PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : GeneWeb hidastelee


Jouni Kaleva
01.09.08, 17:06
Minulla on hyvin palvellut GeneWeb 4.10. Nyt tuli F-securen päivitys ja sen jälkeen GeneWeb hyytyi. Ongelma näkyy olevan taustallla olevien kuvatiedostojen (liput, logot, tausta) nouto palvelimelta, kestää iät ja ajat, kun tähän saakka on tapahtunut silmänräpäyksessä.

Tein jo GeneWebin uudelleenasennuksen, mutta ei auttanut. Missähän ongelman ydin onkaan?

admin
01.09.08, 17:22
...Tein jo GeneWebin uudelleenasennuksen, mutta ei auttanut. Missähän ongelman ydin onkaan?

Kuulosta siitä että virustorjuntapaketti tutkailee vähän liikaakin. Vilkaise F-securen asetuksia - siitä ne ongelmat taitavat juontua. Miten kuvatiedostot käsitellään F-secure -versiossa suhteessa edelliseen versioon??

Jouni Kaleva
01.09.08, 18:23
Kuulosta siitä että virustorjuntapaketti tutkailee vähän liikaakin. Vilkaise F-securen asetuksia - siitä ne ongelmat taitavat juontua. Miten kuvatiedostot käsitellään F-secure -versiossa suhteessa edelliseen versioon??En osaa sanoa erikseen kuvatiedostoista. Hitaus koskee myös taustaa, joka määritetty HMTL-asetuksissa.

F-securen määrityksissä ko. sovellukset gwd ja gwsetup ovat sallittujen joukossa.

Jouni Kaleva
01.09.08, 18:42
Tein vielä testin: poistin F-securen käytöstä. Ei se nopeuttanut GeneWebiä yhtään. Siis F-secure onkin syytön.

tkukkonen
01.09.08, 20:39
Tein vielä testin: poistin F-securen käytöstä. Ei se nopeuttanut GeneWebiä yhtään. Siis F-secure onkin syytön.

Kokeilisin näin. Luon uuden GW-kannan vanhasta ottaen siihen mukaan kaiken datan. (Pura tietokannasta > Luo uusi lähdetiedosto). Käytän uutta kannan nimeä.

Tässä yhteydessä olisi kätevää päivittää ohjelma. Käytän versiota 5.00. Jos lähdet sille tielle, lataa ohjelman uusi versio valmiiksi. Vanha voi jäädä edelleen olemaan, eikä sitä tarvitse poistaa tai ylikirjoittaa. Uusi versio voi lukea vasta tehdyn lähdetiedoston ja niin pääset vanhalla sisällöllä alkuun.

Avaan näin siirtoa varten luodun kannan (Luo tietokanta > Geneweb lähdetiedostosta) ikään kuin se olisi tuotu muualta uutena. Kannan sisällä tiedot käsittääkseni tulevat hyvään järjestykseen tässä luonnissa.

Jouni Kaleva
01.09.08, 21:17
Kokeilisin näin. Luon uuden GW-kannan vanhasta ottaen siihen mukaan kaiken datan. (Pura tietokannasta > Luo uusi lähdetiedosto). Käytän uutta kannan nimeä.

Tässä yhteydessä olisi kätevää päivittää ohjelma. Käytän versiota 5.00. Jos lähdet sille tielle, lataa ohjelman uusi versio valmiiksi. Vanha voi jäädä edelleen olemaan, eikä sitä tarvitse poistaa tai ylikirjoittaa. Uusi versio voi lukea vasta tehdyn lähdetiedoston ja niin pääset vanhalla sisällöllä alkuun.

Avaan näin siirtoa varten luodun kannan (Luo tietokanta > Geneweb lähdetiedostosta) ikään kuin se olisi tuotu muualta uutena. Kannan sisällä tiedot käsittääkseni tulevat hyvään järjestykseen tässä luonnissa.
Hei

Kokeilin tätä. Päivitin 5.00. Ohjelma sinänsä toimii OK ja tietokanta siirtyi OK.

Mutta se sama hitaus säilyi entisellään!

GeneWebillä on oma keskustelupalstansa. Jätin sinnekin kysymyksen. Saa nähdä, tärppääkö siellä.

tellervoranta
01.09.08, 21:22
Meinasin juuri sanoa, että Timon ohjeet ovat toimineet ainakin minun koneessa,ihan simmppelisti, vaan ei joidenkin muiden ohjeet, vaikkakin ovat olleet tarkat, jopa kuvan kanssa.
Toivon, että apua tulee. :)
Itse en äsken päässyt sähköpostiini.
Terveisin

tkukkonen
02.09.08, 09:37
Hei

Kokeilin tätä. Päivitin 5.00. Ohjelma sinänsä toimii OK ja tietokanta siirtyi OK.

Mutta se sama hitaus säilyi entisellään!

GeneWebillä on oma keskustelupalstansa. Jätin sinnekin kysymyksen. Saa nähdä, tärppääkö siellä.

Internetsuojauksessa on syytä hoidella niin, että localhost on vapaa tarkkailusta. Sitä ainakin minun koneessani GW käyttää, siis oman koneen kovalevytilaa.

Minullakin sattuu olemaan F-Securen Internet Security 2008. Käytän oletusasetuksia.

Jouni Kaleva
02.09.08, 19:17
Internetsuojauksessa on syytä hoidella niin, että localhost on vapaa tarkkailusta. Sitä ainakin minun koneessani GW käyttää, siis oman koneen kovalevytilaa.

Minullakin sattuu olemaan F-Securen Internet Security 2008. Käytän oletusasetuksia.Noin on minullakin. Tuli mieleen, että onko vika kuitenkin välityspalvelin-asetuksissa (tai niiden puutteessa).

Käytän Firefoxia. Siinä kohdassa Verkkoyhteysasetukset on vaihtoehdot:
-Ei välityspalvelinta (tämä minulla valittuna)
-Automaattiset välityspalvelinasetukset (kun valitsen tämän, mikään ei muutu)
-Aseta käsin. (tässä sitten pitäisi asettaa HTTP-välityspalvelimen osoite, tässä tulisi sitten kyseeseen se, että "ei välitystä esim localhost yms)

Pitäisikö siis asettaa käsin?

Jouni Kaleva
03.09.08, 17:27
Noin on minullakin. Tuli mieleen, että onko vika kuitenkin välityspalvelin-asetuksissa (tai niiden puutteessa).

Käytän Firefoxia. Siinä kohdassa Verkkoyhteysasetukset on vaihtoehdot:
-Ei välityspalvelinta (tämä minulla valittuna)
-Automaattiset välityspalvelinasetukset (kun valitsen tämän, mikään ei muutu)
-Aseta käsin. (tässä sitten pitäisi asettaa HTTP-välityspalvelimen osoite, tässä tulisi sitten kyseeseen se, että "ei välitystä esim localhost yms)

Pitäisikö siis asettaa käsin?Tuossa se vikani taitaa olla.

Mutta kun suljen internet-yhteyden, niin en pääse lainkaan selaamaan GeneWebiä "local hostin" kautta. Tyhmä kysymys: miten tuo saadaan hoitumaan??