PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Gustaf Mattsson s.4.2.1823 Ruovesi?


Kalevi Ojanen
21.10.08, 17:07
En ole löytänyt mistään rekisteristä Gustafin syntymäpaikkaa enkä vanhempia. Asunut Hakajärvellä ja Pihlajalahden Sillanpäällä ,missä tapasi tulevan vaimonsa Anna Carolina Johansdotterin s.25.6.1824 Majamäki.
Naimisiin 19.6.1848 Ruovesi. Muuttivat perheineen Kuruun.
Ottaisin tiedot kiitollisena vastaan.

Erkki Järvinen
21.10.08, 18:01
En ole löytänyt mistään rekisteristä Gustafin syntymäpaikkaa enkä vanhempia. Asunut Hakajärvellä ja Pihlajalahden Sillanpäällä ,missä tapasi tulevan vaimonsa Anna Carolina Johansdotterin s.25.6.1824 Majamäki.
Naimisiin 19.6.1848 Ruovesi. Muuttivat perheineen Kuruun.
Ottaisin tiedot kiitollisena vastaan.

Enempää asiaa tutkimatta minulta löytyy aikoinaan saamani tiedot:

Kallio Kustaa
(Juho)
Tienari?? Matinpoika
synt. 4.2.1823 (16.1.1824 HisKi) (pv/kk epäselvä) Kuru Tienari,
kuollut 23.6.1868 Kuru Olkitaipale,
- - -
isä:
Tienari Matti Joosepinpoika
synt. 1783 Kuru Olkitaipale Tienari kast. 11.2.1783 Kuru,
Talollinen,

Matti Joosepinpoika Tienari Talollinen synt. 1783 Kuru Olkitaipale Tienari., kast. 11.2.1783 Kuru. Avioituessaan 1853 oli entinen talollinen, leski Kurun Tienarista.
Vihitty 13.7.1812 Teisko
Leena (Helena) Yrjöntytär Paksula / Tienari, Talon emäntä synt. 3.2.1794 Teisko Terälahti Paksula.


6.11.1853 Kuru Tienari före detta bonde änkling Matts Josephsson
2) puoliso:
6.11.1853 Kuru (HisKi)
Mylläri Anna Lisa
Veticko
Mattsdotter

Kalevi Ojanen
23.10.08, 11:07
Olipa yllättävä ja vähän hämmentäväkin tieto ,koska luulin hänen syntyneen Ruovedella ,missä työskenteli ja löysi vaimonsa. Käytti nähtävästi Gustaf nimeä Johanin asemesta ,vaikka Johan Gustaf Mattsson oli virallinen nimi.
Olen itse Tienarin naapurista kotoisin ,joten tieto löytyikin tosi läheltä.Olin liian kaukana kalassa.
Suuret kiitokset tiedoista Erkki Järviselle.

Erkki Järvinen
23.10.08, 12:06
Olipa yllättävä ja vähän hämmentäväkin tieto ,koska luulin hänen syntyneen Ruovedella ,missä työskenteli ja löysi vaimonsa. Käytti nähtävästi Gustaf nimeä Johanin asemesta ,vaikka Johan Gustaf Mattsson oli virallinen nimi.
Olen itse Tienarin naapurista kotoisin ,joten tieto löytyikin tosi läheltä.Olin liian kaukana kalassa.
Suuret kiitokset tiedoista Erkki Järviselle.

Tuolta voit itsekin näitä tarkistaa http://www.sukuhistoria.fi/sshy/index.htm

vikmapi
23.10.08, 13:21
Hei!
Kuru kuului 1700-luvulla vanhaan Suur-Ruoveteen. Kurussa oli tuolloin Ruoveden emäseurakuntaan kuuluva kappeliseurakunta.
Vikmapi

Kalevi Ojanen
24.10.08, 08:49
Kiitos .Kuru tosiaan oli osa Ruovettä.
Sukuhistorian sivuilla on hyvin kattavat kirkkojen mikrofilmikopiot.
Kurusta on merkitty kuitenkin tiedot v:sta 1722 mikrofilmeille ja
sen takia en osannut hakea tietoa Gustafista Kurun osiosta .
Väärä syntymäaika genealogiassa ja Johan nimi sekoittivat pasmat
täysin.
Ilman teidän apuanne olisin juuttunut tässä sukuhaarassa jo alkutekijöihinsä.:)