PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Kalanti Pettex sold. Efraim Blanck


Magda
16.10.08, 16:31
År 1804.12.16 föddes i Kalanti Abraham Blanck, föräldrar Pettex sold. Efraim Blanck och Maria Simonsdr. I Hiski hittar jag inga uppgifter om Efraims och Marias vigseldag och inte heller när och var Efraim var född eller hans föräldrar.

Känner någon till något om denne Efraim Blanck?

mvh
PiaNu.

Bogsan
18.10.08, 19:24
http://www.familysearch.org/eng/images/spacer.gif
Hej Pia jag tittade som hastigast in på Familysearch.org och skrev in Efraim Blank jag fick då fram.
Husband´s name Efraim Blanck born: Abt. 1776 place Uusikirkko, T-Pr, Fnln Wife´s Name Maria Simonidr. Born: Abt. 1780 Place: Uusikirkko, T-Pr, Fnln Children1. Sex M Efraim Hellman Born: 4 sept 1802 Place: Uusikirkko, T-Pr Fnln Christened: 5 sep 1802 Place: Uusikirkko, Pettax Died: 8 apr 1866 Place Uusikirkko, T-Pr. Om det nu är rätt familj så kan det ju finnas mer för dig att se där.
MVH. Bo-Göran

Bogsan
18.10.08, 19:42
Hej igen Pia. Tittade en gång till på en annan rad i sökresultaten på Efraim och såg då att paret gifte sig den 30 nov 1800 i Kalanti, Turku Pori, Finland.
Mvh Bo-Göran.

eller
24.10.08, 21:56
Nu när du vet att Efraim är född 1776, så finns han på Hiski, Kalanti,
men också bättre på SSHY, Kalanti där det framgår att Efraim föddes den 15 aug o döptes den 18 aug som son till Haudonsari Lalla bonden Mats Henriksson och dess hustru Lisa Andersdotter. Testes Corp. Michel Oblyg o h.h. Maria Simonsd., Lalla gamle bonden Henrik Michaelsson h.h. Anna Henriksd., Hanola landbonden Jacob Johansson h.h. Anna Henriksd. (!),
Gamalgårds Nedergård son Henrik Andersson o Lalla pigan Lisa Johansdotter.
Mvh Leif