PDA

Arkistonäkymässä ei tällä hetkellä lainaus erotu varsinaisesta viestistä. Suosittelemme että vilkaisette ns. täydellistä versiota: : MyHeritage Black Friday -tarjous


Kukkis
23.12.17, 09:41
Vuosia tuskailujeni jälkeen päätin tehdä DNA-testin ja tilasin Black Friday tarjouksen 39 € + 12 € toimituskulut ( = 51€), maksoin VISA:lla netissä turvallisuussyistä ja sain asiallisesti kuitin ja seurantatiedot sähköpostiini. Jäin odottamaan 28.11 tekemääni tilausta, jonka toimitusajaksi ilmoitettiin 8-12 työpäivää. Tänään 23.12. en ole vieläkään saanut testipakettiani en myöskään vastauksia tuesta, johon sähköpostilla yritin lähettää - tiketin n:o on ja kuitti - se kokemus on tullut selväksi negatiivisena unelmani.

Hyvin myydään palvelua suomeksi ja juridinen puolikin toimii tilausnumeroin, kuitein ja tiketein - pakettia ei vain löydy tai ei pysty seuraamaan. Odotan pettyneenä Supportin vastauksia ainakin Joulun. Toivottavasti olen nyt sitten ainut, jota on narutettu - tuskin sitä enää tuleekaan.

Ystävät hyvät antakaa kokemuksianne MyHeritage -palvelusta ja hieman neuvoja miten toimia.

ilkant
23.12.17, 18:05
MH käyttää FTDNA:n laboratorioita testeissään. Paketin tilauksesta ei ole vielä kulunut pitkää aikaa. Itse sain viime viikolla FTDNA:lta tilaamani ostoksen mustana perjantaina.

Kannattaa lähettää tilauspalveluun uusi kysely. Joskus käy nimittäin niin, että lähetys hukkuu postissa. FTDNA lähettää siinä tapauksessa uuden testipaketin kun ilmoittaa asiasta. En osaa sanoa MH:n toimintatapaa.

Anja Pere
23.12.17, 23:27
Minäkin lähetin oman tilaukseni samaan aikaan ja sain sen muutama päivä sitten -kadulta löydettynä ja auton ylitse ajamana, todisteena kurainen päällys, josssa renkaan jäljet. Muutama tunti sen jälkeen kun paketin löytäjä oli sen minulle toimittanut, tuli postista ilmoitus noudettavasta lähetyksestä. Eihän se siellä ollut kun oli jo minulla. Suomeen pakkaus oli saapunut jo 5.12.
Posti selvittelee nyt, missä lähetys on seikkaillut tai yrittää ainakin. Pakkausta ei oltu avattu ja sisältökin melkein kunnossa. Toinen putkilo ehjä, toinen hiukan murtunut, mutta nesteet sisällä siinäkin. Erinomaisesti suunniteltu pakkaus siis. Täytynee kuitenkin tilata uusi.

Kukkis
28.12.17, 18:36
Tänään saapui DNA -testi kotiin. Matka New Yorkista (6.12) Suomeen kesti 20 päivää...ja siitä kotiin pari päivää..

JoukoIlmari
12.01.18, 20:59
Minulle tuli alle kahdessa viikossa. Saa nähdä, meneekö testi perille.

Kukkis
27.02.18, 19:14
Hieman oli pettymys testin suhteen, vaikka perille löysikin tiensä.

Vastauksiin kuului vain etninen elämänpolku:

suomalaisuutta alle 100, skandinaavisuutta 1/5 ja länsi-afrikkalaisuutta pisara.
Ellen siis väärin ymmärrä asiaa, niin kuulun "Iivareihin" n. 27 %:n ryhmään.

Nyt siis saa neuvoa kirkonkirjoihin sukututkimuksia tehneen ja luottaneen vanhollisen järjenkäytön sukututkijaa.. Suunnittelen uuden testin tekemistä ja hyvät oikeat neuvot ovat tarpeellisia. Pitäisi nähdä miten löydän "elämäni alkupään juureni", jotka ovat osittain skandinaavista ja 5/6 länsi-eurooppalaisia.

Veera
28.02.18, 05:57
Hieman oli pettymys testin suhteen, vaikka perille löysikin tiensä.

Vastauksiin kuului vain etninen elämänpolku:

suomalaisuutta alle 100, skandinaavisuutta 1/5 ja länsi-afrikkalaisuutta pisara.
Ellen siis väärin ymmärrä asiaa, niin kuulun "Iivareihin" n. 27 %:n ryhmään.

Nyt siis saa neuvoa kirkonkirjoihin sukututkimuksia tehneen ja luottaneen vanhollisen järjenkäytön sukututkijaa.. Suunnittelen uuden testin tekemistä ja hyvät oikeat neuvot ovat tarpeellisia. Pitäisi nähdä miten löydän "elämäni alkupään juureni", jotka ovat osittain skandinaavista ja 5/6 länsi-eurooppalaisia.

Juuri tuon takia aion osallistua Karjaalle Raaseporiopiston järjestämälle Geneettinen sukututkimuskurssiin 18.4.2018.

Missäköhän vanha-Erkki luuraa:D: Kari Ojamaa

Kukkis
28.02.18, 07:38
== Eipä tuo paljon auta ==

Tieteellinen tutkimus antaa paljon liikkumavaraa ja todellisuutta uskotaan vain kirkonlähteistä. Oman etnisen taustan selvityksen jälkeen tyydytys heikkeni entisestään, kun toiveeni meni arvauksen suuntaan.

MyHeritage:n Black Friday:n tarjous ei antanut minulle haploryhmän tietoja, joita kyllä odotin edes 12 markkerin verran - referenssi kantaa on kyllä paljon johon tietoa voidaan verrata - tutkittuja lähipiiriläisiä aivan liian vähän.

Seuraavaksi suunnittelen tosiaan 37- tai 67 -markkerin testiä, jonka uskoisin antavan paremmin tietoa siitä mikä on ollut aika ja paikka. Ihmettelen vain sitä, että miten joku olisi 100 %:n suomalainen eli miten se pystytään määrittelemään - muistaakseni viikinki aikana neidon ryöstöt kohdistu hämäläisiin ja nykyajassa alle 2000 vuotta sitten. Saamelaisetkaan eivät taida olla alkuperäiskansaa täysin - keitä he sitten olivat?