PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Isätesti näkyviin


Orvokki W
24.02.19, 15:41
Olen aivan Uuno Eemeli tässä DNA:ssa, joten voisitteko ystävällisesti auttaa.
Tilasin syksyllä FamilyTreen testin mtDNA ja sain tuloksetkin. Joku kertoi, että Family Finder -testillä saan enemmän tuloksia ja niinpä tilasin senkin. Onnistui! Sitten tietenkin kiinnostuin isälinjastani ja sain nuorimman veljeni lupautumaan testiin, joten ostin hänelle sen joululahjaksi. Laitoin vastausosoitteeksi oman sähköpostini, johon sitten vastaukset tulivatkin, mutta sen jälkeen tuli pelkkiä ongelmia: kahta henkilöä ei voinutkaan kirjata samaan sähköpostiin! Veljeni on nyt avannut uuden sähköpostin ja olemme ilmoittaneet FT:lle uuden osoitteen ja yrittäneet saada tietoja siirtymään hänelle, mutta ei vaan onnistu. Minulla kyllä näkyy, että "Welcome to my FTDNA", mutten onnistu avaamaan sitä. Veljeni ei saa mitään tietoja! Mitä nyt teemme?

Nina
24.02.19, 18:12
Sinänsä outoa - minulla on 11 kittiä samalle sähköpostiosoitteelle.... Vika on jossain muualla.

Menkää sieltä FTDNA'n sivujen kautta Contact us-linkin kautta, ilmoittakaa ongelmakitin numero ja vian laatu.

Orvokki W
24.02.19, 21:53
Silloin kun vastaus tuli, yritin aktivoida Kitin antamalla tietoni ja siinä vaiheessa tuli tuo viesti.
Olen yrittänyt pyytää helpin kautta apua, ja muuttamaan veljeni Kitiin hänen sähköpostinsa. Mutta edelleenkin sähköpostiini tulee vain viestejä, kuinka monta sukulaista taas on löydetty, mutta kumpikaan meistä ei pysty katsomaan niitä.
Omalla ruudullani näkyy tuo isätestin tunnus, mutta en pääse siihen käsiksi, ei siis aktivoidu.

LasseL
07.03.19, 21:24
En aivan pääse kärryille miten olet toiminut. Montako kittiä sinulla on?
Mitä tarkoitat tietojen siirtämisellä veljellesi? Jokaisella kitillä on oma tunnus ja salasana tulee sähköpostissa. Salasanan voi halutessa muuttaa asetuksissa.
Kuka tahansa pääsee katsomaan tietoja, jos tietää kitin numeron ja salasanan, ei siinä sähköpostia tai siirtämistä tarvita. Sähköpostiin tulee ilmoitukset uusien osumien löytymisestä. Minulla on myös useita kittejä, joissa on sama sähköposti. Tietojen muuttaminen sivuilla ei aina onnistu, vaan alkuperäinen tieto palautuu. Tiedoilla ei ole merkitystä osumien katselussa, ne saa näkyviin kittinumerolla ja salasanalla.

Orvokki W
07.03.19, 21:40
Kiitokset kaikille vastauksistanne. Ilmeisesti, kun vastaus tuli minulle, onnistuin jotenkin tunaroimaan salasanan kanssa, koska oletin silloin, että tieto menee veljelleni. Jossain vaiheessa sain senkin ilmoituksen, ettei sähköpostilleni voi rekisteröidä kahden tietoja, ilmeisesti silloin olikin kyseessä oma kittini, jonka salasanakin meni lopulta uusiksi.
Nyt kuitenkin näemme molemmat tuloksemme, ja voimme oppia ja opetella lisää mielenkiintoisesta alueesta.