille. Tämä on juuri se haluamani toiminto: minulle SAA lähettää sähköpostia (varsinaisilla sähköpostiohjelmilla, jota varten sähköpostiviestin lähettäjän täytyy pystyä lukemaan se kuvasta), mutta ei siten, että sähköpostiosoitteeni tallettuisi kirjoitusmerkkeinä Suku Forum -tietokantaan, josta osoitteita nuuskiva skanneri sen ehkä voisi joskus poimia ja levittää roskapostittajille).
Voit vapaasti laittaa ruksit molempiin. Jos "Haluan vastaanottaa sähköpostia muilta jäseniltä" kohdassa on ruksi muut voi lähettää Sinulle sähköpostia, mutta Forumin kautta siten ettei Sinun sähköposti-osoite näy. Sähköposti-osoite ei siis näy ulkopuolisille, eli verkkoon vaan palvelin lähettää sähköposti viestin suoraan. Tästä syystä ei esim. voida lähettää liitteitä tämän menetelmän avulla.
Yhteystietoni olen tehnyt luettaviksi (kotisivu-linkkiäni käyttämällä), mutta nykyisten (mielestäni "fool-proof"-) asetusteni seurauksena Suku Forum ilmoittaa asian niin, että en haluaisi sähköpostia.
(1) Pyytäisin ohjetta siitä, miten minun pitäisi toimia. Jos ruksaan myös vaihtoehdon "Haluan vastaanottaa sähköpostia muilta jäseniltä", voinko luottaa siihen, että Suku Forumin sähköposti-toiminnolla minulle lähetettyihin sähköpostiviesteihin sähköpostiosoitteeni ei talletus kirjoitusmerkkeinä siten, että sähköpostiosoitteeni jää Suku Forum -tietokantaan? Vai onko tässä mitään ongelmaa: olenhan jo tallettanut Suku Forumiin sähköpostiosoitteeni (jonka oletan näkyvän vain ylläpitäjälle, eikä minkään valtakunnan "skannerit" sitä löydä).
(2) Miten muuten Suku Forumin "varsinaiset käyttöohjeet" saa näkyville (joskus niihin johtavat linkit ovat näkyvissä, mutta usein linkki on kahdoksissa)? :o
Sähköposti on aina oltava Forumin tietokannassa, kuten nyt on. Muuten ei olisi mahdollista esimerkiksi saada tietoja saapuneista vastauksista.
On hyvä sääntö huolehtia siitä että sähköposti-osoitteet pysyvät poissa verkkosivuilta. Forum softan valinnassa nimenomaan tämä sähköpostin-osoitteen salassapitopiirre oli yksi niistä kriteereistä jotka vaikuttivat tähän softan valintaan.
On vaan muistettava että sähköposti-osoitteen jättäminen yhdelle, mille tahansa verkkosivulle riittää siihen että sähköposti-osoite on roskapostittajien tiedossa. Tiedoksi vaan että yksinkertainen haku Googlesta paljasti että esim. Sinun posti-osoitteesi jo löytyy mm. Googlen indekseissä.