PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : Creutziger


admin
01.09.08, 09:10
Hej!
Jag är nybliven medlem av detta forum och söker information om min morfars far, Fredrik Leonard Creutziger gift med Elin Alexandra Karlsson. Tvärr har jag varken födelse- eller dödsdatum på någon av dem. Tillsammans fick de minst 10 barn, säkerligen fler då många av barnen var dödfödda. Minst ett av barnen, min morfar Karl Oskar Creutziger, är född i Borgå. Vad jag inte vet är om Fredrik Leonard hette Creutziger eller om det är ett taget namn. Något som försvårar mina undersökningar. Finns det någon som vet något om denna Fredrik Leonard Creutziger? Vore så tacksam för svar!


More... (http://finlander.eget.net/showthread.php?t=5239&goto=newpost)

------
Finlander forumissa ylläoleva viesti kirjoitettiin hijattain. Näette koko viestin klikkaamalla ylläolevaa linkkiä. Mikäli vastaa tähän viestiin Suku foumissa kysyjä ei välttämättä lue vastausta. Olisi siis parasta vastata tähän kysymykseen Finlander forumissa.

Denna fråga postades nyligen på Finlander forumet. Du ser hela meddelandet genom att klicka på länken ovan. Om du svarar på meddelandet här i Suku forum kommer troligen inte den ursprungliga frågeställaren att se svaret. Svara därför helst på detta meddelande i Finlander forumet.

km7525
04.12.09, 14:50
Hej.

Det är fråga om min farfar, som bodde på Lövkulla i Borgå landskommun.

Min far hette Alfons och Karl var min farbror. Namnet Creutziger är taget.

Jag har förstått att det ursprungliga namnet var Andersson.

km7525
11.12.09, 14:38
Hej Admin !!

Kan du skicka vidare mitt mail vs. Creutziger ? Om det är möjligt, kan du
också ge min mailadress ???

Tack km7525