PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Tiedostojen / Tietojen päivitys


Erkki Järvinen
24.10.08, 08:43
Koneeni ilmoittaessa, että sen automaattiset päivitykset ovat valmiina aloin ajatella siinä miten myös tekemiemme tutkimusten ja olettamusten / uskomuksien suhteen joudutaan tekemään päivityksiä sitä mukaa kun uutta tietoa saadaan hankittua. Voi käydä niin, että oikeana pitämämme uskomukset ja tarinat osoittautuvat kestämättömiksi. - Ennen kuin uudet päivitykset astuvat voimaan kone joudutaan usein käynnistämään uudelleen ja samaan tapaan käy silloin jos joudumme korjaamaan oikeana pitämiämme tietoja - vanhat virheelliset ja väärään johtavat tiedot joudutaan poistamaan. Saattaa tietysti käydä niin, että jätämme päivitykset tekemättä ja toistamme aina vain samoja uskomuksiamme miten itse parhaaksi näemme.

Näin minä sen ajattelisin mutta miten se ymmärretään onkin sitten toinen asia.

Make
24.10.08, 18:26
....Saattaa tietysti käydä niin, että jätämme päivitykset tekemättä ja toistamme aina vain samoja uskomuksiamme miten itse parhaaksi näemme.

Näin minä sen ajattelisin mutta miten se ymmärretään onkin sitten toinen asia.

Minusta hyvin ajateltu Erkki :) Olin tässä muutaman viikon reissussa koti- ja ulkomailla ja jäi tämän foorumin seuraaminen, mutta nyt onkin sitten luettavaa. Jaksoin taas lukea myös tuon erään tunteita herättävän keskustelun, joka sitten näyttääkin menneen säppiin... Ja kieltämättä tuli erään kirjoittajan kohdalla mieleen juuri tuo edelle lainaamani sitaatti Erkiltä. Huooooh... että joku jaksaakin jankata ja sitten syyttää toisia jankkauksesta.

Itse olen yksi erään täysin erilaisia asioita käsittelevän foorumin ylläpitäjä ja joudun toteamaan ja kiittämään tämän palstan ylläpitoa ja moderaattoreja kärsivällisyydestä. No nyt menee hieman off-topic (minultakin). Tarkoitus oli vain sanoa, että monessa asiassa kuten sukuselvittelyissä olen todellakin todennut, että tiukka peiliin tuijottaminen ja omien "faktojensa" kyseenalaistaminen on erinomaisen terveellistä. Eri toten jos joku antaa selvän vinkin mahdollisestakin väärässä olemisestani.

Ei mulla muuta.