PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : säilytystaskuja mikrokorteille?


nylanst
06.09.08, 08:18
En tiedä mihin laittaa tämä kysymys, jotan laitoin sen tänne. Etsin säilytystaskuja mikrokorteille, eli sellaisia A4 kokoisia "paneeleja" johon mahtuu n. 15 korttia molemmin puolin. Mistä sellaisia voisi hankkia?

Heikki Koskela
06.09.08, 08:34
Yksi mahdollisuus on poiketa paikallisiin pankkeihin ja kysäistä, onko jäänyt arkiston kätköihin jo tarpeettomaksi käyneitä mikrokorttien kansioita. Minä sain avun tällä tavalla.

TerhiA
06.09.08, 09:05
[quote=nylanst;21338]
Etsin säilytystaskuja mikrokorteille, eli sellaisia A4 kokoisia "paneeleja" johon mahtuu n. 15 korttia molemmin puolin. Mistä sellaisia voisi hankkia?
/quote]

Tilailin sellaisia viimeksi kai joskus alle 10v sitten, Wulffin katalogista niitä löytyi, mutta kun emme koskaan muistaneet tuotteen tarkkaa nimeä, niin kesti aina jonkin aikaa, ennenkuin myyjä tuotteen sieltä katalogista paikallisti. Niissä on sellaiset vahvistetut reunat molemmin puolin ja 20 korttia mahtuu kummallekin puolelle. Kalliita olivat.
Aikaisemmin oli myynnissä sellaisia halvempia, joihin mahtui 10 molemmin puolin, mutta ne olivat tosi huonoja ja helposti vaurioituvia. Myös materiaali oli sellaista, joka nähtävästi vaurioitti mf-kortteja. Niitä oli sinisinä ja valkoisina. Niiden valmistus varmaankin lopetettiin jo kauan sitten; ehkäpä huomattiin materiaalin sopimattomuus.
_________
/_ TerhiA _\

Seppo Niinioja
06.09.08, 09:39
En tiedä mihin laittaa tämä kysymys, jotan laitoin sen tänne. Etsin säilytystaskuja mikrokorteille, eli sellaisia A4 kokoisia "paneeleja" johon mahtuu n. 15 korttia molemmin puolin. Mistä sellaisia voisi hankkia?

Helsingin seurakuntien keskusrekisterissä tiedettäneen. Sukututkijoiden lukulaitteiden vieressä on tuollaisia tukevia "paneeleja", joihon asiakkaiden tulee laittaa tutkimansa kortit. Henkilökunta laittaa ne sitten takaisin paikoilleen kiinteisiin kääntyviin paneeleihin, jotka ovat isompia. Puhelinnumero on 2340 5000 ja Irene Hurri lienee lähinnä oikea henkilö.

Seppo Niinioja

Irma-Liisa Juuti
07.09.08, 13:53
Taisimme hankkia paikasta:
Mikrofilm Systems Helsinki Oy
Selkämerenkatu 16
00180 Helsinki
p.09-6852088

Kokeile!

Terv.Irma-Liisa Juuti

Sariainen
07.09.08, 18:15
Taisimme hankkia paikasta:
Mikrofilm Systems Helsinki Oy
Selkämerenkatu 16
00180 Helsinki
p.09-6852088

Kokeile!

Terv.Irma-Liisa Juuti

Minäkin soittelin pariin paikkaan just männä viikolla. Sain kuulla, että kyseisten tuotteiden valmistus on lopetettu ilmeisesti jo 2004. :confused:Niitäsaa ainoastaan jos jollekin on varastoon jäänyt. Harmi ! :( Minä aikakin aion pitää mikrokorttini skannauksista huolimatta. Saapahan tutkia myös silloin kun netti pätkii tai yhteyskatkeaa kokonaan. :cool:
Irman mainitsemasta paikasta ei soittooni vastattu... Oliko vain sattuma ?
Terv. SARIAINEN :rolleyes:

Make
07.09.08, 19:12
Joillekin pankeille on saattanut jäädä taskuja. Ainakin kaverini sai kortinlukijaansa laatikollisen lamppuja paikallisesta pankista (Kangasala, OP) viime vuonna.

Birgitta Lind
08.09.08, 05:23
En tiedä mihin laittaa tämä kysymys, jotan laitoin sen tänne. Etsin säilytystaskuja mikrokorteille, eli sellaisia A4 kokoisia "paneeleja" johon mahtuu n. 15 korttia molemmin puolin. Mistä sellaisia voisi hankkia?

Vinkki !
Olen itse tehnyt niitä, tukeva tausta ja siihen sitten olen teipanut sopivassa järjestyksessä leikatut muovipalaset eli samaan mallin kuin ostetutkin. Mikrokortin olen suojannut ensin paperilla niin että vain otsake jää näkyviin ja sitten kortti taskuun. A4 arkille olen laittanut 12 kortti molemmilla puolella ja hyvin on toiminut. Oli minulla kuviakin tekelestäni mutta en osanut niitä tänne laittaa kun pyydetään jotain url osoitetta ja minulla on kuvat vain omassa kuvatiedostossa.

Terv. Birgitta

Helena V.
08.09.08, 11:40
Hei Stefan,

Kun en myöskään ole löytänyt säilytystaskuja, ratkaisin ongelman hankkimalla vanhoja nk. "lärppy"-ATK-säilytyslaatikoita. Niitä löytyy kirppareilta, kierrätyskeskuksista ja sen semmoisista edullisesti, jollei ilmaiseksi.

Koko on sopiva ja laatikoissa on tukevat muoviset välilehdet erottelijoina. En tiedä, kuinka hyvä säilytystapa mikrokorttien kannalta, mutta pysyvätpä ainakin järjestyksessä ja pölyltä suojattuina ja kortteja mahtuu niihin paljon.

t. Helena V.

Karin Nissinen
29.09.08, 00:17
Hei,

Keravan Seudun Sukututkijoilla on niitä myynnissä. Ota yhteyttä minuun
osoitteella karin.nissinen(at)elisanet.fi

Terveisin Karin Nissinen

Ann
08.12.08, 20:35
Hei!

Näitä säilytystaskuja mikrokorteille on suomalainen yritys joka tuo ne maahamme ja sitten ne voidaan ostaa joltakin yritykseltä jotka myyvät niitä eteenpäin.

En muista tällä hetkellä mikä suomalaisen yrityksen nimi oli.

Pitää tarkistaa asian!


Terveisin

Päivi V.
27.03.09, 00:08
Hei,

jälkijunassa pari kommenttia tähän keskusteluun.

Vuosia sitten tilasin näitä säilytystaskuja paikallisen kirjakaupan kautta, joka ilmeisesti teki omat hankintansa Stockmannin kautta. Kalliita olivat enkä raskinut aina kerralla tilata kuin muutaman. Sitten kirjakauppa lopetti palvelun sanoen, että Stockmann ei enää välitä niitä. Otin yhteyttä Stockmanniin ja siellä sanoivat, että niiden maahantuonti on lopetettu. Sen jälkeen ryhdyin etsimään internetin kautta ja löysinkin joidenkin saksalaisten toimistotarvikefirmojen luetteloista. Lähetin tilauksen, jonka automaatti kuittasi ja lupasi toimituksen. Muutaman päivän kuluttua sieltä tuli sähköposti, jossa sanottiin, että tuotteen valmistus on lopetettu eikä sitä enää ole saatavissa. Ainakin käyttämäni malli (Durable) on saksalainen tuote. Ehdin hankkia niitä aikoinaan 10 kpl, mutta melkein toiselle mokomalle olisi vielä tarvetta.

Pankeista en ole hoksannut kysyä, mutta paikalliset pankit ovat vaihtaneet ja saneeranneet tiloja niin ahkerasti, että luulisi niissä uudistuksissa tarpeettoman tavaran hävinneen.

Jos jollakulla sattuisi taskuja olemaan tarjolla, niin olen edelleen kiinnostunut.

t. Päivi V.

Karin Nissinen
27.03.09, 08:44
Hei,

Meillä Keravan Seudun Sukututkijoilla on vielä jonkun verran ylimääräisiä taskuja (aivan uusia), jotka voisimme myydä pois. Niin kuin totesitkin kalliita olivat ja ovat. Myymme ne aivan omakustannushintaan eli 15 euroa kappale + postikulut.

Ystävällisin terveisin

Karin Nissinen